Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200L vervangen door Sigma 100-300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-200L vervangen door Sigma 100-300

    Owki,

    ik ben tevreden van mijn Canon 70-200 f4L op het gebied van kwalitiet van foto, scherpte en contrast allee is de yoom beetje te kort. In het begin was ik al aan twijfelen tussen deye twee en nu heb ik de keuze om de Sigma, met dus meer zoom, tweedehands te kopen.

    Is deze echt zo goed als ze zeggen en is ze evengoed als mijn L-etje...
    ...Canon EOS D...
    .:Mijn website in opbouw:.

  • #2
    Re: Canon 70-200L vervangen door Sigma 100-300

    ik denk dat ze op optisch gebied bijna hetzelfde zijn.... vb. http://www.novembertango.com/guide.html

    misschien de bouwkwaliteit is anders??
    -=- Light is the key...

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-200L vervangen door Sigma 100-300

      Bouwkwaliteit is ook belangrijk aangezien ik niet professioneel ben kan ik het niet veroorloven om om de zoveel jaar veel geld uit te geven aan lenzen...
      ...Canon EOS D...
      .:Mijn website in opbouw:.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-200L vervangen door Sigma 100-300

        Oorspronkelijk geplaatst door mitChill
        Bouwkwaliteit is ook belangrijk aangezien ik niet professioneel ben kan ik het niet veroorloven om om de zoveel jaar veel geld uit te geven aan lenzen...
        Maar daarom behandel je je materiaal ook niet zo ruw als een prof in the field wel eens doet. (Excuses aan wie zich aangevallen voelt door deze veel te grove veralgemening ) Nee, serieus, men zegt wel eens dat de Sigma's sneller slijten en minder goed gebouwd zijn, maar ik heb toch ook al perfect werkende Sigma's van 10 jaar en ouder gezien. Een Canon durft ook al eens te vroeg kapot te gaan...
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-200L vervangen door Sigma 100-300

          Oorspronkelijk geplaatst door mitChill
          Is deze echt zo goed als ze zeggen en is ze evengoed als mijn L-etje...
          Je hebt "toevallig" wel een van de beste L-etjes, dus is het niet simpel om die te evenaren. Anderzijds denk ik dat dit een van de allerbeste Sigmalenzen ooit is. Ze staat eigenlijk ook wel een beetje op mijn eigen verlanglijstje, maar ja...
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70-200L vervangen door Sigma 100-300

            Yeps, heb die Canon ook gehad: zééééééééééééééééééééér scherp lensje !!!

            Van de Sigma kan ik niets zinnigs zeggen, want die ken ik niet.

            Maar als je zoom te kort komt....tja...
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70-200L vervangen door Sigma 100-300

              De canon kan ik niet beoordelen, maar ik kan je wel zeggen dat de sigma eveneens een dijk van een lenske is hoor. Als't gewicht je niet stoort (1,4kg), dan zou ik je dit objectief zeker aanraden. Prachtige beeldkwaliteit (kleur,contrast,scherpte) en supersnel AF-en

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70-200L vervangen door Sigma 100-300

                Tis simpel. De sigma 100-300 gaat in het 100-200 bereik dat de Canon ook heeft niet beter zijn. Ze zullen misschien dicht bij elkaar liggen maar die canon das dus een serieus stuk glas hoor.

                Als je die extra 100mm nodig hebt, dan zou ik voor de Sigma gaan, heb je ze net iets minder nodig dan eerder niet(of een extender)..

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 70-200L vervangen door Sigma 100-300

                  Alles hangt af waarom je die 300 mm zou nodig hebben , als je ze hoopt voor bvb vogelfotografie te gebruiken zou ik dit zeker en vast niet doen , 300 mm is en blijft hiervoor te kort , ik heb ook getwijfeld maar heb mijn 70-200 F4 gehouden en een 400 prime aangeschaft in de plaats , en tot hiertoe heb ik nog nooit dat gat tussen 200 en 400mm gemist , wat ik op termijn eventueel nog zou overwegen is de 70-200F4 vervangen door een 2.8 exemplaar maar zolang ik die 2.8 niet nodig heb neem ik liever mijn lichtere F4 variant mee !
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 70-200L vervangen door Sigma 100-300

                    Probleempje is dat ik dicht bij het circuit van Zolder woon en daar dus ook nu het seizoen begint foto's wil gaan nemen. En 200mm is dan te kort, ik heb dan minimum 300mm nodig. Dit zal niet veel voorkomen, maar toch... Meer zoom is altijd leuk, zeker als het nog degelijke kwaliteit is. Maar is deze Sigma even goed als de Canon?

                    En die Canon is echt een superlens en doe hem niet graag weg. Liefst zou ik hem houden en de 100-400 erbij kopen, maar dat is veel te veel geld. Dus daarom nu die 300mm dacht ik en dan kan ik ect nog een 1,4ext erop zetten mocht dit nodig zijn.

                    Wat denken jullie?
                    ...Canon EOS D...
                    .:Mijn website in opbouw:.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 70-200L vervangen door Sigma 100-300

                      ik heb de 100-300 op mijn D70

                      snel, scherp, stevig, zwaar maar goed in de hand liggend, mooi bokeh
                      op volle 300mm is F4 wat soft, wat dichtknijpen dan
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 70-200L vervangen door Sigma 100-300

                        Hier eveneens een Sig op de 20D

                        Hieronder een foto destijds nog met de 300D genomen...



                        1/500"
                        F4
                        Iso 200
                        Focal Length = 263mm
                        Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                        Comment

                        Working...
                        X