Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Balg apparaat voor Canon 1D MarkII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Balg apparaat voor Canon 1D MarkII

    Beste leden,

    Ik zoek namelijk informatie ivm macro/micro fotografie met behulp van een Balg-apparaat ... bestaat dat voor Canon ????
    Heb een folder gezien van Nikon daaromtrent en massa's te krijgen op dat gebied .

    Welk ( Proffessioneel ) merk maakt die balgen voor Canon ? en zijn die ook volledig automatisch ? wat ik zeggen wil is dat de autofocus enz... gewoon verder werkt zoals dat ge de lens direct op het toestel steekt ( maw komt alle info van en naar de body door ? )

    Ik HOOP van harte dat er veel reactie op komt daar ik niet weet waar te beginnen zoeken hierover.

    Voor alle duidelijkheid alleen de PRO merken ( dus geen speelgoed stuff )


    Tnxsssssss
    "Denk zelf. Kijk Zelf. Oordeel Zelf. Beslis zelf. "

  • #2
    Re: Balg apparaat voor Canon 1D MarkII

    Novoflex maakt ze voor eos.
    Ze zijn niet goedkoop.
    Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
    EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

    Comment


    • #3
      Re: Balg apparaat voor Canon 1D MarkII

      Oorspronkelijk geplaatst door Night666Watcher
      Beste leden,

      Ik zoek namelijk informatie ivm macro/micro fotografie met behulp van een Balg-apparaat ... bestaat dat voor Canon ????
      Heb een folder gezien van Nikon daaromtrent en massa's te krijgen op dat gebied .

      Welk ( Proffessioneel ) merk maakt die balgen voor Canon ? en zijn die ook volledig automatisch ? wat ik zeggen wil is dat de autofocus enz... gewoon verder werkt zoals dat ge de lens direct op het toestel steekt ( maw komt alle info van en naar de body door ? )

      Ik HOOP van harte dat er veel reactie op komt daar ik niet weet waar te beginnen zoeken hierover.

      Voor alle duidelijkheid alleen de PRO merken ( dus geen speelgoed stuff )


      Tnxsssssss
      Ik heb zo'n Novoflex Autobellows voor EOS maar gebruik dat amper. Ik zou er het geld niet meer aan geven.

      Comment


      • #4
        Re: Balg apparaat voor Canon 1D MarkII

        Als ik het goed begrijp geeft hij alle contacten door maar heb je een reverse-adapter (ook novoflex) nodig om op de balg een omgekeerde lens te zetten ?

        ik heb laatst een oude balg gekocht, daar wil ik met behulp van een extensiontube en een cabeltje, een omgekeerde lens op zetten.
        Als je een lens er op de gewone manier op zet krijg je niet zo heel veel vergroting.
        Met de omgekeerde lens kom ik al tot 5:1 bij een cm of 10.
        Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
        EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

        Comment


        • #5
          Re: Balg apparaat voor Canon 1D MarkII

          Oorspronkelijk geplaatst door Eddysign
          Als ik het goed begrijp geeft hij alle contacten door maar heb je een reverse-adapter (ook novoflex) nodig om op de balg een omgekeerde lens te zetten ?

          ik heb laatst een oude balg gekocht, daar wil ik met behulp van een extensiontube en een cabeltje, een omgekeerde lens op zetten.
          Als je een lens er op de gewone manier op zet krijg je niet zo heel veel vergroting.
          Met de omgekeerde lens kom ik al tot 5:1 bij een cm of 10.
          Juist, daarom vind ik het een vrij nutteloos ding.

          Comment

          Working...
          X