Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dead Pixels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dead Pixels

    kunnen dead pixels zomaar verdwijnen ???

    in't weekend deel foto's gemaakt waar steeds op zelfde plaats een rode stip zichtbaar is. Vandaag is deze precies gelukkig verdwenen ???

    Kan dit zomaar uit zichzelf verdwijnen ???


    Grtz
    A Pc Is Like A Bikini, It's The Inside That Counts ;)
    pics @ www.thejudge.be

  • #2
    Re: Dead Pixels

    Op raad van Bjokke foto genomen op f13 , en daar is niks op te zien ook deadpixeltest vind daar 0 pixels op.

    Raar maja beter zo zekers ,

    maar de oorzaak ???
    A Pc Is Like A Bikini, It's The Inside That Counts ;)
    pics @ www.thejudge.be

    Comment


    • #3
      Re: Dead Pixels

      Neem eens een foto met lensdop op lens en bv 1 sec belichtingstijd. Egaal zwart?

      Comment


      • #4
        Re: Dead Pixels

        Temperatuur kan ook een rol spelen dacht ik, hoe warmer, hoe meer ruis...
        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

        Comment


        • #5
          Re: Dead Pixels

          ik denk dat ruis en dead pixels niet hetzelfde zijn. Dead pixels zijn steeds op dezelfde plaats (het zijn immers kapotte pixels) terwijl ruis afhankelijk is van beeld en opnameomstandigheden.

          Comment


          • #6
            Re: Dead Pixels

            allez 't was zo'n rode pixel steeds op dezelfde plaats
            A Pc Is Like A Bikini, It's The Inside That Counts ;)
            pics @ www.thejudge.be

            Comment


            • #7
              Re: Dead Pixels

              Is een dode pixel herkenbaar aan een rood puntje op je foto ?
              "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

              Comment


              • #8
                Re: Dead Pixels

                Rood puntje = hot pixel
                Wordt (vooral in donkere partijen) gezien in bepaalde opnameomstandigheden.
                Verdwijnt niet "zomaar".
                Kan verwijderd worden door remapping.

                Comment


                • #9
                  Re: Dead Pixels

                  Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
                  Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                  --------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dead Pixels

                    Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                    Rood puntje = hot pixel
                    Wordt (vooral in donkere partijen) gezien in bepaalde opnameomstandigheden.
                    Verdwijnt niet "zomaar".
                    Kan verwijderd worden door remapping.
                    Mijn KM7D had een grote hotpixel in het midden van het beeld. Enkel zichtbaar bij sluitertijden langer dan 1 seconde. Body was reeds uit garantie en binnengeleverd voor pixel remapping. Na 3 weken teruggekregen met een nieuwe sensor (gratis)

                    Wanneer remapping zo eenvoudig moest zijn en geen kwaliteitsverlies geeft, dan zou KM toch niet de moeite doen om de sensor te vervangen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dead Pixels

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex
                      Mijn KM7D had een grote hotpixel in het midden van het beeld. Enkel zichtbaar bij sluitertijden langer dan 1 seconde. Body was reeds uit garantie en binnengeleverd voor pixel remapping. Na 3 weken teruggekregen met een nieuwe sensor (gratis)

                      Wanneer remapping zo eenvoudig moest zijn en geen kwaliteitsverlies geeft, dan zou KM toch niet de moeite doen om de sensor te vervangen.
                      Remapping is eenvoudig.
                      Gewoon softwarematig!...
                      Of je écht kwaliteitsverlies hebt bij één gekilde hotpixel durf ik betwijfelen...
                      Last edited by LucD; 14 maart 2006, 16:20.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dead Pixels

                        Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                        Remapping is eenvoudig.
                        Gewoon softwarematig!...
                        Of je écht kwaliteitsverlies hebt bij één gekilde hotpixel durf ik betwijfelen...
                        Vermoedelijk ging het bij mijn camera over een hele cluster hotpixels want de rode stip was zelfs zichtbaar op de LCD display zonder in te zoomen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dead Pixels

                          Dode pixel komt nooit meer tot leven dus het is iets anders.
                          http://www.fotohans.eu

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dead Pixels

                            Oorspronkelijk geplaatst door notex
                            Vermoedelijk ging het bij mijn camera over een hele cluster hotpixels want de rode stip was zelfs zichtbaar op de LCD display zonder in te zoomen.
                            Dat zal idd. de reden zijn waarom ze dan ineens de sensor hebben vervangen.
                            Normaliter zie je één hot pixel niet op de LCD van de camera.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dead Pixels

                              Ga je die dode pixel ook opmerken als je niet in RAW fotografeert ?
                              Door de compressie techniek van Jpeg vergelijkt hij toch pixels met elkaar en gaat dan niet alle pixels opslaan.
                              Hierdoor zou het dus best kunnen dat je zeer lang met zo een dode pixel zit en het nog niet eens weet.

                              Of ben ik hier totaal fout in
                              "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

                              Comment

                              Working...
                              X