Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sanyo Xacti C6 objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sanyo Xacti C6 objectief

    Hi,
    ik ben nieuw op dit forum. Layout bevalt me en voorzover ik de posts nu een beetje heb bekeken (ik ben me nog aan het 'inlezen' ) ook de toonzetting van de posters.

    Ofschoon een newbee-met-een-vraag altijd verdacht voorkomt, probeer ik het toch maar. Ik heb al wat zitten zoeken, maar weinig (=niks) gevonden inzake hybride digitale foto/filmcamera's, met name de "Sanyo Xacti C6". De specs daarvan lijken me zeer wel te voldoen voor mijn toepassing (film voor het vastleggen van omgevingsfactoren, foto's-met-nabewerking voor de specificatie bij presentaties en bestellingen, op termijn wil ik iets proberen met virtual reality).

    Deze camera is zeer uitgebreid gereviewd op de site "Steve Digicams", met bij de behandeling van het objectief de volgende alinea:
    The C6 features an internal 5x optical zoom lens with a 38mm-190mm (35mm equivalent) focal length and a maximum aperture of f3.5-f/4.7. This is an all-glass lens constructed of 12 lenses in 9 groups with 3 aspheric elements. It has an internal ND (neutral density) filter.
    In diverse reviews wordt deze camera hoog gewaardeerd om zijn helderheid, contrast, nachtzicht, etc.. Geen objectief dat direct gekwalificeerd kan worden als jampotbodem. Dus hoe plaats ik nu die waarden: "aperture of f3.5-f/4.7" Die impliceren toch een bijzonder matige (om maar niet te zeggen abominabele) prestatie inzake lichtsterkte van het objectief en een nauwelijks in te stellen begrensde scherptediepte bij groot diafragma?
Working...
X