Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instellingen in fabriek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Instellingen in fabriek

    Ik ga binnenkort fotos maken in een fabriek waar aluminium ramen en deuren gemaakt worden.
    Vooral als men aan een machine staat te werken, bv zagen of frezen.
    Nu is er in die fabriek alleen maar wat tl verlichting.

    Ik ga dus mijn Flits gebruiken.

    Mijn vraag is nu, welke lens kan ik het beste gebruiken (er is plaats genoeg om evt afstand te nemen)?
    Evt ook wat info over de instellingen op de camera.

    Hoe kan ik het beste mijn flits instellen?
    Moet de flitskop omhoog of op 45 graden staan?
    Moet de bouncher kap erop?

    Onderaan in mijn handtekening zie je welke attributen ik ter beschikking heb.

    Jullie zouden mij ontzettend helpen met goede info.

    Gr Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Re: Instellingen in fabriek

    Niemand?
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

    Comment


    • #3
      Re: Instellingen in fabriek

      Oorspronkelijk geplaatst door KvP

      Ik ga dus mijn Flits gebruiken.

      Mijn vraag is nu, welke lens kan ik het beste gebruiken (er is plaats genoeg om evt afstand te nemen)?
      Evt ook wat info over de instellingen op de camera.

      Hoe kan ik het beste mijn flits instellen?
      Moet de flitskop omhoog of op 45 graden staan?
      Moet de bouncher kap erop?

      Gr Kees
      Kvind het ook wat vreemde vragen...

      Als ik naar een shoot ga neem ik altijd al mijn lenzen mee die ik kan gebruiken, in dat geval van jou allemaal denk ik wel. Het meeste zal je wss de 12-24 gebruiken, maar voor close ups en details, misschien de 80-200, misschien kom je toe met 50, dat weet je dan pas. Flitsen in een fabriekshal? Misschien ga je het nodig hebben, maar ver gaat je licht niet komen in zo'n grote hal, ik zou het enkel gebruiken voor een portret of detail opname, anders gewoon op statief. En dan bounce erop eraf jah, bij mij gaat dat kapje er nu eenmaal nooi vanaf, ik weet ni hoe het bij jou zit

      Comment


      • #4
        Re: Instellingen in fabriek

        Ik denk dat je met de flits bouncen wel kunt vergeten, over het algemeen zijn de plafonds in zo'n hal toch wel vrij hoog dus heeft bouncen geen zin.
        En er worden aluminium kozijnen gemaakt en met machines gewerkt dus hou dan ook rekening met de reflecties van het flitslicht. Als ik je material zie zou ikzelf beginnen met de 50 mm. 1.8 lens omdat je dan misschien zonder flits kunt werken, en misschien vooraf al wat proefopnames maken ter plekke.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

        Comment


        • #5
          Re: Instellingen in fabriek

          inderdaad Jan, reflecties zijn mijn grootste probleem.
          maar als ik 45 graden omhoog flits worden deze dan niet minder?
          of de flitssterkte een stop minder zetten misschien?
          kan ik hem het beste op TLL zetten als ik toch moet flitsen?

          Gr Kees
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #6
            Re: Instellingen in fabriek

            Oorspronkelijk geplaatst door KvP
            reflecties zijn mijn grootste probleem.
            Ik waag het te betwijfelen.
            Oorspronkelijk geplaatst door KvP
            maar als ik 45 graden omhoog flits worden deze dan niet minder?
            Ja natuurlijk. En als je je flits uit zet heb je nog minder reflecties. Als ik jou was zou ik toch eerst eens nadenken voor zulke vragen te stellen.

            Comment


            • #7
              Re: Instellingen in fabriek

              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
              Als ik jou was zou ik toch eerst eens nadenken voor zulke vragen te stellen.
              Sorry hoor.
              Ik dacht dat vragen vrij stond
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

              Comment


              • #8
                Re: Instellingen in fabriek

                Als je geen (grotere) ervaring hebt met flitsen dan zou ik toch echt de locatie vooruit gaan bekijken en wat ik al zei probeer alles eens iot en hou rekening met de hoogte van het gebouw want veel van je licht zal wel verloren gaan.
                Maar in elk geval succes ermee en door te proberen kom je vanzelf wel achter dingen die je een volgende keer anders zou/gaat doen.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                Comment

                Working...
                X