Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

crash bij opstarten nikon raw software

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • crash bij opstarten nikon raw software

    dolblij men nikon software geinstaleerd op men nieuwe pc. prompte crash en reboot

    mobo: a8n vm cms
    cpu: athlon 64 3500+
    ram: 2gig


    op men vorige pc (athlon xp 1900+) draaide dat nogtans vlot..
    heb geprobeerd nikon editor te updaten naar 4.2, vlak voor de update gedaan crasht pc :-/
    what to do?
    foto als spiegel of als venster?

  • #2
    Re: crash bij opstarten nikon raw software

    iemand?
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: crash bij opstarten nikon raw software

      Dat is volgens mij een bug in de Nikon software die alleen zichtbaar wordt bij de meest recente updates van Windows. Ik had het ook aan de hand met Capture - eerst draaide dat prima op mijn computer en ik kon het probleemloos upgraden naar de nieuwste versie die ik van het internet had gedownload. Toen kreeg ik een nieuwe pc en omdat ik nog een versie heb met een serienummer in het oude formaat moest eerst de oude software worden geïnstalleerd en DAN pas de upgrade. Dat ging telkens mis.

      Maar de nieuwste versie draaide wel prima (in demo-modus). Omdat ik geen zin had om een nieuw serienummer aan te vragen en ik de software verder legaal in mijn bezit heb, heb ik een crack van het internet gedownload om de nieuwste versie direct (dus zonder de oude versie) te kunnen installeren.

      Sindsdien loopt het prima...

      Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

      groeten, Miriam

      Comment


      • #4
        Re: crash bij opstarten nikon raw software

        dus onmiddelijk ergens de nieuwe versie zoeken? en mn "oude" serial blijft geldig.. humz
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #5
          Re: crash bij opstarten nikon raw software

          Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
          dus onmiddelijk ergens de nieuwe versie zoeken? en mn "oude" serial blijft geldig.. humz
          Het probleem is dat Nikon op een gegeven ogenblik een nieuw formaat serienummer heeft geintroduceerd (ik meen bij versie 4.1) en ze hebben uitdrukkelijk aangegeven dat de licentie voor 4.1 ook geldig blijft voor latere versies 4.x. Maar die herkennen het oude formaat serienummer niet, dus moet ja altijd eerst de oude versie installeren, het serienummer invoeren en dan pas de update uitvoeren. Die update herkent het oude nummer en vraagt dan niet opnieuw naar een serienummer.

          Maar, helaas pindakaas, dat oude nummer krijg je niet meer ingevoerd omdat je computer al voor die tijd er mee ophoudt.

          Misschien dat de importeur je verder kan helpen, maar ik had geen zin daar op te wachten en ik heb dus gewoon een crack gedownload.

          groeten, Miriam

          Comment


          • #6
            Re: crash bij opstarten nikon raw software

            welja dat heb'k dus voor

            4.1 => serial in alfabet
            4.2 update, ik tik een "c" in, "ongeldig"

            dan maar gekraakt.. bon, 't werkt
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: crash bij opstarten nikon raw software

              lol... twerkt dus "deels" colorbooster en lhc gedoe kank nie gebruike.. smells like a reinstel
              foto als spiegel of als venster?

              Comment

              Working...
              X