Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tas of rugzak???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tas of rugzak???

    Wat is beter ik heb op dit moment een foto tas waar mijn camera in zit maar in de fotozaak hadden ze het ook over een speciale rugzak waar je je spullen in kwijt kan. Maar wat is beter en praktischer een rugzak lijkt me ook wel makkelijk. Heeft er iemand ervaring met de rugzak of kan iemand me helpen en vertellen wat het beste is.

  • #2
    Re: Tas of rugzak???

    Wat is er beter ?
    Even op het forum zoeken via zoeken, search naar "tas rugzak" of de vraag voor de xde maal herhalen ?

    sorry, maar dit moest er effen uit
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Tas of rugzak???

      gebruik zelf een schoudertas, kan niet tegen zo,n ding op mijn rug, wat je dan helemaal moet afdoen alvorens te kunnen gaan fotograferen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Tas of rugzak???

        Je kan ook een slingbag nemen. Je draagt hem op je rug en als je iets nodig hebt slinger je hem naar voren en kun je zo bij je spullen.

        Op het moment gebruik ik een schoudertas, maar met de mogelijkheid er een rugzak van te maken. Maar door uitbreiding van mijn glaswerk met een 400mm lens zoek ik voor een nieuwe tas. Ik zit zelf aan deze te denken.

        Grt,

        Dirk Ane
        Nikon D300 + D50 + Kodak Brownie No.2 steeds groter wordende glasbak+ Metz 44 AF-4i N + Vanguard MK-3

        Comment


        • #5
          Re: Tas of rugzak???

          Ikzelf gebruik een rugzak... Dit vind ik handiger dan een schoudertas... Als ik lange afstanden moest lopen met een schoudertas, kreeg ik erge last in mijn schouder en was dus niet erg gezond... Met een rugzak zijn de kilo's gelijk verdeeld en kan je hem strak aantrekken zodat je bijna niet meer weet dat je hem op je rug hebt! Met het afnemen van de rugzak en aan materiaal kunnen heb ik niet zoveel last. Ik heb het wel snel gedaan allemaal!!!

          Heb vooral de rugzak gekocht voor het beklimmen van de Axalp, dan ben je natuurlijk niets met een schoudertas tijdens een 2.5uur lange klim!!

          De materialen zitten er ook goed beschermd in en er is voldoende ruimte!

          This is mine:


          Greetzzz Candytje

          Comment


          • #6
            Re: Tas of rugzak???

            Oorspronkelijk geplaatst door Bertusbolknak
            Wat is beter ik heb op dit moment een foto tas waar mijn camera in zit maar in de fotozaak hadden ze het ook over een speciale rugzak waar je je spullen in kwijt kan. Maar wat is beter en praktischer een rugzak lijkt me ook wel makkelijk. Heeft er iemand ervaring met de rugzak of kan iemand me helpen en vertellen wat het beste is.
            Waarschijnlijk heb je nog niet erg veel materiaal (?)
            In dat geval kan het gewoon handig zijn je tas in een reisrugzakje te steken
            (doe ik voor vakanties)
            Canikon 40D - D200, D300

            Comment


            • #7
              Re: Tas of rugzak???

              Ik gebruik de Lowepro Stealth Reporter 400 schoudertas; had hem 'op de groei' gekocht maar nu krijg ik alle spullen er al niet meer in en heb ik nog een tweede kleinere schoudertas waarin camera en twee lenzen kunnen voor als ik op voorhand weet dat ik niet meer lenzen nodig zal hebben.

              Voordeel van de grote tas: er kan veel in; nadeel: er kan veel in ... volgestouwd met een kleine 10 kilo aan materiaal loop je geen uren rond.
              Soms denk ik om een rugtas bij te kopen maar dat zorgt bij mij al snel voor een klamme rug en is ook geen prettig gevoel.
              Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

              Comment


              • #8
                Re: Tas of rugzak???

                ik denk dat de keus veel te maken heeft met wat juist de bedoeling is, ga je er vaak op uit om enkele uren te slenteren op zoek naar een gepaste lokatie, ga je stappen of neem je je materiaal naar één enkel plaats mee, hoeveel materiaal moet er mee enz.
                Moet je dus veel stappen zou ik voor een rugzak kiezen, ikzelf gebruik deze naar alle tevredenheid, maar hier is de hoofdreden dat mijn materiaal vaak wordt meegenomen wanneer ik met de moto er op uit trek, en dit de handigste manier is.
                Lowepro Micro Trekker 100 Black is niet vrij groot maar is toch voldoende om alles mee te nemen: Camera +28/135+ lenskap+ flash 430 ex
                res bat +cf's+enkele filters+ GSM - en nog juist plaats voor een tweede lens.
                Zou nu wel kiezen voor de 200 reeks.
                BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

                Comment


                • #9
                  Re: Tas of rugzak???

                  Het volgende moet er in kunnen. Mijn digitale camera de extra lens van 55-200mm, de flitser SB800. En al het toe behoren. Daarnaast moet er nog ruimte zijn voor de analoge camera Canon EOS 5000met de extra lens van 80-200mm. Deze wil ik als back up gebruiken en eventueel plaats voor een video camera. Als ik niet op vakantie ben neem ik hem mee in de tas maar als ik op vakantie ben leg ik meestal grotere afstanden af en dan lijkt het me handiger als ik een rugzak ga halen. Omdat je na een bepaalde tijd toch last van je schouder ondervindt als je hem de hele tijd aan een kant draagt.

                  Comment

                  Working...
                  X