Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Crop It - vraagje

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Crop It - vraagje

    Hallo,

    Ik ben al enkele weken een frequente bezoeker van dit forum. Als nieuwe "digit-freak" heb ik hier al veel opgestoken. Vandaag heb ik me dan ook ingeschreven om aan dit forum aktief te kunnen deelnemen.
    Heb nu echter een vraagje :
    gebruik om foto's op 3:2 te brengen het prog crop it. geweldig dingetje, maar begrijp niet goed de bedoeling van de compressie rechtsboven. Indien ik ze op 100% zet, wordt mijn fotobestandje bijna dubbel zo groot. Ik wil gewoon croppen zonder kwaliteitsverlies. Iemand goede raad? Op wat ze ik dat percentage best?

    Alvast bedankt
    "Roel" (Coolpix 5700 - Sony DSC S75)

  • #2
    dan laat je dat het beste op 100% staan dan verlies je geen qualiteit.

    en Welkom op BelgiumDigital
    Groeten Svenny007
    Lier (BE)

    (Nikon D90 + AF-S Nikkor 18-200mm + AF-S Nikkor 12-24 + SB-900) (Nikon P510) (Nikon AW100)

    Comment


    • #3
      Kun je dat programma ergens op internet downloaden?
      http://www.pbase.com/grooveman http://grooveman.deviantart.com
      -==Nikon CoolPix 2500==-
      -==Olympus E-10==-

      Comment


      • #4
        Hierbij de plaats van het programmatje.

        ftp://ftp.cyf-kr.edu.pl/pub/mirror/WinSite/winnt/graphics/cropit.zip

        Kan er mij iemand uitleggen hoe het komt dat mijn bestand vergroot als ik crop en de compressie op 100% zet. Mijn beperkte logica zegt dat wanneer je een crop toepast, het bestand kleiner zou moeten worden.

        Alvast bedankt
        "Roel" (Coolpix 5700 - Sony DSC S75)

        Comment


        • #5
          Originally posted by roelpa
          Hierbij de plaats van het programmatje.

          ftp://ftp.cyf-kr.edu.pl/pub/mirror/WinSite/winnt/graphics/cropit.zip

          Kan er mij iemand uitleggen hoe het komt dat mijn bestand vergroot als ik crop en de compressie op 100% zet. Mijn beperkte logica zegt dat wanneer je een crop toepast, het bestand kleiner zou moeten worden.

          Alvast bedankt
          Hoi Roelpa, ik ben de auteur van dit programmaatje.
          De reden voor de grootte komt omdat ik voor die jpeg compressie gewoon doorgeef aan de engine die opslaat (zit gewoon in windows). Probeer eens in photoshop een jpeg te openen die je getrokken hebt, crop er een klein stukje af en sla dan op in maximale kwaliteit. Ik denk dat de grootte dan ook zal toenemen. Normaal zou 75 echter genoeg moeten zijn maar je kan best zelf effe experimenteren.

          Je kan crop it vinden op ftp://ftp.entrysoft.com/pub/cropit.zip
          Gallery: http://www.fotogallerij.be

          Comment


          • #6
            rept,

            thanks voor de uitleg. Heel handig programmatje trouwens! Ik ben overtuigd, op BD helpen ze je vooruit !
            [/quote]
            "Roel" (Coolpix 5700 - Sony DSC S75)

            Comment

            Working...
            X