Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens-vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens-vraag

    Ik ga binnen enige tijd de stap wagen naar een DSLR (wrs Canon 350d)
    Aangezien ik nog beginnend ben, had ik een vraag over bepaalde types lenzen.

    Bvb deze: Tamron SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF)
    F/2.8 wijst op een constante lichtstekte over de ganse zoomafstand.
    Zijn er voor- of nadelen aan het feit dat een lens een constante lichtsterkte heeft?
    "Aspherical" : waar slaat dit op? voor/nadelen ervan?

  • #2
    Re: lens-vraag

    De voordelen van f2.8 over het hele bereik zijn dat je met minder licht met elk brandpunt goede foto kan trekken.

    Aspherical lenses. Lens elements that are not spherical can reduce the total number of elements required in a lens design. They can deliver better performance while reducing weight and size.

    Aspherical lenses maximize optical performance while minimizing lens size and weight. Aspherical lenses help reduce some of the problems usually associated with wide angles and zooms, such as lens flare and edge distortion.

    They also help deliver higher quality telephoto images.
    Grt,

    Dirk Ane
    Nikon D300 + D50 + Kodak Brownie No.2 steeds groter wordende glasbak+ Metz 44 AF-4i N + Vanguard MK-3

    Comment


    • #3
      Re: lens-vraag

      Voordeel van een 2.8 lens is tevens dat je meer junt spelen met de dieptescherpte en dat je zoeker ietsje helderder blijft dan met een minder lichtsterke lens.
      Mijn Foto's

      Comment


      • #4
        Re: lens-vraag

        Een eventueel nadeel van sommige F/2.8 lenzen ( telelenzen) is dat ze nogal zwaar zijn

        Comment

        Working...
        X