Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 28mm f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 28mm f2.8

    Is deze lens iets voor het fotograferen van (amateur)theater? Ik heb al een 50mm 1.8 en die voldoet goed, maar soms moet ik een flink eindje achteruitstappen. Ook is die 50mm niet altijd perfect stil te houden bij langere sluitertijden. Is deze 28mm Nikon prime een alternatief?

    Hoe zit 't met scherpte, kleurweergave, etc? De kwaliteit van de 50mm bevalt me op dat vlak zeer.

    Mvg, Pieter

  • #2
    Re: Nikon 28mm f2.8

    Kleur en scherpte zijn prima, zoals je mag verwachten. Ik heb er eentje te koop staan voor 100 euro wegens dat het lensje bijna nooit mee gaat (1.4 28 en 2.0 35 gaan eerder mee).
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 28mm f2.8

      Overweeg ook de AF 35 f/2D, schijnt een scherpe lens te zijn, en zeker lichtsterk genoeg.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 28mm f2.8

        Spanjaart,

        heb je toevallig ook enkele fotootjes van hoe die 28mm bij 2.8 presteert? Ik zou ze voornamelijk met volle opening gaan gebruiken.

        Bedankt alvast, Pieter

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 28mm f2.8

          Ik zou voor de 35/2 gaan. Als je voor de 28/2.8 gaat pak dan zeker de D versie - het is een van de weinige lenzen (de enige?) waar dat optisch een verschil maakt.
          Kris
          Last edited by krisd; 21 maart 2006, 18:07.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 28mm f2.8

            Dat wordt flink zoeken! pm je email adres maar.
            De genoemde lens is overigens inmiddels gereserveerd voor Fekke.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 28mm f2.8

              De 28/2.8 AF (non-D) staat bekend (cfr Photonet) als één van de weinig slechte lenzen die Nikon ooit maakte. Nikon heeft bij het ontwerpen van de AFD-versie de fouten gecorrigeerd en bekwam veel betere resultaten.
              Blijft een feit dat optisch de 24/2.8 AFD één van de toppers van het gamma blijft samen met de onmogelijk dure 28/1.4 AFD.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment

              Working...
              X