Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Berlaymont

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Berlaymont

    Hoi,

    Deze middag eens rond het Berlaymont gewandeld.








    Groetjes,
    Canakris
    Nikon D90 + 16-85mm

  • #2
    Re: Berlaymont

    de eerste de beste voor mij, bij de laatste zou ik de onderkant eraf laten, zodat er wat te raden over blijft.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Berlaymont

      Bij de eerste nogmaals dezelfde opmerking als bij je andere post: als je een symmetrische foto maakt, maak die dan echt symmetrisch. Voor de rest wel de beste uit de serie.

      Ik weet niet wat er met de laatste gebeurd is. Het lijkt of je hem scheef hebt willen zetten om een of andere duistere reden en die dan slordig bijgesneden.


      seppuku.

      Comment


      • #4
        Re: Berlaymont

        Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
        Bij de eerste nogmaals dezelfde opmerking als bij je andere post: als je een symmetrische foto maakt, maak die dan echt symmetrisch. Voor de rest wel de beste uit de serie.

        Ik weet niet wat er met de laatste gebeurd is. Het lijkt of je hem scheef hebt willen zetten om een of andere duistere reden en die dan slordig bijgesneden.


        seppuku.
        Ik blijf proberen maar vind het moeilijk om door de zoeker perfecte symmetrie te vinden. Op computerscherm achteraf merk ik het ook wel dat het niet volledig symmetrisch is.

        (laatste komt zo uit de camera nochtans)


        Enige tips?
        Nikon D90 + 16-85mm

        Comment


        • #5
          Re: Berlaymont

          ik ga wel integraal voor nr twee

          Comment


          • #6
            Re: Berlaymont

            Ik weet niet wat het Berlaymont is, maar ik vind het een lelijk gebouw.

            Ik ben het met Seppuku eens.

            En met vdBulcke: de tweede is het beste.
            ANALOOG: Minolta XG9, Minolta 500si super, Pentax X50 met allemaal veel glaswerk
            Ook: DIGITAAL: Canon 20D

            Comment


            • #7
              Re: Berlaymont

              Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
              ik ga wel integraal voor nr twee
              Ik ga mee
              Meer foto's op mijn website

              Comment


              • #8
                Re: Berlaymont

                Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
                Ik ga mee
                Ik ook
                mvg,
                Ludo V.

                Comment


                • #9
                  Re: Berlaymont

                  1ste de beste ,ik zou hem zo laten.
                  D 700

                  Comment


                  • #10
                    Re: Berlaymont

                    Vind ook nr 1 de beste .
                    Bij nr 3 is in rechter benedenhoek een witte zone zichtbaar die schijnt te wijzen op een poging tot perspectiefcorrectie.
                    Heb geprobeerd wat te corrigeren maar moet vasstellen dat er een lensvervorming opgetreden is bij opname die links een pincushion- en rechts een barrel-effect creëert.
                    Bij gebruik van PT-Lens krijg ik de volgende melding:" Exif info does't match profile; invalid model"
                    Niettegenstaande het beletsel om correcties toe te passen i.v.m. gebruikte lens, heb ik toch nog geprobeerd om de verticale lijnen wat bij te werken. Voor de horizon werd het zichtpunt ingesteld op onderkant van gebouw.
                    Merk op dat links er nog vertekening overblijft.
                    Gezien voormelde beperkingen toon ik hierna de bewerkte foto maar wil er wel de nadruk op leggen, dat hoewel perspectief wat bijgewerkt werd dit absoluut niet garant is om een aangenamer beeld te bekomen. Onze ogen willen soms bedrogen worden.



                    zal foto binnen 24 uur verwijderen.
                    edit : is dus gebeurd gezien bewerking enkel bedoeld was aandacht te vestigen op eigenaardige vervorming. Zie vooral linker gedeelte dat in boogvorm staat en gebouw dat nu dreigt te vallen.
                    Henri
                    Last edited by kodachrome; 17 maart 2006, 00:22.
                    lidnummer: BD0435BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Berlaymont

                      @ Kodachrome: je bewerking heeft inderdaad iets tegennatuurlijks... m.a.w.: het wringt een beetje.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Berlaymont

                        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
                        @ Kodachrome: je bewerking heeft inderdaad iets tegennatuurlijks... m.a.w.: het wringt een beetje.
                        ga daarmee volledig akkoord en het is juist daarom dat ik ze even wil tonen.
                        De vervorming in het origineel is zeer complex en een combinatie van links pincushion met rechts barrel heb ik voorheen nog niet gezien. Mss hebben anderen meer ervaring daarmee.
                        Ik blijf herhalen dat technisch oke niet betekent dat de foto ook aangenaam wordt ervaren door onze ogen.
                        De lens werd hier gebruikt met focaal 27mm. Heeft iemand ervaringen met deze lens.
                        Henri
                        lidnummer: BD0435BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Berlaymont

                          Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
                          ga daarmee volledig akkoord en het is juist daarom dat ik ze even wil tonen.
                          De vervorming in het origineel is zeer complex en een combinatie van links pincushion met rechts barrel heb ik voorheen nog niet gezien. Mss hebben anderen meer ervaring daarmee.
                          Ik blijf herhalen dat technisch oke niet betekent dat de foto ook aangenaam wordt ervaren door onze ogen.
                          De lens werd hier gebruikt met focaal 27mm. Heeft iemand ervaringen met deze lens.
                          Henri
                          Oke deze technische uitleg gaat mijn petje te boven, maar ik vind ook dat de foto nu wat 'wringt' zoals eerder al aangehaald
                          Nikon D90 + 16-85mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Berlaymont

                            Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                            ik ga wel integraal voor nr twee

                            zeker weten
                            Groeten Sensor

                            Comment


                            • #15
                              Re: Berlaymont

                              nr 1 en 2 zijn gewoon adembenemend! strakke lijnen, mooie kleuren!

                              Comment

                              Working...
                              X