Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wil jij je file-serienummer weten van je 20D of 350D ? kijk hier...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wil jij je file-serienummer weten van je 20D of 350D ? kijk hier...

    Ik ben ergens op gevallen en wil het zeker weten, en daarmee heb ik een jpeg file nodig van een 20D waarvan jezelf (ongeveer) de shuttercount weet.

    Heeft iemand een fileke??? mag ook in S kwaliteit zijn.... maar moet jpeg zijn.
    (dan vertel ik de schutter count... om te controleren of ik juist zit hé....)

    gelieve gewoon te mailen naar "REMOVED" (onbewerkt!!)

    Alvast bedankt....

    Lesley.

    [EDIT: Geen files meer sturen aub.... ik ben gewoon op de serienummer van het bestand gevallen, alhoewel er uitzonderingen zijn waar ik en andere niet aan uit geraken... En de actuele shutter counter is geregistreerd in de BODY zelf]
    Last edited by de.lesse.be; 21 augustus 2006, 17:03. Reden: Niet gevonden wat ik zocht...
    -=- Light is the key...

  • #2
    Re: ->> Wil jij je shutter teller weten van je 20D ? kijk hier...!!!

    Er bestaan inderdaad kleine programmatjes om je shutter count te weten te komen. Maar dat kan iedereen zelf vinden via google hoor, daarvoor hebben we jou niet nodig
    SHARPimages.be

    Comment


    • #3
      Re: ->> Wil jij je shutter teller weten van je 20D ? kijk hier...!!!

      Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV
      Er bestaan inderdaad kleine programmatjes om je shutter count te weten te komen. Maar dat kan iedereen zelf vinden via google hoor, daarvoor hebben we jou niet nodig
      Als ik u was zou ik eerst zelf eens googlen... Want volgens mij heeft nog NIEMAND de shutter counter kunnen uitlezen van een 20D!!!!!!!! (Alé bij canon waarschijnlijk wel)

      Ik ben geen canon werknemer of zo... Ben er toevallig op gestoten en staat niet zomaar in de file...

      Dus, als je het zelf zo goed weet, zeg jij me dan maar eens hoe...
      -=- Light is the key...

      Comment


      • #4
        Re: ->> Wil jij je shutter teller weten van je 20D ? kijk hier...!!!

        Dit werkt op alle laatste digitale camera's denk ik

        Shutter Count => Run => Load Image

        Kan je het even proberen op je 20D anders?
        (pasop dit fileke staat op men eigen webspace, tgaat er niet voor eeuwig staan he )
        SHARPimages.be

        Comment


        • #5
          Re: ->> Wil jij je shutter teller weten van je 20D ? kijk hier...!!!

          Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV
          Er bestaan inderdaad kleine programmatjes om je shutter count te weten te komen. Maar dat kan iedereen zelf vinden via google hoor, daarvoor hebben we jou niet nodig
          En ben je nu de slimste ????

          Comment


          • #6
            Re: ->> Wil jij je shutter teller weten van je 20D ? kijk hier...!!!

            Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel
            En ben je nu de slimste ????
            Waarom mensen zo afbreken?
            en wat wil je eigenlijk bedoelen met je uitspraak? dat ik er niks van ken ofzo...
            SHARPimages.be

            Comment


            • #7
              Re: ->> Wil jij je shutter teller weten van je 20D ? kijk hier...!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV
              Dit werkt op alle laatste digitale camera's denk ik

              Shutter Count => Run => Load Image

              Kan je het even proberen op je 20D anders?
              (pasop dit fileke staat op men eigen webspace, tgaat er niet voor eeuwig staan he )
              Dit is voor NIKON. Heb met verschillende files getest, en nope... geeft geen getal weer...

              Ik weet dat het voor nikon simpel is... staat gewoon in de file zelve...
              -=- Light is the key...

              Comment


              • #8
                Re: ->> Wil jij je shutter teller weten van je 20D ? kijk hier...!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV
                Waarom mensen zo afbreken?
                en wat wil je eigenlijk bedoelen met je uitspraak? dat ik er niks van ken ofzo...
                Dagelijks komen er op fora vragen over de shuttercounter... op een canon toestel is hiet NIET te checken... Daarom deze vraag naar files of als iemand zijn counter wil weten, zal ik deze doosturen... (nog in testfase...)
                Last edited by de.lesse.be; 2 februari 2007, 14:24.
                -=- Light is the key...

                Comment


                • #9
                  Re: ->> Wil jij je shutter teller weten van je 20D ? kijk hier...!!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                  Dagelijks komen er op fora vragen over de shuttercounter... op een canon toestel is hiet NIET te checken... Daarom deze vraag naar files of als iemand zijn counter wil weten, zal ik deze doosturen... (nog in testfase...)

                  -> en dit is geen 1 aprilgrap!
                  ah ok, dan geef ik toe dat ik verkeerd was
                  kheb ook geen ervaring met Canon, khad ook nog niks op het forum erover gelezen
                  SHARPimages.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: ->> Wil jij je shutter teller weten van je 20D of 350D ? kijk hier...!!!

                    weinig reactie...

                    Heeft er iemand een jpeg waar de shutter counter groter is dan 10.000 ?

                    bedankt,
                    Lesley.
                    -=- Light is the key...

                    Comment


                    • #11
                      Re: ->> Wil jij je shutter teller weten van je 20D of 350D ? kijk hier...!!!

                      Voila Lesley ik heb er u eentje opgestuurd se

                      Comment


                      • #12
                        Re: ->> Wil jij je shutter teller weten van je 20D of 350D ? kijk hier...!!!

                        Ik heb er een gestuurd van een 10D als het goed is, ben eens benieuwd of dat lukt! Maar zou het ook niet uitmaken of je de nummering continue hebt staan of niet? Als je het zou halen uit een combinatie van de filename en de exif wel vrees ik.

                        Groeten
                        Koen
                        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                        Comment


                        • #13
                          Re: ->> Wil jij je shutter teller weten van je 20D of 350D ? kijk hier...!!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door oermens
                          Ik heb er een gestuurd van een 10D als het goed is, ben eens benieuwd of dat lukt! Maar zou het ook niet uitmaken of je de nummering continue hebt staan of niet? Als je het zou halen uit een combinatie van de filename en de exif wel vrees ik.

                          Groeten
                          Koen
                          Goed ontvangen.... maar ik zie dat het niet overeenkomt met de 20d/350d. Ik houd de file eventjes bij, moest ik nog effe opzoeken naar andere files... (makkelijk op internet) en zal dan ev iets laten weten als ik het kan vinden...

                          ik vermoed dat mijn shuttercount ook werkt voor de 5D en de 30D. Ik ben benieuwd... zal eens moeten nakijken...
                          -=- Light is the key...

                          Comment


                          • #14
                            Re: ->> Wil jij je shutter teller weten van je 20D ? kijk hier...!!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV
                            Dit werkt op alle laatste digitale camera's denk ik

                            Shutter Count => Run => Load Image

                            Kan je het even proberen op je 20D anders?
                            (pasop dit fileke staat op men eigen webspace, tgaat er niet voor eeuwig staan he )
                            Nope op een 300D geen gevonden .
                            Doe ik iets verkeerd ???
                            Load image en dan verschijn er op 2 de lijntje dat
                            Shutter Count not Found
                            Dus bij mij werkt het blijkbaar niet
                            Niet dat dat een probleem is hoor weet exact hoeveel pics ik al gemmaakt heb want ik heb maar 1 cf kaartje dat ik steeds gebruik, het ander is reserve voorgevallen van.


                            Grts
                            Formatje

                            Comment


                            • #15
                              Re: ->> Wil jij je shutter teller weten van je 20D ? kijk hier...!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13
                              Nope op een 300D geen gevonden .
                              Doe ik iets verkeerd ???
                              Load image en dan verschijn er op 2 de lijntje dat
                              Shutter Count not Found
                              Dus bij mij werkt het blijkbaar niet
                              Niet dat dat een probleem is hoor weet exact hoeveel pics ik al gemmaakt heb want ik heb maar 1 cf kaartje dat ik steeds gebruik, het ander is reserve voorgevallen van.


                              Grts
                              Formatje
                              dat programmake midden in de post is voor nikon toestellen...

                              stuur een jpeg file door naar me, en ik geef je de shuttercount... werkt voorlopig 99,5% voor de 20d/350d

                              voor de 10d werkt de shuttercount anders.... en voor de 300d, nog niet getest....
                              -=- Light is the key...

                              Comment

                              Working...
                              X