Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 10-20 + polafilter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 10-20 + polafilter

    Vooraleer ik hier toegeschreeuwd krijg: "Gebruik de zoekfunctie!" Dat heb ik gedaan. Daardoor was ik van plan om die groothoek aan te schaffen, ik las er veel goeds over. Maar toch zit ik met nog een (domme ) vraag. Dat vond ik niet direkt terug. Velen die deze lens hebben, gebruiken waarschijnlijk ook een polafilter, wat ik ook wel nodig vind bij landschap enzo, maar hoe zit het nu met het feit dat die filter meedraait bij het zoomen en scherpstellen Ik las nl op 'dyxum.com' dat filters meedraaien. En ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit niet echt samengaat. Ik heb nog geen ervaring met deze filters dus ben ik nu wat in de war
    Bedankt alvast.
    Groetjes
    KM5D - kitlens 18-70mm/ 3,5-5,6 - Tamron 90mm/ 2,8 macro - Sigma 70-200 APO DG/2,8 +2x converter

  • #2
    Re: sigma 10-20 + polafilter

    De frontlens bij de Sigma 10-20 draait niet mee, want dit staat op de Sigma site:

    "Het interne scherpstelsysteem zorgt ervoor dat de frontlens niet mee draait, wat het gebruik van polarisatie- en trucfilters vereenvoudigt."

    Dus dat had je makkelijk zelf kunnen vinden.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: sigma 10-20 + polafilter

      ja sorry hoor dak nie op de sigmasite heb gekeken, op dyxum staat toevallig wel dat ze meedraait, als dit verkeerde informatie was kan ik er ook nie aan doen.
      Een mens zou schrik krijgen om hier een vraag te stellen Dat is me trouwens al eerder opgevallen, beginnelingen worden hier soms behandeld alsof we al alles zelf moeten weten en afgesnauwd met 'zoek het zelf' of erger (sorry, dit moest me even van het hart). Waarom dient deze site, enkel voor de afgestudeerde fotografen???