Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d1x raw capture one

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon d1x raw capture one

    Heeft het veel zin om Raw te gebruiken met deze camera? Ik zie dat c1pro er 10 mpixel beelden van maakt, maar zit er ook echt meer kwaliteit in het beeld?

  • #2
    Re: Nikon d1x raw capture one

    rudy,
    raw heeft altijd zin!!
    waarom zou dat geen zin hebben?
    de 1Dx is een 5Mp camera, juist?
    dan snap ik niet dat je software daar automatisch 10Mp van maakt
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Nikon d1x raw capture one

      Oorspronkelijk geplaatst door mm
      rudy,
      raw heeft altijd zin!!
      waarom zou dat geen zin hebben?
      de 1Dx is een 5Mp camera, juist?
      dan snap ik niet dat je software daar automatisch 10Mp van maakt
      mm
      Yep, doet ie dus wel, c1pro,n ook bible ne de originele nikon soft doet dat, van 5.5 naar 10,.., heeft te maken met de rechthoekige pixels. maar ik krijg het gevoel, dat het in plaats van beter eerder groter, maar niet beter word word, moet nog eens verder uitspitten.
      De zin van Raw zal wel bestaan, een van de voordelen is de perfekte instelling van de witbalans, het goed beheersen van de levels en de verscherping. (spreek over c1pro)
      Maar, de mbytes vliegen me rond de oren, je hebt een serieuze pc nodig met veel ram, en dan nog veel tijd. (een batchke van +-50 fotos naar jpg duurde een kwartier denk ik, 1gb, 3.5mhz p4)

      Comment


      • #4
        Re: Nikon d1x raw capture one

        Klopt ja, raw gaat traag naar het omzetten naar jpeg, dat vind ik wel een nadeel, ook ow raw files vlot te bekijken heb je al een serieuze pc nodig. Nu over de vraag, bij mij zet c1 of photoshop de file om van 180-240 dpi. Het formaat van de foto verkleint dan (dus in verhouding blijft dat gelijk.) De resolutie xxxx*yyyy pixels blijft ook gelijk.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon d1x raw capture one

          Niet zo traag op een AMD dual core 3800+ op XP Pro 64bit ......

          Rudy, als je de scaling aanpast in Capture krijg je de MP omzetting die je wil.
          Dus als 10MP 100% is, is 60% een 6MP jpeg ....

          Over het verschil in kwaliteit van de uiteindelijke omzetting kan ik nog niks zeggen, zal het dit weekend eens proberen.

          Comment

          Working...
          X