Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slapeloze nachten bij defect van toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Slapeloze nachten bij defect van toestel

    Volgende week maandag bij het krieken van de dag vertrek ik naar Ecuador waar mijn zoon verblijft. Ik had al enkele keren een rode stip gezien op mijn foto's met een rode lijn. soms was het er, en soms was het er niet.
    Ik kon er niet goed aanuit. Maandagavond heel veel foto's genomen en ineens op het einde van mijn foto's was het er weer heel duidelijk aanwezig.
    In paniek ben ik woensdag naar Nelissen gegaan, en een spoedprocedure gestart, omdat ik mij een vakantie in Ecuador niet kan voorstellen zonder toestel.
    Nelissen heeft er alles voor gedaan, vandaag telefoon gehad, mijn toestel is volledig hersteld; op het briefje staat : Nazicht, demontage, vervangen CCD.
    Voormij is dit allemaal latijn. Wat ik wel begrijp is; moest ik deze camera gekocht hebben op het internet, dan zou ik nu naar Ecuador vertrekken met een camera die rode strepen achterlaat. Moest mijn cam niet klaar geweest zijn, had Nelissen mij verzekerd dat ik een vervangtoestel kreeg.
    Dus vandaag was ik er heel dankbaar voor dat ik niet op internet heb gekocht.
    Dit moest even van mijn hart, omdat ik nu eindelijk kan slapen, en mij kan verheugen op heel veel kleurrijke foto's van prachtige kindjes.
    Ik hou jullie op de hoogte.

  • #2
    Re: Slapeloze nachten bij defect van toestel

    Vertrek jij naar Ecuador zonder back-up toestel?

    Comment


    • #3
      Re: Slapeloze nachten bij defect van toestel

      Ik vertrek naar ecuador met mijn D70.
      Ik neem ook de olympus mee, maar daar zijn problemen met mijn kaartje dus dat trekt maar voor 60 %.
      Er komt nog een probleem bij, ik wilde het nog verzekeren, maar alles blijkt nu dicht te zijn.
      indien iemand weet waar je in belgie op zaterdag nog kan verzekeren, laat het mij weten.
      groetjes,
      ana-carmen

      Comment


      • #4
        Re: Slapeloze nachten bij defect van toestel

        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
        Vertrek jij naar Ecuador zonder back-up toestel?
        niet iedereen heeft geld voor 2 !
        1DX

        Comment


        • #5
          Re: Slapeloze nachten bij defect van toestel

          Jij hebt een verkoper gehad die zijn wettelijke verantwoordelijkheid kent. Helaas die heb ik niet en nu moet ik knokken om mijn toestel gereapreerd te krijgen.
          Prettig verblijf in equador,

          gerard

          Comment


          • #6
            Re: Slapeloze nachten bij defect van toestel

            Oorspronkelijk geplaatst door Cornelus079
            Jij hebt een verkoper gehad die zijn wettelijke verantwoordelijkheid kent. Helaas die heb ik niet en nu moet ik knokken om mijn toestel gereapreerd te krijgen.
            Prettig verblijf in equador,

            gerard
            Soms heb je nog méér geluk.
            Begin maart mijn KM7D binnengeleverd voor herstelling.
            Na 3 weken gevraagd bij mijn fotohandelaar (foto Rembrandt Merksem) of het toestel al klaar was. Blijkbaar was men bij KM nog niet aan de herstelling begonnen ivm de omschakeling naar Sony
            Eén uur later telefoon gekregen van Foto Rembrandt : ik mocht onmiddellijk een splinternieuwe KM 7D komen afhalen. Niet als vervangtoestel, maar wel als definitieve vervanging.
            Voor mij de perfecte deal : Door interventie van mijn fotohandelaar een defect toestel (met 25000 opnames) dat reeds uit garantie was, kunnen omwisselen voor een splinternieuw toestel.
            In mijn geval heeft de verkoper meer dan zijn wettelijke verantwoordelijkheid genomen.
            Heb bij de aankoop iets meer betaald dan via een internetshop maar heb er geen spijt van.(Ik ben geen zelfstandige en heb geen aandelen bij deze fotohandelaar )

            Comment


            • #7
              Re: Slapeloze nachten bij defect van toestel

              Van harte een goede reis en een goede oogst toegewenst!
              En laat eens wat zien van die oogst!

              En geen slapeloze nachten meer, dat is ook al wat waard. Geniet ervan.
              Fullator
              Fotostudio Candela Zone
              website: http://www.chronax.be
              website: http://www.marquisemodels.eu

              Comment


              • #8
                Re: Slapeloze nachten bij defect van toestel

                Van Foto Nelissen hoor je mij ook niet klagen hoor. Hebben zonder problemen mijn via het internet gekochte Sigma 18-125mm laten herstellen, viel onder garantie en was voor hen geen probleem.

                Een groot verschil met één van de "hofleveranciers" hier (waar ik camera en wat lenzen had gekocht) , twee maal een onduidelijk antwoord gekregen, stond 1 keer voor een gesloten deur terwijl er een afspraak was gemaakt , ... is voor mij voldoende reden om er nooit meer bij te kopen (nee het is niet Corné ).
                Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                Comment

                Working...
                X