Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's niet zichtbaar in verkenner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's niet zichtbaar in verkenner

    Aan de computerkenners van BD,

    Sinds vandaag werkt mijn verkenner of explorer niet meer zoals normaal. Een groot aantal van mijn foto icoontjes worden niet meer weergegeven in de verkenner, normaal zie je bij "miniatuurweergaven" en bij "filmstrip" weergave verkleinde afbeeldingen van de foto's. Ik dus niet meer en ook diaweergave gaat niet meer. De foto's zelf zijn er wel nog en komen tevoorschijn na een dubbelklik op het icoontje.

    Ook nieuwe foto's van vandaag hebben hetzelfde voor.

    Vanuit Norton virus scanner heb ik vandaag wel het bericht gekregen dat er een virus verwijderd was en dat hij een "trojan" ontoegankelijk heeft gemaakt. Ik hoop nu maar dat mijn PC geen ziekte heeft opgelopen.

    Heeft iemand een gedacht van wat hier aan de hand is en wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn?

    Groetjes,
    Rudy
    Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

  • #2
    Re: Foto's niet zichtbaar in verkenner

    echt niemand die kan helpen?

    Groetjes,
    Rudy
    Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

    Comment


    • #3
      Re: Foto's niet zichtbaar in verkenner

      Tja,... dit kan een beetje vanalles en nog wat zijn . Dit zijn zo de duistere kantjes van Windows die ineens kunnen opduiken. Wat het is weet ik ook echt niet en begrijp uit je uitleg dat je waarschijnlijk ook niet veel meer kan vertellen dan hetgene je nu al gepost hebt.

      Je zegt dat er een trojan opdook:
      Heb je al eens een volledige systeemscan laten doen door Norton?
      Register door Norton laten opkuisen?
      Ad aware al eens laten lopen?
      Crap cleaner om alle tijdelijke bestanden en andere internetcookies te laten verwijderen? Of andere gelijkaardige software?

      Als er echt niets helpt moet je (als je over XP beschikt) misschien eens overwegen om naar een herstelpunt terug te keren van enkele dagen geleden. Maar dan moet je wel zeker zijn dat je terugkeert naar een dag waar alles nog normaal was!

      In alle geval: veel succes en ik hoop dat het al bij al zonder te zware problemen op te lossen is. Als je de oplossing zou vinden, post ze dan even hier ook als je wil! We kunnen er maar van leren.
      Bitbreker
      Nikon D90
      http://www.hanscapiau.net

      Comment


      • #4
        Re: Foto's niet zichtbaar in verkenner

        Oorspronkelijk geplaatst door bitbreker
        Tja,... dit kan een beetje vanalles en nog wat zijn . Dit zijn zo de duistere kantjes van Windows die ineens kunnen opduiken. Wat het is weet ik ook echt niet en begrijp uit je uitleg dat je waarschijnlijk ook niet veel meer kan vertellen dan hetgene je nu al gepost hebt.

        Je zegt dat er een trojan opdook:
        Heb je al eens een volledige systeemscan laten doen door Norton?
        Register door Norton laten opkuisen?
        Ad aware al eens laten lopen?
        Crap cleaner om alle tijdelijke bestanden en andere internetcookies te laten verwijderen? Of andere gelijkaardige software?

        Als er echt niets helpt moet je (als je over XP beschikt) misschien eens overwegen om naar een herstelpunt terug te keren van enkele dagen geleden. Maar dan moet je wel zeker zijn dat je terugkeert naar een dag waar alles nog normaal was!

        In alle geval: veel succes en ik hoop dat het al bij al zonder te zware problemen op te lossen is. Als je de oplossing zou vinden, post ze dan even hier ook als je wil! We kunnen er maar van leren.
        Ik heb inderdaad alle acties zoals door Bitbreker aangegeven uitgeprobeerd, doch niets scheen te helpen. Na lang zoeken (Google) heb ik deze morgen gevonden dat het te maken heeft met een security probleem van Windows. Op de site : http://www.pcwereld.be/node/2927 heb ik onderstaande gevonden :

        windows viewer
        dinsdag, 7 februari, 2006 - 19:32
        Mischien helpt dit:

        De Windows-viewer die standaard in WindowsXP zit
        Mocht dat zo zijn dan is dat oorzaak van een gede-registeerde dll waarschijnlijk. Deze registreer je weer als volgt:

        Start - Uitvoeren
        En dan dit intypen: regsvr32 %windir%\system32\shimgvw.dll
        Daarna opnieuw opstarten en je
        probleem is waarschijnlijk opgelost.




        en kijk ik zo gelukkig als iets want het werkte.

        Groetjes,
        Rudy
        Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

        Comment

        Working...
        X