Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sfeer 2006 (Expo Gent)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sfeer 2006 (Expo Gent)

    Ik wou vooral de Nikon es testen in een moeilijkere omgeving.
    Even testen en ik kwam al snel uit bij iso 400 f6.3/7.1 en rear flash.
    Bij 17mm zie je soms wel de schaduw vd lens ... een sb800 dringt zich op.
    Groeten uit Gent

    Ik ben zeer aangenaam verrast door de kwaliteit en de vooral de belichting.
    Ongewijzigde foto's (behalve verkleind) met een thumbnail-generator.



    Last edited by Gigi; 19 maart 2006, 10:32.
    The Sky is the limit. Digital Gigi

  • #2
    Re: Sfeer 2006 (Expo Gent)

    Veel lezers, maar nog geen reactie. Ik ga dit toch doen, ziehier mijn eerlijke mening.

    Je begint met "iso 400 f6.3 / 7.1 en flash ..." en dat zie je ook.
    Wat ik wil zeggen: als je naar een beurs over "sfeer" gaat, is er één ding dat je absoluut niet mag vergeten mee te nemen, je statief! (Heb ik trouwens altijd bij, ik werk bijna nooit zonder, zelfs in moeilijke omstandigheden).

    Alleen op die manier kan je echt de sfeer behouden. Ik zou dus zeker niet met een flits werken, ofwel zodanig dat je ze niet ziet door een felle onderstop belichting. Waarom moest je met flits werken terwijl er zoveel mooie sfeerverlichting is van die lampjes! Ik begrijp niet waarom je gekozen hebt voor een F6.3/7.1? Je kan toch lager kiezen en werken met scherptediepte? Storend vind ik ook dat de kasten en meubels vertekend zijn door je 17mm lens. Klein waterpasje kan wonderen doen, of zet tenminste le lens horizontaal op het oog.

    Nu ik verder naar je exif gegevens kijk zie ik een sluitertijd van 0,3 sec ik hoop voor jouw dat dit op statief is ...

    Hoe zou ik te werk zijn gegaan: ISO 100, statief, F=11 à 16 en belichtingstijd vaststellen al doende, maar volledig manueel werken. Flits niet gebruiken, tenzij onder gewaardeerd om wat schaduwpartijen op te lichten ...

    De tweede foto is wel goed, maar ik zou hier de zijkanten iets corrigeren. De foto is wel overbelicht.

    edit: op je webalbum staan er betere tussen, alleen jammer dat op elke foto onderaan de donkere vlek verschijnt door je flits en lens combinatie.




    Greetz, RonnyE
    Last edited by RonnyE; 19 maart 2006, 13:56.

    Comment


    • #3
      Re: Sfeer 2006 (Expo Gent)

      Dank u Canonian.
      The Sky is the limit. Digital Gigi

      Comment

      Working...
      X