Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe leden met concrete vragen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe leden met concrete vragen

    Toch straf vind ik, ik merk af en toe dat er nieuwe forumleden verschijnen die me mailen en vragen stellen waarvan ik denk jongens toch!

    Deze week kreeg ik een mail van iemand die een cursus bedrijfsbeheer aan het volgen is en gelezen had dat ik met mijn haalbaarheidsstudie bezig was. Hij vroeg of het mogelijk was dat ik mijn haalbaarheidsstudie kon doormailen naar hem zodat hij deze kon bekijken.

    Je moet toch maar durven vind ik. Ik steek er enorm veel tijd in om die studie op te stellen waarin je nota bene toch je eigen zaak, kunnen en know how beschrijft en dan zou ik deze zo moeten mailen.

    Ik ging dus eens kijken naar het profiel en wat bleek, de dag zelf had deze zich geregistreerd

    Greetz, RonnyE

  • #2
    Re: Nieuwe leden met concrete vragen

    ik merk af en toe dat er nieuwe forumleden verschijnen die me mailen en vragen stellen waarvan ik denk jongens toch!
    Da's niet louter en alleen het voorrecht van enkel nieuwe forumleden hoor...
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe leden met concrete vragen

      Tja, BD wordt groot. En dan krijg je fenomenen die nu eenmaal typisch zijn voor het medium. De tijd ligt al lang achter ons dat je in de koopjeshoek met een gerust hart kon ingaan op een aanbod omdat het van een andere BD'er kwam de je hier reeds een tijdje kende. Nu zie je een groeiend aantal posts van mensen die enkel en alleen hun waren willen verkopen en alleen daarom op BD verschijnen. De drempel voor een newbie is serieus omlaag gegaan, de meest evidente vragen worden eerst gesteld en de anciens hebben het al lang opgegeven om voor de honderdste keer hetzelfde antwoord te geven. Anderzijds kan je zonder een dslr al lang minder en minder terrecht op BD of je moet Vicky heten (kudos trouwens voor haar en haar werk). Ook ben ik al lang niet meer in staat om alle posts in showcase te bekijken en meestal skip ik 80%. Mijn keuze van diegenen die ik bekijk is gebasseerd op topictitel (dom, ik weet het) en op topicstarter (al even dom). Zo verlies ik dus heel wat interessante posts, maar ze allemaal lezen is onmogelijk. Ik wil niet negatief klinken, maar voor mij hoeft BD niet nog veel meer te groeien. Laat staan zoveel posters te krijgen als dpreview bvb. waar een post die binnen het uur niet beantwoord werd voorbijgestreefd is.
      Ik sta er dan ook niet meer versteld van dat men jou via dit medium botweg de vraag stelt om jouw werk gratis en voor niks aan te leveren. Een andere kwalijke eigenschap trouwens van het internet is deze "gratis" filozofie.

      En nu stop ik met zagen
      DigiCam

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe leden met concrete vragen

        Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
        Anderzijds kan je zonder een dslr al lang minder en minder terrecht op BD of je moet Vicky heten (kudos trouwens voor haar en haar werk).
        Kan je dit nog even toelichten aub

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe leden met concrete vragen

          De tijd ligt al lang achter ons dat je in de koopjeshoek met een gerust hart kon ingaan op een aanbod omdat het van een andere BD'er kwam de je hier reeds een tijdje kende.
          Ik respecteer én eerbiedig deze zin, da's een elementaire vorm van beleefdheid, en dat er anderen dit mss niet au serieux nemen is idd een spijtige zaak...gelukkig nog geen slechte ervaringen gehad hier

          Mijn keuze van diegenen die ik bekijk is gebasseerd op topictitel (dom, ik weet het) en op topicstarter (al even dom). Zo verlies ik dus heel wat interessante posts
          Ik vergeef het U

          En nu stop ik met zagen
          Ge zaagt niet, ge lucht Uw ongenoegen
          Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe leden met concrete vragen

            Oorspronkelijk geplaatst door picasso
            Kan je dit nog even toelichten aub
            Het is mijn gevoel dat er nog bitter weinig mensen een foto (durven ?) posten die niet met een dslr gemaakt is. Als er een vraag gesteld wordt over de aanschaf van een toestel tussen de 300 à 400 € krijgt men meestal geen antwoord dat verder gaat dan "de meeste toestellen zijn goed". Kip en ei probleem natuurlijk, want hier zitten steeds minder en minder non-dslr gebruikers, dus de ervaring met een non-dslr wordt schaarser en schaarser.
            Ik geef wel toe dat de fabrikanten het ons niet gemakkelijk maken, hoeveel non-dslr zijn er het laatste jaar niet nieuw op de markt gekomen. Om daar nog deskundige uitleg over te geven.
            Al te vaak zie ik trouwens ook vragen in de zin van "welk toestel voor een budget van 800 €", beantwoord met : "de D50 of de 350D met de kitlens". Hierachter schuilt vaak het idee dat fotografie pas begint met een dslr.
            DigiCam

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe leden met concrete vragen

              Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
              Da's niet louter en alleen het voorrecht van enkel nieuwe forumleden hoor...
              ja oke, dat snap ik ook wel maar mij gaat het specifiek over bepaalde vragen die men stelt zonder schroom. Ik zou er niet van opkijken moest iemand me vragen hoeveel ik verdien.

              Algemene en technische vragen rond fotografie dat zijn vragen die elk nieuw en oud forumlezer gerust kan stellen.


              Greetz, RonnyE

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe leden met concrete vragen

                Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
                Het is mijn gevoel dat er nog bitter weinig mensen een foto (durven ?) posten die niet met een dslr gemaakt is. Als er een vraag gesteld wordt over de aanschaf van een toestel tussen de 300 à 400 € krijgt men meestal geen antwoord dat verder gaat dan "de meeste toestellen zijn goed". Kip en ei probleem natuurlijk, want hier zitten steeds minder en minder non-dslr gebruikers, dus de ervaring met een non-dslr wordt schaarser en schaarser.
                Ik geef wel toe dat de fabrikanten het ons niet gemakkelijk maken, hoeveel non-dslr zijn er het laatste jaar niet nieuw op de markt gekomen. Om daar nog deskundige uitleg over te geven.
                Al te vaak zie ik trouwens ook vragen in de zin van "welk toestel voor een budget van 800 €", beantwoord met : "de D50 of de 350D met de kitlens". Hierachter schuilt vaak het idee dat fotografie pas begint met een dslr.
                Ah zo, wel aan snobisme heb ik nooit meegedaan
                Dat fenomeen heeft altijd bestaan, de reden waarom ik iets tegen sommige fotoclubs heb, het gaat vaak over wat ze rond hun nek hebben ipv over foto's.
                Doch ik kreeg hier laatst goeie commentaren op foto's die met een Canon Ixus 40 gemaakt zijn, niet direkt een Hasselblad adept hé

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe leden met concrete vragen

                  Inmiddels worden hier zo'n 300 berichten per dag gepost. Dat is voor een normaal mens eigenlijk niet mee bij te houden. En al helemaal niet voor een werkend normaal mens. Ik probeer hier en daar een vraag te beantwoorden en kijk iedere zondag even naar de nieuwe Hall of Fame. Maar ik weet zeker dat ik veel interessnate posts gemist heb. En alle posts die echt niet interessant zijn? Die probeer ik te negeren, maar ik ga er ook niet op kankeren. Blijkbaar is er een andere groep gebruikers op BD voor wie die berichten wel interessant zijn.

                  Groeten, Miriam

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe leden met concrete vragen

                    Als beginneling ben ik erg blij met de antwoorden die ik kreeg op sommige "domme" vragen.Niet alles haal je uit een boek.En niet iedereen heeft een kenner als leraar. Dat een aantal toppers zich ergeren aan die basisvragen,daar kan ik inkomen,maar zij zijn niet verplicht te antwoorden.

                    Is het anderzijds niet zo dat ook deze gevorderden zo bezeten zijn door de fotomicrobe dat ze een groot deel van de postings bekijkt om zeker niets te missen om zich dan uiteraard gefrustreerd te voelen bij de zoveelste (voor hen banale) vraag?

                    De "search" functie waar hier naar verwezen wordt,biedt ook echt niet altijd soelaas.Mijns isziens is ze niet fijn genoeg en krijg je een allegaartje van topics die niet steeds het gevraagde behandelen.

                    Mijn excuses maar ik maak er gebruik van om ineens een domme vraag te stellen:ik bewerk mijn foto's via photoshop bvb.Hoe maak ik die dan klaar voor afdruk bij een fotograaf?Vorige maal copieerde ik ze op een CD-ROM maar ze konden niet afgedrukt worden owv te lage resolutie.Welke formaten,aantal pixels,aantal foto's kan ik copieren naar een CD-ROM of via internet verzenden naar de fotograaf?

                    Voel je niet verplicht te antwoorden wanneer je je niet lekker voelt bij zulke domme vraag..

                    Bij deze mijn dank voor diegenen die me al vooruit geholpen hebben en diegenen die me nog verder willen helpen.

                    ps:het pm vragen van werken of gemaakte studies en dan nog gratis, kan inderdaad niet door de beugel.Daarmee ga ik volledig akkoord

                    groetjes,
                    leo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe leden met concrete vragen

                      Dag Vonkske,

                      ik antwoord zeker altijd als ik denk een bijdrage te kunnen leveren aan het antwoord. Het ging mij inderdaad gewoon nu over vragen die je eigenlijk niet hoort te stellen. Als jezelf bezig bent met een haalbaarheidsstudie dan moet je beseffen dat dit een 'meesterwerk' is en dat biedt je toch niet zomaar aan

                      (geen verwijt naar u he )

                      Maar om op uw vraag te antwoorden: ik doe het zo: Ik weet bijvoorbeeld dat ik voor een 13 * 18 foto ik de foto moet aanleveren aan mijn fotograaf op 12,7 * 17,8 cm. Dus dat stel ik in bij mijn formaat. Hierbij moet je rekening houden dat je voldoende pixels hebt. Daarom werk ik aan 300 dpi voor een afdrukcentrale en 72 dpi voor internetfoto.

                      Hier vind je ook meer info.

                      Opmerking, doe je resize aan 300 dpi voordat je ook maar 1 bewerking uitvoert op je foto! Dus niet aan 72 dpi beginnen photoshoppen ... en save vervolgens als fotoshop formaat. Na je definitieve bewerking sla je de foto op in Jpeg hoog en je stuurt ze naar de fotograaf


                      Greetz, RonnyE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe leden met concrete vragen

                        Oorspronkelijk geplaatst door vonkske
                        Als beginneling ben ik erg blij met de antwoorden die ik kreeg op sommige "domme" vragen.Niet alles haal je uit een boek.En niet iedereen heeft een kenner als leraar. Dat een aantal toppers zich ergeren aan die basisvragen,daar kan ik inkomen,maar zij zijn niet verplicht te antwoorden.

                        Is het anderzijds niet zo dat ook deze gevorderden zo bezeten zijn door de fotomicrobe dat ze een groot deel van de postings bekijkt om zeker niets te missen om zich dan uiteraard gefrustreerd te voelen bij de zoveelste (voor hen banale) vraag?

                        De "search" functie waar hier naar verwezen wordt,biedt ook echt niet altijd soelaas.Mijns isziens is ze niet fijn genoeg en krijg je een allegaartje van topics die niet steeds het gevraagde behandelen.

                        Mijn excuses maar ik maak er gebruik van om ineens een domme vraag te stellen:ik bewerk mijn foto's via photoshop bvb.Hoe maak ik die dan klaar voor afdruk bij een fotograaf?Vorige maal copieerde ik ze op een CD-ROM maar ze konden niet afgedrukt worden owv te lage resolutie.Welke formaten,aantal pixels,aantal foto's kan ik copieren naar een CD-ROM of via internet verzenden naar de fotograaf?

                        Voel je niet verplicht te antwoorden wanneer je je niet lekker voelt bij zulke domme vraag..

                        Bij deze mijn dank voor diegenen die me al vooruit geholpen hebben en diegenen die me nog verder willen helpen.

                        ps:het pm vragen van werken of gemaakte studies en dan nog gratis, kan inderdaad niet door de beugel.Daarmee ga ik volledig akkoord

                        groetjes,
                        leo
                        gebruik eens geavanceerd zoeken als je iets meer specifieks zoekt
                        Linda

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe leden met concrete vragen

                          Zoekfunctie? DMML De zoekfunctie (geavanceerd of niet) levert mij zelden het gewenste resultaat op. Omdat de meesten hier gewoon niet correct willen of kunnen spellen en ik ook niet weet naar welke varianten in schrijfwijzen ik allemaal moet zoeken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe leden met concrete vragen

                            kunnen we misschien on topic blijven ...

                            Zijn er meerdere die dergelijke mails ontvangen? Is het misschien daarom handig om te denken aan een afgeschermd deel voor echte BD'rs


                            Greetz, RonnyE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe leden met concrete vragen

                              Maar wat is dan de defintie van een "echte" BD'er ?
                              Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

                              Bezoek mijn foto's online

                              Comment

                              Working...
                              X