Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grrrr... De Beukelaer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grrrr... De Beukelaer

    Situatie: heb een Nikon D70s die normaalgezien nog onder garantie is maar ik heb echter een miskoop gedaan - hij blijkt afkomstig uit de grijze markt (gekocht bij digicamshop.be - staat hier nochtans onder 'links' -> verwijderen die oplichters!). Grijze markt, dus in theorie heb ik garantie, maar in de praktijk zou mijn toestel dan terug moeten naar Azië...
    Dus ik zou liever betalen voor een reparatie hier bij De Beukelaer dan mijn toestel maandenlang (of voor altijd) kwijt te zijn.
    Heb geďnformeerd bij De Beukelaer: ze vragen een vaste prijs voor een reparatie (160 € zBtw), maar ik moet het toestel binnenleveren via een dealer.
    En dat terwijl ik dagelijks zowat voor de deur van De Beukelaer passeer. Wat is dat nu voor zever?! Die dealer gaat mij graag zien komen met mijn "grijs" toestel. Bovendien moet ik dan waarschijnlijk nog extra transportkosten en een surplus voor de dealer betalen, en ben ik het toestel langer kwijt, en kan ik niet direkt aan de technieker uitleggen wat er net fout is, ... 't zou zoveel simpeler zijn als ze gewoon hun deur voor me zouden opendoen.

    Nochtans komt de naam De Beukelaer regelmatig terug hier op de forums. Ik had de indruk dat jullie er gewoon binnen en buiten konden lopen (o.a. om stof van de sensor te laten verwijderen). Niet zo dus ?

    Voor de geďnteresseerden in wat er mis is met het toestel: de schakelaar manuele/auto-focus werkt niet naar behoren. Het pinnetje dat onderaan de lensopening (kant body) zit schuift iets naar voor wanneer de schakelaar op manuele focus staat en de body naar beneden gericht wordt. Hierdoor schakelt de lens terug op autofocus. Door een beetje te wringen aan de schakelaar kan het pinnetje net genoeg achteruit, maar werkbaar is dat niet.

  • #2
    Re: Grrrr... De Beukelaer

    En welk antwoord geeft digicamshop.be? In principe is dat de dealer langs dewelke die binnen moet voor herstelling. Ik betwijfel het of die een D70 terug naar Azië gaan sturen...

    Ik heb vorig jaar ook mijn D70 moeten binnenbrengen voor herstelling (onder garantie) en dat moest ook via mijn dealer. Het betreft hier evenwel geen grijze import.


    seppuku.
    Last edited by seppuku; 28 maart 2006, 11:28.

    Comment


    • #3
      Re: Grrrr... De Beukelaer

      Kan je uw toestel niet gewoon terug naar de winkel brengen waar je hem kocht ?
      Zij zijn toch verantwoordelijk voor die garantie ?
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Re: Grrrr... De Beukelaer

        De mijne komt uit america, moest binnen voor de lichtmeter, via Grobet naar DB. Geen enkel probleem en onder garantie hersteld zonder kosten (zelfs geen verzend kosten). (verhaal terug te vinden via search)

        Jo
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Grrrr... De Beukelaer

          Als je koopt bij een Nederlandse firma, weliswaar met een be-website, moet je toch niet kwaad zijn op De Beuckelaer ??

          Comment


          • #6
            Re: Grrrr... De Beukelaer

            @unick

            Sorry jongen, maar hier sla je de bal niet 100%, maar 2500% mis.
            De Beukelaer is totenmet begin mei de hoofdinvoerder van Nikon en ook het technologisch herstelpunt voor België.
            Dit neemt niet weg, dat ze de echte klant, en dat zijn bij hen volgens de letter enkel de verkopende fotografen, niet correct bedienen. Ze bedienen ze wel degelijk correct. ALs ik mijn fototoestel lat reinigen dan breng ik het binnen bij de fotograaf, die het op zijn beurt naar De Beukelaer brengt. En daar zijn nog geen problemen bij geweest.
            Dat je een fototoestel aankoopt bij een dealer, en dat dat toestel uit de grijze zone blijkt te zijn, daar heeft De Beukelaer geen boodschap aan. Je hebt een vertrouwensrelatie met je dealer aangeknoopt voor de aanschaf van je fototoestel. Vermoedelijk is die vertrouwensrelatie gestoeld op een heel wat beterkope prijs, dan normaal. Bij pech heb je dan ook pech en daar ben jij de dupe van. Beschimp nu aub ook niet de hoofdinvoerder, dat is goedkoop met taarten gooien naar mensen die daar niets mee hebben te maken. En ja, en ook heel terecht, vraagt De Beukelaer dat het toestel naar binnen wordt gebracht via het normale circuit, namelijk vie da fothandelaar. Hopelijk werkt je dealer ook met De Beukelaer en kan hij je toestel daar binnen brengen.
            Ik heb indertijd met veel plezier het ietsje meer betaald, en gelukkig kent mijn dealer De Beukelaer heel goed, als hoofdverdeler. Maximaal eens mijn toestel moeten missen voor 2 dagen... Geen transportkosten, neen helemaal geen kosten ...
            Je moet je richten tot je dealer en daar effen klopen, hard kloppen, en niet bij mensen die ggen zaaks hebben met je manier van kopen, doen en laten. Als je brood bij de bakker haalt en je krijgt het gratis of tegen hoge prijs en je komt thuis en daar merk je dat je brood maar voor 1/4 gebakken is, dan ga je toch ook niet van je neus maken bij de maalderij, de lanbouwer, ... dan ga je toch ook neit zagen bij de ovenproducent, de electriciteitsmaatschappij. Je reklameert bij je bakker.
            Conclusie: spreek je punt aan waar je je fototoestel hebt aangekocht. Reclameer daar. Indien het om een grijs produkt gaat dan kan je daar eventueel je misprijzen aangeven, maar denk dan ook na, waarom je daar je dingen hebt aangekocht en niet bij iemand anders.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’ętre heureux

            Comment


            • #7
              Re: Grrrr... De Beukelaer

              Afgezien van de grijze import, klopt er geen fluit van het verhaal. Grijze import is nog geen oplichting. Niet weten wat je koopt is echter wel behoorlijk dom.

              Veel bedrijven die grijze import verkopen kunnen prima snelle service verlenen. De nodige zijn zelfs ook gewoon aangemeld als dealer bij de nederlandse of belgische importeur. Als je een normaal geďmporteerd toestel had gekocht, was de kans heel groot geweest dat je net als bij dit toestel de garantie via een dealer moet laten verlopen. Dat je de buurman van de importeur bent doet voor hen niet tezake. En ik kan ze daar geen ongelijk in geven: daarom zijn ze importeur en niet detailist.


              Groeten, Miriam

              Comment


              • #8
                Re: Grrrr... De Beukelaer

                Als fotograaf met BTWnr (dus zonder winkel) kan je er wel terecht om je spullen af te geven voor herstelling .. niet om aan te kopen

                ik heb tot nu toe id altijd al zelf mijn toestel binnen gedaan voor reinigen waar je op wacht

                Comment


                • #9
                  Re: Grrrr... De Beukelaer

                  Ik wist dat er gepredik van zou komen in de trant van "had je daar maar niet moeten kopen". Dat het een grijze markt-camera was kon ik niet ruiken. Bovendien staat de webshop hier aangeprezen onder "links".

                  Voor alle duidelijkheid: ik raad iedereen aan om beter op te letten bij de aanschaf (maar hoe weet ik zelf ook nog steeds niet).

                  En ik verwijt De Beukelaer alleen maar dat ze mij niet rechtstreeks willen bedienen, niet dat ze onbekwaam zijn of zo. Het feit dat jullie zo snel op de kar springen om De Beukelaer te verdedigen bewijst volgens mij dat ze inderdaad prima service leveren.

                  Ik probeer het nu wel even via de online-shop waar ik de camera kocht. Maar het blijft idioot dat ik 2 keer per dag voorbij De Beukelaer rijd en bereid ben om te betalen. Nu moet ik me beroepen op garantie, camera inpakken, versturen, hopen op goede afloop, etcetera. Camera waarschijnlijk veel langer weg + veel meer dat alsnog kan foutlopen.
                  Last edited by unick; 28 maart 2006, 12:49.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grrrr... De Beukelaer

                    Oorspronkelijk geplaatst door Visio
                    Als fotograaf met BTWnr (dus zonder winkel) kan je er wel terecht om je spullen af te geven voor herstelling .. niet om aan te kopen
                    In theorie zou het voor mij dan ook moeten kunnen: ik heb een bvba. Ze gaan mijn statuten toch niet controleren om te zien wat mijn "maatschappelijk doel" is. Komt trouwens in de buurt van fotografie... 't is alvast digitaal

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grrrr... De Beukelaer

                      Oorspronkelijk geplaatst door unick
                      In theorie zou het voor mij dan ook moeten kunnen: ik heb een bvba. Ze gaan mijn statuten toch niet controleren om te zien wat mijn "maatschappelijk doel" is. Komt trouwens in de buurt van fotografie... 't is alvast digitaal
                      Ga dan gewoon binnen, ze hebben daar een toog aan de rechterkant, incl. bankontact automaat om de herstelling te betalen .. maar je moet een BTW nr hebben .. Grafische sector zal wel volstaan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Grrrr... De Beukelaer

                        Hallo,

                        Even duidelijk stellen voor iedereen: een link op de BD-linkspagina betekent NIET dat er iets aangeprezen wordt!
                        Het is louter informatie, niet meer en niet minder ...

                        Jaja

                        Oorspronkelijk geplaatst door unick
                        Bovendien staat de webshop hier aangeprezen onder "links".
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Grrrr... De Beukelaer

                          Oorspronkelijk geplaatst door unick
                          In theorie zou het voor mij dan ook moeten kunnen: ik heb een bvba. Ze gaan mijn statuten toch niet controleren om te zien wat mijn "maatschappelijk doel" is. Komt trouwens in de buurt van fotografie... 't is alvast digitaal
                          Voorzie eventueel je aankoopfactuur mét je BTW-nr. Ik herinner me in ieder geval niet dat ze me ooit iets hebben gevraagd. Het betreft wel een D1X en D2X.

                          En verder: als je online koopt, vraag dan altijd vooraf of de verkochte producten onder de Europese garantie vallen, liefst schriftelijk. Zoniet ga je beter bij een ander.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Grrrr... De Beukelaer

                            vroeger sensor es laten kuisen: gewoon binnengestapt en kwartier later al buiten

                            laten herstellen voor BGLOD: opgestuurd via lokale fotograaf (5€)
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                            Comment


                            • #15
                              Re: Grrrr... De Beukelaer

                              Vraag gewoon aan je verkoper waar ze hem binnen gaan doen. Is dit bij DB(dan heb je geluk), vraag dan of ze eens bellen naar DB. Jij kan het toestel dan binnenbrengen als pakjesdienst. ;-)

                              Comment

                              Working...
                              X