Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test Micro Nikkor 105mm AFS VRII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Test Micro Nikkor 105mm AFS VRII

    Blijkbaar staat de AF functie nog niet tenvolle op punt


  • #2
    Re: Test Micro Nikkor 105mm AFS VRII

    Tja... autofocus op een macro-objectief - dat is toch echt het eerste wat ik uitzet als ik macro's maak. Ik hoop voor de geloofwaardigheid van deze meneer dat hij het heeft over de AF-functie als het objectief NIET voor macro-fotografie wordt gebruikt. Maar dat haal ik niet uit de tekst:

    Oorspronkelijk geplaatst door ken-dinges
    The instant manual override is great. My older lens requires a selector to be moved to change modes. On the new VR lens you just grab the focus ring. This is very handy if you use both AF and MF while chasing bugs.
    Groeten, Miriam

    Comment


    • #3
      Re: Test Micro Nikkor 105mm AFS VRII

      De VR functie werkt vooral vanaf 3 meter, dus dit objectief is met name OOK bedoeld als handig teleobjectief voor available light. Het zou dan toch prettig zijn als de AF betrouwbaar is.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Test Micro Nikkor 105mm AFS VRII

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
        De VR functie werkt vooral vanaf 3 meter, dus dit objectief is met name OOK bedoeld als handig teleobjectief voor available light. Het zou dan toch prettig zijn als de AF betrouwbaar is.
        Die Ken Rockwell moet je niet al te serieus nemen. Soms zegt ie zinnige dingen, soms regelrechte flauwekul.

        Hier een Franse test:

        Comment


        • #5
          Re: Test Micro Nikkor 105mm AFS VRII

          Wat bewijst die Rockwell nu eigenlijk?
          Een test die geen test is, even de lens opgedraaid op de PMA en door de zoeker gekeken. Gemerkt dat de AF niet naar behoren werkt en afgekeurd.
          Wat bewijst nu zoiets?
          Volgens het Amerikaanse Photonet heeft Ken Rockwell in het verleden al zaken getest die hij zelfs nooit gezien heeft. Een sensatiezoeker, meer niet. Hij wil gewoon altijd het eerste review kunnen posten om op te vallen.
          In zijn gallerij is hij blijkbaar een liefhebber van een soort Disneyachtige kleuren.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Test Micro Nikkor 105mm AFS VRII

            Die Ken Rockwell moet je niet al te serieus nemen. Soms zegt ie zinnige dingen, soms regelrechte flauwekul.

            Hier een Franse test:

            http://simpho.free.fr/forum/vr105_2.html
            Het is inderdaat verdacht, dat Ken Rockwell reeds zo vroeg met testen op de proppen komt over deze lens, maar dat geldt ook voor deze franse test, als de foto's op de franse site echt zijn ziet het er wel veelbelovend uit, jammer dat er geen voorbeelden bijstaan van deze lens gebruikt als portretlens
            Last edited by Guest42; 21 maart 2006, 14:16.

            Comment


            • #7
              Re: Test Micro Nikkor 105mm AFS VRII

              Hier test:

              nikon, micro-nikkor, afs, vr, af-s, 105, macro, ghislain, simard, papillon, vol

              Comment


              • #8
                Re: Test Micro Nikkor 105mm AFS VRII

                Blijkbaar toch nog geer verdere degelijke testen te vinden ivm. deze lens.
                Ik zou graag eens wat vinden met vermelding naar scheidend vermogen enzo

                Comment


                • #9
                  Re: Test Micro Nikkor 105mm AFS VRII

                  Wat Ken Rockwell zegt valt uiteen in twee categorieën. Waarheid en leugens.
                  Als je iets van fotografie weet, kan je het verschil wel uitmaken, maar wist je dus eigenlijk al wat je leest.
                  Als je niet veel van fotografie kent, kan wat je leest dus waar zijn of gelogen maar je ziet het verschil niet.
                  In de beide gevallen kan je dus best van zijn site wegblijven, tenzij omwille van de amusementswaarde. Of ook wel om te zien hoe je banale foto's kan omtoveren in ongeziene kitchvertoningen door de "saturation" slider extreem naar rechts te verplaatsen (en dat kan dus niet goedkomen ).
                  Voor de AF test van deze lens zou ik dus effe wachten op een betrouwbare test. Al lijkt hij de lens echt wel vastgehad te hebben deze keer.
                  Kris

                  Comment


                  • #10
                    Re: Test Micro Nikkor 105mm AFS VRII

                    Oorspronkelijk geplaatst door krisd
                    Wat Ken Rockwell zegt valt uiteen in twee categorieën. Waarheid en leugens.
                    Als je iets van fotografie weet, kan je het verschil wel uitmaken, maar wist je dus eigenlijk al wat je leest.
                    Als je niet veel van fotografie kent, kan wat je leest dus waar zijn of gelogen maar je ziet het verschil niet.
                    In de beide gevallen kan je dus best van zijn site wegblijven, tenzij omwille van de amusementswaarde. Of ook wel om te zien hoe je banale foto's kan omtoveren in ongeziene kitchvertoningen door de "saturation" slider extreem naar rechts te verplaatsen (en dat kan dus niet goedkomen ).
                    Voor de AF test van deze lens zou ik dus effe wachten op een betrouwbare test. Al lijkt hij de lens echt wel vastgehad te hebben deze keer.
                    Kris
                    Sluit mij hier bij aan. Ken R. zijn Disney-achtige opnamen zijn ook geen spek voor mijne bek.
                    Hij heeft de lens vastgehad; dit is voor hem al reden genoeg om een gedetailleerd review neer te pennen. Stel je voor.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Test Micro Nikkor 105mm AFS VRII

                      Volgens mij bedoelt Ken de AF-S autofocus manual override functie van Nikon lenzen... nadat je hebt gefocust met autofocus kan je simpelweg aan de focusring draaien en bijstellen in plaats van een schuifje om te zetten om om te schakelen van AF naar M.
                      Dat heeft bijvoorbeeld de 18-70 kitlens ook.

                      Ik vind de 'praktische aanpak' van Ken overigens soms wel verfrissend...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Test Micro Nikkor 105mm AFS VRII

                        Hier testkaart

                        Comment

                        Working...
                        X