Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzensite.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenzensite.

    bestaat er een site waar je kan vinden, waar staat met welke lens in combie met welke camera de beste resultaten kunnen worden behaalt.
    BV:mijn 17-40mm canon met de 300D, zal toch wel zo zijn dat als je deze lens op een andere camera zet, je andere instelling moet gebruiken voor het beste resultaat.
    mijn ervaring is met genoemde set, dat ie het beste presteert met een;
    F8/10/11 snelheid boven de 125 en een ISO 200.
    maar zou dat wel eens bevestigt willen zien in èèn of andere tabel.
    begrijpen jullie het nog.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: lenzensite.

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk
    bestaat er een site waar je kan vinden, waar staat met welke lens in combie met welke camera de beste resultaten kunnen worden behaalt.
    BV:mijn 17-40mm canon met de 300D, zal toch wel zo zijn dat als je deze lens op een andere camera zet, je andere instelling moet gebruiken voor het beste resultaat.
    mijn ervaring is met genoemde set, dat ie het beste presteert met een;
    F8/10/11 snelheid boven de 125 en een ISO 200.
    maar zou dat wel eens bevestigt willen zien in èèn of andere tabel.
    begrijpen jullie het nog.
    grt,bouk.
    Op www.photozone.de vind je al heel wat. Ik ben nog geen site tegengekomen die combi's gaat vergelijken, maar dat lijkt me ook helemaal niet relevant m.u.v. het verschil tussen APS-C en full frame (analoog en digitaal).
    D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

    Comment


    • #3
      Re: lenzensite.

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk
      BV:mijn 17-40mm canon met de 300D, zal toch wel zo zijn dat als je deze lens op een andere camera zet, je andere instelling moet gebruiken voor het beste resultaat.
      Dit begrijp ik niet helemaal, een bpaalde hoeveelheid licht die je nodig hebt om de sensor te belichten is toch niey afhankelijk van de camera? (Vanuit gaand dat beide op dezelfde iso ingesteld zijn)

      Volgens mij creëer je een theoretisch probleem.

      Wat wel zou kunnen voorkomen is dat een bepaalde body beter samenwerkt met een bepaalde lens.

      In het blad Chip kwam wel naar voren dat dezelfde lenzen(3rd party) niet dezelfde resultaten geven op Nikon en Canon, maar nog steeds met dezelfde instellingen, maar scherper ed..
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: lenzensite.

        Comment


        • #5
          Re: lenzensite.

          ok, als een bepaalde body beter samen werkt dan een andere body met de zelfde lens, vraag ik mij af heeft een veel duurdere Canon camera dan een veel betere sensor en is dat dan eventueel de reden, voor een beter resultaat met de zelfde lens dan een zeg maar op een 300D.
          probeer er nl achter te komen wat de beste combinatie dan is.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: lenzensite.



            Nikon AFS materiaal vergelijkbaar of minder dan Tamron en Sigma?
            Een 1.4 50mm een stuk minder dan een 1.8 enz enz.

            Het probleem van beoordelingen op basis van zo weinig beoordelingen (van gemengde gebruikers) is weinig betrouwbaar, ik heb in ieder geval een hogere pet op van www.photozone.de , ook al hou je dan nog steeds de afwijkingen van ieders film, ccd enz.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: lenzensite.

              Het tijdschrift Chasseur d'Images (www.photim.com) publiceert maandelijks tests van lenzen gebruikt op diverse camera's. De optische verschillen tussen bijvoorbeeld een 350D en MarkII zijn soms aanzienlijk bij gebruik van éénzelfde lens. En dit zowel in de negatieve of positieve zin.
              Een goede lens bij de 350D is niet noodzakelijk een goede lens bij de MarkII (en omgekeerd).
              Alleen de dure toplenzen (300/2.8, 24-70/2.8, 70-200/2.8 enzovoort) zijn evenwichtiger in hun prestaties.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: lenzensite.

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
                Nikon AFS materiaal vergelijkbaar of minder dan Tamron en Sigma?
                Tja, breekt wel met Nikon fetisjisme natuurlijk.

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
                Een 1.4 50mm een stuk minder dan een 1.8 enz enz.
                Dit heb ik toch ook al herhaaldelijk op andere plaatsen gehoord.

                Comment


                • #9
                  Re: lenzensite.

                  Ik merk toch dat mijn lenzen beter presteren op mijn 30D dan op mijn 300D, vooral naar autofocus, maar dat is heel normaal. Naar kleur merk en scherpte kan ik nog niet echt zeggen. (heb de camera nog maar pas).
                  De lichtmeting heeft ook veel invloed op kleur, omdat ook bij landschap bijvoorbeeld sommige kleuren heel anders uitkomen met een bepaalde lichtmeting. Bij een 300D kan je niet kiezen hé.

                  Comment


                  • #10
                    Re: lenzensite.

                    Wat betreft de 1.8 of 1.4 50mm zegt de site in deze topic toch genoeg denk ik
                    Mooie vergelijkende test tegengekomen op : http://www.pictchallenge-archives.net/TESTNUM/032006bxu.html Zelfs de nieuwe 105VR is erbij (in deel 2) Groeten Silent M.


                    Ik ben zeker geen Nikon fetisjist (geen echte tenminste) want ik heb hier bij herhaling gezegd dat de 150mm macro lens van Sigma echt geweldig is.
                    Ook de 70-200 van Sigma mag er zijn en doet optisch niet echt onder voor de dure 70-200VR
                    Er zijn nog wel meer lenzen die het bv op een D200 geweldig doen:
                    1.4 30mm, 12-24mm (doet het zelfs heel goed Full Frame),
                    24-70mm, 15mm fisheye...
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: lenzensite.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
                      Wat betreft de 1.8 of 1.4 50mm zegt de site in deze topic toch genoeg denk ik
                      Mooie vergelijkende test tegengekomen op : http://www.pictchallenge-archives.net/TESTNUM/032006bxu.html Zelfs de nieuwe 105VR is erbij (in deel 2) Groeten Silent M.

                      ...
                      Niet iedereen heeft natuurlijk scherpte nodig aan 1.8.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
                      12-24mm (doet het zelfs heel goed Full Frame),
                      Kan je over dit full frame iets zeggen?

                      Ik ben wat aan het uitkijken voor een breedhoek.
                      Ik heb de 18-70 (die op de bewuste pagina op 18mm er ook heel goed uitkomt (toch voor mijn normen) ) dus tot nu toe ben ik nog niet overtuigd genoeg geraakt om effectief een andere breedhoek aan te kopen.
                      Interesseren me het meest : sigma 10-20 en nikon 12-24. Beperkte flare is voor mij belangrijk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: lenzensite.

                        Natuurlijk is ook de 1.8 een prima lens die voor weinig geld je mogelijkheden aanzienlijk uitbreidt, hij is alleen niet BETER.
                        Wat betreft groothoeken: de 10-20 van Sigma geeft heel behoorlijke resultaten op een D200, ik wil er nog wel eens een hebben, de vertekening is wel aanzienlijk maar de scherpte is o.k.
                        De 12-24mm lijkt minder te vertekenen en is ook te gebruiken op film of op de Kodak 14n en Canon full frame types. De beeldhoek is dan natuurlijk NOG aanzienlijk groter dan van de 10-20mm op crop 1.5.
                        Natuurlijk is de 12-24 van Nikon ook niet te versmaden, alleen vind ik dan zelf de Tokina variant wel zo dicht in de buurt komen dat het prijsverschil m.i. niet gerechtvaardigd is. optisch scheelt het allemaal wel erg weinig. Nikon heeft natuurlijk afs, maar qua built quality is het maar net iets meer dan de kitlens.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment

                        Working...
                        X