Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plaatsen foto's van anderen n.a.v. Battle FB maart

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Plaatsen foto's van anderen n.a.v. Battle FB maart

    - "Citaat:
    Origineel gepost door **********
    Off Topic: Zo wordt hier de laatste tijd regelmatig door bepaalde mensen foto's gepost die niet door hen gemaakt zijn .... van de een wordt het aanvaard van de andere niet.... van de een is het geweten van de andere niet ....., wel daar heb ik het moeilijk mede... hou niet van twee maten en gewichten.... sorry

    Alsof de forumleiding zou toelaten dat er een foto gepost wordt door een forumlid die niet de fotograaf van die foto is.
    Als er vermoedens zijn in die richting horen we het graag, discreet via PM of e-mail.

    Willy
    __________________
    Hombre
    BD0017BE

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 10D "

    Hierbij voorbeelden:

    "Dat zou zijn NL naam kunnen zijn. Is eentje vanuit Zuid Afrika waar Ann op meeting moest (ik mag toch fotos genomen door Ann posten hé?).
    Jammer genoeg regenweer ginder."

    -Antwoord op de post van Hans:


    "Niet slecht

    En Hans, dat mag je niet

    Ooit eens gevraagd aan het geachte forum of ik een paar foto's mocht plaatsen van een oud collega, Rus, die onze taal nog niet volledig machtig was.

    Het antwoord:" Njet"

    lang leve de "bommetjes"
    aanpassen"


    Reply van Beauceron op een andere foto:

    "
    Citaat:
    Origineel gepost door beauceron
    Verder zelfde commentaar, het mag niet.

    Commentaar van Hans:

    "Ik zou kunnen een login aanmaken voor haar maar 't zou toch ikzelf zijn achter de PC. Dat zou vrij idioot zijn,niet? Beetje schizofreen zelfs. Ik hier zitten typen alsof ik Ann ben ."
    __________________"

    Voorbeeld van vandaag waaruit blijkt dat het duidelijk niet mag een foto te plaatsen van iemand anders dan een foto die jezelf hebt gemaakt:

    "Foto vandaag 15-03-2006

    [ foto's verwijderd ]


    -
    Het is niet toegestaan foto's te posten waarvan je zelf de auteur niet bent.


    seppuku [mod]
    Laatst aangepast door seppuku : Vandaag om 12:57. "


    Zonder de plaatsers van de foto's met de vinger te willen wijzen, begrip voor de situatie heb ik zeker en vast. Hetzelfde had ik met een collega Kazak op het werk met prachtige foto's, maar met een gebrek aan talenkennis, ik mocht zijn foto's niet plaatsen.

    Ofwel maakt men de regels iets minder streng, foto's die niet komen van aanverwanten, vrienden, mogen geplaatst worden of deze regel geldt voor iedereen en het mag niet.

    Dus, niet zoals Hombre je kop in het zand steken en doen alsof alles volgens de regels gaat, dit is alvast niet zoals het hoort.

    Psje en dat mag iedereen weten: "Hombre, jij die zegt: " Stuur me maar een mail of PM", ik ben nog steeds aan 't wachten op een reactie op mijn PM naar jou toe.


    BD is een fijne site met zijn vele positieve en negatieve kanten, houden zo, maar van zulke reacties als Hombre, daar word ik zeeziek van.

    Onlangs nog heel toevallig en zonder te weten gesproken met een oud BD lid.

    Wat die persoon heeft mogen meemaken en dat voor het beleven van zijn foto hobby, tart elke verbeelding.

    Enfin geachte BD denk even na om eea aan te passen of voor elkeen dezelfde regels toe te passen.

    Met in gedachte overal is het iets en is het gras groener
    Last edited by beauceron; 15 maart 2006, 20:31. Reden: Reactie op de opmerrking van Filipo

  • #2
    Re: Plaatsen foto's van anderen n.a.v. Battle FB maart

    Hetgeen hierboven staat is misschien duidelijk leesbaar en begrijpbaar voor insiders maar zoals het er nu (15.03.2006 20u42) staat is het chinees (of Russisch ) : citaten, signatures, zinnen, bommetjes ... en alles door elkaar

    Maar als ik er iets van begrijp, dan zou je eigenlijk gewoon graag eens een pint gaan drinken met Hombre. Dat lijkt me een goed idee. Santé
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

    Comment


    • #3
      Re: Plaatsen foto's van anderen n.a.v. Battle FB maart

      Oorspronkelijk geplaatst door filipo
      Hetgeen hierboven staat is misschien duidelijk leesbaar en begrijpbaar voor insiders maar zoals het er nu (15.03.2006 20u42) staat is het chinees (of Russisch ) : citaten, signatures, zinnen, bommetjes ... en alles door elkaar

      Maar als ik er iets van begrijp, dan zou je eigenlijk gewoon graag eens een pint gaan drinken met Hombre. Dat lijkt me een goed idee. Santé
      Je hebt gelijk wat betreft je eerste opmerking. Hopelijk heb ik het een beetje duidelijker gemaakt.

      Je andere opmerking kan misschien vroeg of laat wel eens van pas komen

      Comment


      • #4
        Re: Plaatsen foto's van anderen n.a.v. Battle FB maart

        Oorspronkelijk geplaatst door filipo
        Maar als ik er iets van begrijp, dan zou je eigenlijk gewoon graag eens een pint gaan drinken met Hombre. Dat lijkt me een goed idee. Santé
        Dat lijkt mij ook de beste oplossing. Als mods doen wij allemaal ons best, maar ook wij maken wel eens een foutje. Het is idd niet toegestaan om foto's van een ander te posten en dat lijkt mij terecht. Ik denk dat het ook geen zin heeft om naar het verleden te verwijzen, want BD is in de loop van de jaren continu gegroeid en daardoor ook wat veranderd. Dingen die in het verleden op een bepaalde manier zijn opgelost, zullen daarom heden ten dage anders opgelost worden. En (het meest belangrijke!) er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Het is daarom onmogelijk om goed over dingen te oordelen zolang je de beide kanten van het verhaal niet kent. En om meer te weten te komen, kun je het best een pint gaan drinken met Hombre.

        PS Mocht je dan toch een pintje gaan drinken met Willy, geef hem dan eens een goed glas Heineken. Dat is altijd een goed begin van een gesprek.
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

        Comment


        • #5
          Re: Plaatsen foto's van anderen n.a.v. Battle FB maart

          Oorspronkelijk geplaatst door JLP
          Dat lijkt mij ook de beste oplossing. Als mods doen wij allemaal ons best, maar ook wij maken wel eens een foutje. Het is idd niet toegestaan om foto's van een ander te posten en dat lijkt mij terecht. Ik denk dat het ook geen zin heeft om naar het verleden te verwijzen, want BD is in de loop van de jaren continu gegroeid en daardoor ook wat veranderd. Dingen die in het verleden op een bepaalde manier zijn opgelost, zullen daarom heden ten dage anders opgelost worden. En (het meest belangrijke!) er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Het is daarom onmogelijk om goed over dingen te oordelen zolang je de beide kanten van het verhaal niet kent. En om meer te weten te komen, kun je het best een pint gaan drinken met Hombre.

          PS Mocht je dan toch een pintje gaan drinken met Willy, geef hem dan eens een goed glas Heineken. Dat is altijd een goed begin van een gesprek.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #6
            Re: Plaatsen foto's van anderen n.a.v. Battle FB maart

            Oorspronkelijk geplaatst door JLP
            Dat lijkt mij ook de beste oplossing. Als mods doen wij allemaal ons best, maar ook wij maken wel eens een foutje. Het is idd niet toegestaan om foto's van een ander te posten en dat lijkt mij terecht. Ik denk dat het ook geen zin heeft om naar het verleden te verwijzen, want BD is in de loop van de jaren continu gegroeid en daardoor ook wat veranderd. Dingen die in het verleden op een bepaalde manier zijn opgelost, zullen daarom heden ten dage anders opgelost worden. En (het meest belangrijke!) er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Het is daarom onmogelijk om goed over dingen te oordelen zolang je de beide kanten van het verhaal niet kent. En om meer te weten te komen, kun je het best een pint gaan drinken met Hombre.

            PS Mocht je dan toch een pintje gaan drinken met Willy, geef hem dan eens een goed glas Heineken. Dat is altijd een goed begin van een gesprek.

            Met alle respect JLP dit is niet iets uit het verleden hoor, maar vrij recent.

            Zoek maar even op, zover moet je niet terug gaan

            Dat iedereen fouten kan maken, ja ik zal de laatste zijn om dit te ontkennen

            Probeer echter voor iedereen dezelfde regels in acht te nemen, dat is wat telt!

            Of probeer, indien zulke situatie zich voordoet, misschien een aanpassing in de regels te overwegen.

            Verder zoals ik reeds aangaf, het gras is steeds groener aan de overkant.

            Probeer echter een heel klein beetje te luisteren naar anderen en liefst niet glashelder ontkennen wat anderen reeds lang gezien en opgemerkt hebben hier op dit forum.

            Comment


            • #7
              Re: Plaatsen foto's van anderen n.a.v. Battle FB maart

              @ beauceron,

              Ik ontken niets, dus dat jij mij dit in de schoenen schuift vind ik ook niet zo netjes.

              Ook als mods proberen wij het allemaal zo goed mogelijk te doen, maar nogmaals, wij zien ook niet altijd alles én wij maken ook wel eens een foutje. Regelmatig bespreken en discussiëren wij hierover, maar er is niet altijd een pasklaar antwoord op elke vraag. Onlangs zijn er weer aanpassingen geweest in de forumreglementen en dit is iets waar wij continu mee bezig zijn.
              En nogmaals, het gaat er altijd om dat je de beide kanten van een verhaal weet, alvorens je een goed oordeel kan vellen over iets. Want betrokkene A ziet het vaak toch weer iets anders dan betrokkene B. De waarheid ligt soms in het midden, soms bij betrokkene A en soms bij betrokkene B. Alleen als buitenstaander weet je pas waar die waarheid ligt als je de beide kanten hebt gehoord.

              Dus er worden wel eens dingen over het hoofd gezien en fouten gemaakt en daar wordt zeker over gepraat onder de moderatoren (wel met een goed glas bier), want ook wij doen ons best om het zo goed mogelijk te doen én om beter te kunnen modereren. Mocht je opmerkingen of aanmerkingen hebben over het modereren, dan kun je altijd uitleg vragen aan ons. Ik ben altijd bereid om mijn acties toe te lichten en dat geldt voor iedere mod.
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment


              • #8
                Re: Plaatsen foto's van anderen n.a.v. Battle FB maart

                *zucht*

                hier gaan we weer. Tot op het moment dat iemand mij vandaag de link naar de bewuste topic van hvr oosterzele bezorgde, was ik niet op de hoogte van het bestaan ervan, noch van conflicten die er in aangekaart werden.
                Interessant dat ik er van verdacht wordt deze topic naast me neer te leggen. Waarschijnlijk kan beauceron vanuit zijn zetel zien dat ik die topic negeer. Of dacht je dat ik de tijd heb om alle topics dagelijks te lezen? Vergis je niet in de hoeveelheid werk er steekt achter de schermen van een forum met de omvang van BD. Dikwijls uren zoet met het beantwoorden van PM en mails.
                Zoals steeds, iemand die de moeite neemt om een klacht te formuleren via PM of e-mail mag er zeker van zijn dat zijn klacht bekeken wordt. Er van uitgaan dat de juiste persoon een bepaalde topic wel zal lezen is fout.

                Leuk dat onze vriend beauceron een oude bekende tegen het lijf gelopen is, daarmee heeft hij natuurlijk maar één klok horen luiden.

                En omdat je het nu toch over die e-mail hebt: zelden zo'n arrogante mail ontvangen. Aangezien je dit hier zelf aankaart, neem ik aan dat je geen bezwaar heb dat ik de mail (of wat er moet voor doorgaan) hieronder quote.

                Oorspronkelijk geplaatst door beauceron
                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                Sterke plaat, vdb. Heb je extra saturatie toegepast om het effect te benadrukken of komt deze zo uit de camera rollen?
                Als lid van de raad van bestuur neem ik aan dat enige kennis van fotografie noodzakelijk is.

                Ik huldig het priciepe:" Een domme vraag bestaat niet, alleen een dom antwoord".

                Bij deze wil ik een uitzondering maken. "of komt deze zo uit de camera rollen?"

                Dit noem ik nu eens een domme vraag en verder wil ik er geen woorden meer aan vuil maken, je zal wel weten wat ik bedoel!
                Zoals iedereen kan lezen, geen aanhef, geen ondertekening, geen vraag. Moet ik dergelijke onzin beantwoorden? Iemand die niet het minimum aan respect kan opbrengen moet van mij geen antwoord verwachten. Alle anderen krijgen steeds antwoord.

                Blijft de vraag: waarom deze topic?


                Willy
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Re: Plaatsen foto's van anderen n.a.v. Battle FB maart

                  Beste JLP,

                  Ik wilde jou echt niets in de schoenen schuiven hoor.

                  Het was er mij alleen om te doen dat dit een recent gebeuren was en niet iets dat zich lang geleden had voorgedaan.

                  M.a.w. ik verwijt je helemaal niets



                  Hombre,

                  Ik heb helemaal geen bezwaar dat jij mijn mail, persoonlijk aan jou gericht, hier ten grabbel gooit.

                  Hiermee bewijs je dat jij het ofwel niet wilt zien ofwel niet wilt begrijpen waarover het gaat.

                  Jij hebt met je commentaar op vdb zijn foto iemand willen kwetsen, dat weet jij drommels goed.

                  Ik heb je dat destijds, privé, zoals het eigenlijk hoort, duidelijk willen maken.

                  Nu even terug on topic.

                  JLP,

                  Ik ben er me zeker van bewust dat jullie niet alles kunnen zien en dat de waarheid soms wel eens in het midden ligt.
                  Alleen mag men niet doen alsof men uit de lucht valt en men zich van geen kwaad bewust is zoals Hombre laat uitschijnen.

                  Dat doet me denken aan mijn grootmoeder zaliger. Zij hoorde niet goed, alleen wat ze niet mocht horen wel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Plaatsen foto's van anderen n.a.v. Battle FB maart

                    De rest van dit verhaal zal worden afgehandeld zoals het hoort, via PM of e-mail.
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment

                    Working...
                    X