Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met de Sigma 300 mm f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen met de Sigma 300 mm f2.8

    Ik ben al enige tijd op zoek naar een 300 mm f2.8. Nu heeft Canon een hele mooie (IS) versie maar de prijs van ruim 4000 euro is momenteel iets te veel. De oude versie (zonder IS) is niet te vinden. Nu heeft ook Sigma een 300 mm f.2.8. Deze is een stuk betaalbaarder (rond de 2000 euro, echter zonder IS). Wie hebben er ervaring met deze lens? Ik ga hem in hoofdzaak gebruiken voor sportfotografie. Is hij te gebruiken met de Canon EF 1.4x Extender II?

    gr.
    FS
    Canon.

  • #2
    Re: Ervaringen met de Sigma 300 mm f2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door Fons Sluiter
    Ik ben al enige tijd op zoek naar een 300 mm f2.8. Nu heeft Canon een hele mooie (IS) versie maar de prijs van ruim 4000 euro is momenteel iets te veel. De oude versie (zonder IS) is niet te vinden. Nu heeft ook Sigma een 300 mm f.2.8. Deze is een stuk betaalbaarder (rond de 2000 euro, echter zonder IS). Wie hebben er ervaring met deze lens? Ik ga hem in hoofdzaak gebruiken voor sportfotografie. Is hij te gebruiken met de Canon EF 1.4x Extender II?

    gr.
    FS
    Als je de prime overweegt, kijk dan toch even naar de Sigma 120-300/2.8. Die geeft je toch de mogelijkheid om te zoomen en de beeldkwaliteit is schitterend. Ik heb met de lens even kunnen spelen op Photokina en dat is gewoon een zalige lens... Nu alleen nog de centjes samenkrijgen...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen met de Sigma 300 mm f2.8

      Ben in bezit van de 120-300 en momenteel ben ik nog niet tevreden.
      Gebruik deze vooral voor sportfoto's en bij het tracken heb ik veel foto's die onscherp zijn. De focus zit meestal back en is niet zo heel snel.
      Nu hoop ik dat mijn instellingen niet top zijn. Instellingen AF-C dynamisch veld en spotmeting of centrumgericht.

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen met de Sigma 300 mm f2.8

        Voor sportfotografie zou ik met niet minder dan merkeigen lenzen (Canon dus) tevreden zijn. Desnoods tweedehands moet dit mits wat geduld te vinden zijn.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen met de Sigma 300 mm f2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door vantje
          Voor sportfotografie zou ik met niet minder dan merkeigen lenzen (Canon dus) tevreden zijn. Desnoods tweedehands moet dit mits wat geduld te vinden zijn.
          Dat vind ik veel te bekrompen... Moest ik de centen hebben op dit moment, dan ga ik resoluut voor die Sigma 120-300/2.8. Canon (en voor zover ik weet Nikon ook niet) heeft voor deze lens geen alternatief behalve een prime (en tegen welke kostprijs...). Deze lens staat trouwens heel hoog aangeschreven bij alle gebruikers (en merkonafhankelijk)...

          Soms moet je verder durven kijken van het eigen merk... Het is niet omdat er Canon of Nikon opstaat dat het per definitie beter is dan vb. Sigma die voor meerdere mounts produceert... Zowel Canon als Nikon hebben ook "rotlenzen" in het assortiment...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen met de Sigma 300 mm f2.8

            Hellcat heeft dit objectief en doet daar knappe dingen mee. Bij hem wordt het wel gebruikt voor natuurfotografie, maar dat is even veeleisend als sportfotografie...
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Re: Ervaringen met de Sigma 300 mm f2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
              Dat vind ik veel te bekrompen... Moest ik de centen hebben op dit moment, dan ga ik resoluut voor die Sigma 120-300/2.8. Canon (en voor zover ik weet Nikon ook niet) heeft voor deze lens geen alternatief behalve een prime (en tegen welke kostprijs...). Deze lens staat trouwens heel hoog aangeschreven bij alle gebruikers (en merkonafhankelijk)...

              Soms moet je verder durven kijken van het eigen merk... Het is niet omdat er Canon of Nikon opstaat dat het per definitie beter is dan vb. Sigma die voor meerdere mounts produceert... Zowel Canon als Nikon hebben ook "rotlenzen" in het assortiment...
              Bekrompen vind ik wel wat beledigend. Ik heb niets tegen uw mening maar hou het een beetje netjes aub.
              Ik heb al wat negatieve ervaringen met Sigma achter de rug, vandaar mijn advies. Optisch zal het niet veel schelen, maar mechanisch laat Sigma na enkele jaren al redelijk wat van zijn pluimen hangen. Ik heb zo een drietal lenzen versleten in een tijdspanne van nog geen 5 jaar. Met mijn Nikon lenzen heb ik dit nog niet voorgehad (na 10 jaar intensief gebruik). Ik vermoed dat Canon voor dezelfde garantie staat.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Ervaringen met de Sigma 300 mm f2.8

                Voor natuurfotografie leent de lens zicht beter dan sportfotografie omdat je minder moet tracken. Heb al eens een gezamelijke test gedaan met Hellcat gewoon voorbij rijdende auto's de nummerplaat proberen vastleggen.
                En we hebben kunnen constateren dat er bij allebei heel veel onscherp waren meer dan 70% nu wanneer Hellcat zijn 1.4 converter opzette was meer dan 70 % scherp. Dus met het objectief volledig open geen super focus vanaf F4 is de lens al pak beter. Maar daar koop je hem niet voor vind ik persoonlijk.

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaringen met de Sigma 300 mm f2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door vantje
                  Bekrompen vind ik wel wat beledigend. Ik heb niets tegen uw mening maar hou het een beetje netjes aub.
                  Ik heb al wat negatieve ervaringen met Sigma achter de rug, vandaar mijn advies. Optisch zal het niet veel schelen, maar mechanisch laat Sigma na enkele jaren al redelijk wat van zijn pluimen hangen. Ik heb zo een drietal lenzen versleten in een tijdspanne van nog geen 5 jaar. Met mijn Nikon lenzen heb ik dit nog niet voorgehad (na 10 jaar intensief gebruik). Ik vermoed dat Canon voor dezelfde garantie staat.
                  Wat moet ik dan zeggen: "te merkafhankelijk"?... Is dit netter? Ik ga alleen in tegen de algemene tendens die geldt alsof enkel merklenzen top zijn, en alle andere rotzooi... Dit is pertinent niet waar...

                  En om te veralgemenen op basis van je eigen ervaringen is wat mij betreft ook wat te gemakkelijk...

                  Nogmaals: elk merk heeft zijn superlenzen en elk merk heeft zijn "misbaksels"
                  En als je bij Sigma binnen de EX-reeks blijft, kun je zeker niet veel verkeerd doen...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaringen met de Sigma 300 mm f2.8

                    Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                    En als je bij Sigma binnen de EX-reeks blijft, kun je zeker niet veel verkeerd doen...
                    Wat dat veralgemenen betreft; mijn ervaringen waren met de EX-reeks...
                    (2x 28-70/2.8, 70-200/2.8)
                    Ik heb er in ieder geval mijn buik vol van. Ik waarschuw alleen mensen die twijfelen, meer niet.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ervaringen met de Sigma 300 mm f2.8

                      Ik zal ook maar eens met een oor meeluisteren, zit met dezelfde vraag of hetzelfde probleem eigenlijk maar 1 probleem"eurokes te weinig"

                      Mvg
                      Remip
                      Nieuwe website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ervaringen met de Sigma 300 mm f2.8

                        Bedankt voor jullie reacties. Ik ga maar even doorsparen voor een Canon

                        gr.
                        FS
                        Canon.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ervaringen met de Sigma 300 mm f2.8

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fons Sluiter
                          Bedankt voor jullie reacties. Ik ga maar even doorsparen voor een Canon

                          gr.
                          FS
                          Fons, misschien heb je mijn PM niet gekregen, maar ik verkoop dus een canon 300mm 2.8 wegens aanschaf van de IS

                          Comment

                          Working...
                          X