Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brusselse glasraampkes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Brusselse glasraampkes

    in de kerk aan de Zavel





    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

  • #2
    Re: Brusselse glasraampkes

    keurig gedaan hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Brusselse glasraampkes

      Had bijna gezegd "drie keer dezelfde?"

      Mooi, maar niet speciaal: gewoon de glasramen goed in beeld gebracht (alhoewel iets breedere kadrering welkom was)
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Brusselse glasraampkes

        de enige verbetering die ik zie
        is dat ik ze op 'hun' hoogte fotografeer
        zodat ze 'recht' staan
        maar dan heb ik wel een ladder nodig hé

        met perspectiefcorrectie wordt 't niet beter

        en evt tripod, nu uit de losse hand
        alhoewel: mijn originele NEF's zijn scherp genoeg op volle grootte
        Last edited by Dirtyharry71; 24 maart 2006, 15:34.
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Re: Brusselse glasraampkes

          knappe foto
          Nikon materiaal

          Comment


          • #6
            Re: Brusselse glasraampkes

            Mooie foto's
            Ik moet het nog steeds proberen.

            Grt,
            Hexagon
            Grt,
            Hexagon

            Comment


            • #7
              Re: Brusselse glasraampkes

              Prima reeks

              Comment


              • #8
                Re: Brusselse glasraampkes

                Zeer mooie reeks die goed oogt...
                "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

                Comment


                • #9
                  Re: Brusselse glasraampkes

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
                  de enige verbetering die ik zie
                  is dat ik ze op 'hun' hoogte fotografeer
                  zodat ze 'recht' staan
                  maar dan heb ik wel een ladder nodig hé
                  mooie fotos, ik weet uit ondervinding dat het niet eenvoudig is om van glasramen in kerken mooie beelden te schieten

                  Ik had een tijdje terug het voorrecht om met een liftkraan in dezelfde kerk een aantal fotos te nemen in kader van het opgang zijnde restauratieproject.
                  deze fotos zijn zeker niet gemaakt in funktie van mooie fotografie op te leveren, maar tussendoor toch een paar sfeerbeelden gemaakt :







                  sorry voor deze "semi highjack" Dirtyharry71, maar aangezien het hier om exact dezelfde kerk gaat en ik wel een "ladder" had leek het mij wel best intressant om deze beelden te tonen.
                  mocht je liever hebben dat ik ze in een aparte post zet wil ik dat gerust wel doen en ze hier weghalen. geef maar een pm in dat geval.

                  edit: 3 beelden op 900 van gemaakt
                  Last edited by minedfield; 21 april 2006, 08:35.
                  you only see what you think you convinced yourself you saw

                  www.minedfield.be www.tecton.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Brusselse glasraampkes

                    leuk camerastand punt, maar misschien èèn tè veel???.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Brusselse glasraampkes

                      Glasramen zijn super mooi. Spijtig dat mensen niet meer zo'n dingen maken.
                      Laat staan een basiliek neerzetten. )

                      Het probleem is altijd dat je de glasramen moet fotograferen met een sterk perspectief. Daarvoor heb je een hoge ladder nodig (bijna onmogelijk) ofwel een TS lens. Dus laten we sugar eens naar die kerk gaan en een mooie frontal schieten
                      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Brusselse glasraampkes

                        spijtig dat je niet het volledige glasraam hebt
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Brusselse glasraampkes

                          idd DH

                          bedoeling is om de ganse binnengevel onder een autocad plan te schuiven als 1 grote foto, eindresultaat is dan een multi megapixel foto om het restauratie project te ondersteunen.
                          alle fotos moeten zo loodrecht mogelijk zijn in dit proces om achteraf zo weinig mogelijk aanpaswerk aan het perspectief te hebben. vandaar de rare kadrage
                          maar het eindresultaat is echt wel om van te snoepen
                          you only see what you think you convinced yourself you saw

                          www.minedfield.be www.tecton.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Brusselse glasraampkes

                            Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
                            Glasramen zijn super mooi. Spijtig dat mensen niet meer zo'n dingen maken.
                            Laat staan een basiliek neerzetten. )

                            Het probleem is altijd dat je de glasramen moet fotograferen met een sterk perspectief. Daarvoor heb je een hoge ladder nodig (bijna onmogelijk) ofwel een TS lens. Dus laten we sugar eens naar die kerk gaan en een mooie frontal schieten

                            Niet tegen mijne winkel praten he! we maken die dingen nog altijd!

                            Daar waar we vroeger een technische camera nodig hadden om "rechte" foto's te maken hebben we nu Photoshop! Verder niks speciale lens nodig. Volgende opnames werden gewoon met een Nikon 8800 gemaakt:



                            Ga er wel van uit dat dit maar gewoon werkopnames zijn (geen foto om de foto). Soms sta je onder een hoek van 70° je opname te maken ... of bij de eerste opname van de tweede reeks, stond er een joekel van een retabel voor het onderste deel van het raam. Het bovenste deel is rechtuit getrokken, het onderste deel één maal schuin van linksweg en éénmaal schuin van rechtsweg ... uiteindelijk werden de drie opnames samengevoegd tot één geheel.
                            Uiteindelijk is dat allemaal op te lossen, maar waarom hangen ze in die kerken altijd die lampen net voor die heiligen hun hoofd?!
                            http://photos.imageevent.com/spyglas...4c.fe.0012.jpg

                            Comment


                            • #15
                              Re: Brusselse glasraampkes

                              Oorspronkelijk geplaatst door minedfield
                              idd DH

                              bedoeling is om de ganse binnengevel onder een autocad plan te schuiven als 1 grote foto, eindresultaat is dan een multi megapixel foto om het restauratie project te ondersteunen.
                              alle fotos moeten zo loodrecht mogelijk zijn in dit proces om achteraf zo weinig mogelijk aanpaswerk aan het perspectief te hebben. vandaar de rare kadrage
                              maar het eindresultaat is echt wel om van te snoepen
                              Ha, voor Karel bezig?
                              Minedfield, als ge glasramen fotografeerd moet ge in principe altijd een volledige "stop" onderbelichten, alleen zo kan je overbelichte zones vermijden.

                              Comment

                              Working...
                              X