Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie werkt met een 55-200 mm zoom ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie werkt met een 55-200 mm zoom ?

    Zijn er mensen met ervaringen met deze zooms? En zo ja met welke merken?
    Graag reacties!
    Last edited by BasK; 22 maart 2006, 10:12.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

  • #2
    Re: Wie werkt met een 55-200 mm zoom ?

    Check! ik heb zo'n lens, van sigma, voor op m'n 350D. ik heb nog geen ervaring met tele-primes, grote tele's etcetera, maar ben er wel content van. het is wel een vrij zware lens, maar best ok. De kwaliteit ervan is vrij goed; ik kan er niet echt van klagen. Allé, het is genoeg voor wat ik ze gebruik. ik weet niet wat je wil doen...
    EOS 350D; kitlens, Sigma 55-200mm, 50mm 1.8, Tokina 12-24mm

    Comment


    • #3
      Re: Wie werkt met een 55-200 mm zoom ?

      Als aanvuling op de kitlens. Wat meer zoombereik, dus zaken wat dichterbij kunnen halen.
      Had bij de analoge camera een 75-300 en hij zou als vervanging voor die lens moeten dienen.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

      Comment


      • #4
        Re: Wie werkt met een 55-200 mm zoom ?

        Heb de kitlens van de D50 55-200 en werkt perfect hij is behoorlijk scherp. Scherper als me 18-55 lensje.

        Comment


        • #5
          Re: Wie werkt met een 55-200 mm zoom ?

          Hallo

          Ik ben ook in het bezit van een 55-200 kitlens van Nikon op mijn D50.
          Best een goed objectief voor zijn prijs.

          Groeten
          Spogy
          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

          Comment


          • #6
            Re: Wie werkt met een 55-200 mm zoom ?

            Ben gegaan voor de Tamron 55-200. De door jullie gebruikte Nikons passen niet op mijn KM
            Mede door de zeer positieve recensie op de ephotozine site. En tot nu toe kan ik dit positieve verhaal alleen maar onderstrepen: de meeste foto's zien er prima scherp en contrastrijk uit, ook op de 200 mm stand. En hij is net zo compact als mjn 18-70 kitlens. Tot nu toe een ideaal lensje dus!
            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

            Comment


            • #7
              Re: Wie werkt met een 55-200 mm zoom ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Joris Timmermans
              Check! ik heb zo'n lens, van sigma, voor op m'n 350D. ik heb nog geen ervaring met tele-primes, grote tele's etcetera, maar ben er wel content van. het is wel een vrij zware lens, maar best ok. De kwaliteit ervan is vrij goed; ik kan er niet echt van klagen. Allé, het is genoeg voor wat ik ze gebruik. ik weet niet wat je wil doen...
              mmm.... ben je zeker dat je het over de Sigma 55-200 hebt???

              Want dit is helemaal geen "vrij zware lens", weegt slechts 300gr !!

              En kwaliteit... ik heb ze destijds gekocht om goedkoop een beetje tele te hebben toen ik m'n D70 kocht, maar verder is deze lens rete-traag, veel last van pendellen tijdens het scherpstellen, en contrast kan ook wel beter....
              Goed als goedkoop instapmodel, maar ik kreeg toch al snel zin naar een betere lens....
              Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

              Comment

              Working...
              X