Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP: Is de Canon s820 een goeie printer ???

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HELP: Is de Canon s820 een goeie printer ???

    Hoi...

    Ik wil graag een goede printer aanschaffen...

    Mijn oog is gevallen op de CANON S820...
    Is dit een goeie printer voor foto's te printen ?
    Snelheid intereseren me niet zo, print kwaliteit wel..
    ook rand tot rand printen lijkt me mooi... Mijn huidige en stervende HP 930C kan dat niet.

    Please geef een eerlijk antwoord zoals ik gewoon ben van jullie...

    Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

  • #2
    Vergeet vooral niet dat de inkt niet kleurvast is. Na enkele maanden kan je al een stevig verschil zien, vooral als je de foto's uithangt en de zon er af en toe op schijnt!! Dus als het echt goed moet zijn voor langere periode is het volgens mij nog altijd beter om ze in een fotolabo te laten afdrukken. Da's trouwens goedkoper ook!

    Ik heb onlangs wel gelezen dat er een merk met nieuwe printers & inkten op de markt ging komen (en ik dacht dat het Canon was) waarbij ze 30 jaar kleurvastheid garandeerden...!?
    Maar de prijs stond er niet bij?

    Comment


    • #3
      De inkt van een canon blijft 25 jaar kleurvast op canon fotopapier...

      Het gaat er niet om dat ik mijn foto's in een lab wil laten afdrukken, want dan kan ik net zo goed geen printer aanschaffen..

      Ik wil gewoon een printer waarmee ik mooie foto's kan afdrukken.
      Mijn HP voldeed ook aan dat beeld... en ook daarvan bleven de kleuren best goed... ik heb hier nu al een paar jaar een foto aan de muur hangen die ik met de hp gedrukt heb en die is nog zo fris en helder als vanaf de dag dat hij geprint is...

      Elke foto die in de zon hangt verkleurd, dus ook eentje die in het lab gedukt is..

      Het ging er mij om of de canon 830s een goeie printer was...

      grtz, Mauske
      Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

      Comment


      • #4
        Mauske,

        Ik ben sinds een goeie maand zeer tevreden eigenaar van een S830D.
        Printkwaliteit is gewoon subliem, ook enkele handige features zoals ingebouwde PCMCIA lezer, middels de bijgeleverde adapter kan je een CF kaartje lezen als een extra drive, gezien het een USB 2.0 toestel is gaat dat heeeel snel.
        Als je graag eens een proefafdruk ziet stuur me een foto door.

        Groeten,

        Mark (300D)

        Comment


        • #5
          De S820 biedt dezelfde superieure afdrukkwaliteit als de S900, alleen is hij minder snel. Een A4 randloos afdrukken in topkwaliteit gebeurt in een goeie 2,5 minuten. Bovendien kan je in de S820 de compatible cartridges van Colorjet gebruiken, ik merk geen verschil met originele Canon cartridges. Wel is het zo dat de printkop zelf niet eeuwig meegaat. De printkop kost een goeie 65 euro. Als je de rekening maakt na 10 keer alle 6 de cartridges vervangen en 1 keer de printkop zelf vervangen, dan blijf de 820 nog altijd een stuk goedkoper dan bijv. een Photosmart van HP. Als je de features, verbruikskosten en kwaliteit vergelijkt met andere, dan zeg ik ronduit: ja, dit is een goede printer.

          Speedo
          Sony DSC-F717 / Canon S900

          Comment


          • #6
            dank je voor de reakties... ben overstag gegaan en heb me vanavond zo'n printer kado gedaan.... eerste prints zien er inderdaad erg goed uit.
            Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

            Comment

            Working...
            X