Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Database aanleggen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Database aanleggen?

    Tijdens mijn zeer lange kruistoch op zoek naar een geschikte lens ben ik op zeer veel sites geweest. En bepaalde sites/forums die veel users tellen hebben een database aangelegd van hardware of software.
    Zou dat nie op BD kunnen?
    Fred Miranda is wel de bekenste maar de mannen van DPZ hebben ook zo'n database'je' http://www.digitallyactive.com/lenses/

    BD telt veel users en ik zie dat telkens dezelfde vragen terugkomen over macro's/wides/Tele's/flitsers/body's.
    Een database of een FAQ met eventueel de links van alle voorgaande topics zou al veel tijd en dubbelposts besparen.

    Just a thought.
    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

  • #2
    Re: Database aanleggen?

    Ik zou eerder gaan voor een systeem dat op tweakers gebruikt wordt in de survey. Ik zou dit wel toegepast willen zien hier op BD, voor al wat met fotografie te maken heeft.

    voorbeeld van tweakers:
    http://tweakers.net/productsurvey

    Hier kan je beoordelen, comentaar geven, pro's en con's opnoemen. een heel goede basis voor dit idee dunkt mij.

    Ik heb ervaring met (My)Sql, php en van die zaken.
    Moest er niemand het zien zitten wil altijd helpen met het maken/bouwen daarvan. Op mn eentje of samen.
    tis maar dat ge het weet

    prachtig idee mulipasser

    Comment


    • #3
      Re: Database aanleggen?

      Yep tweakers survay is ook in orde.
      Maar het moet simpel en overzichtelijk zijn.

      Nog een utopisch idee:
      Een fotodatabase. Het Bd forum is een rijkdom aan foto's en het is zo spijt dat er zoveel offline zijn Zeker als je naar oudere posts gaat kijken. Je kan de comments lezen maar zonder foto is er geen fun aan. Is er niemand die hier 5gig/10/20gig/... ter beschikking kan stellen aan BD voor een onbeperkte tijd. Als elke foto die hier online gezet wordt automatisch gecopieerd wordt naar die ruimte kunnen er 50.000 foto's bewaard worden als ze 200kb groot zouden zijn. Wat helemaal niet zo is. Wordt de foto offline gehaald door de poster, wordt automatisch de gebackupte link in de plaats gezet.

      Zo, nu ga ik verder dromen.
      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

      Comment


      • #4
        Re: Database aanleggen?

        Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
        Yep tweakers survay is ook in orde.
        Maar het moet simpel en overzichtelijk zijn.

        Nog een utopisch idee:
        Een fotodatabase. Het Bd forum is een rijkdom aan foto's en het is zo spijt dat er zoveel offline zijn Zeker als je naar oudere posts gaat kijken. Je kan de comments lezen maar zonder foto is er geen fun aan. Is er niemand die hier 5gig/10/20gig/... ter beschikking kan stellen aan BD voor een onbeperkte tijd. Als elke foto die hier online gezet wordt automatisch gecopieerd wordt naar die ruimte kunnen er 50.000 foto's bewaard worden als ze 200kb groot zouden zijn. Wat helemaal niet zo is. Wordt de foto offline gehaald door de poster, wordt automatisch de gebackupte link in de plaats gezet.

        Zo, nu ga ik verder dromen.

        Hmm, sorry maar dit vind ik geen goed idee. Indien ik bepaalde foto's van mijn sites haal wil ik niet dat door één of ander backup systeem deze toch nog op het internet staan. Copyright heet dat in de volksmond
        Indien een poster zijn foto's weghaalt heeft hij een bepaald doel daarmee, wat niet noodzakelijk ruimtebesparing is.

        Dus ik denk niet dat dit een goed voorstel is...


        Greetz, RonnyE

        Comment


        • #5
          Re: Database aanleggen?

          Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
          Nog een utopisch idee:
          Een fotodatabase. Het Bd forum is een rijkdom aan foto's en het is zo spijt dat er zoveel offline zijn Zeker als je naar oudere posts gaat kijken. Je kan de comments lezen maar zonder foto is er geen fun aan. Is er niemand die hier 5gig/10/20gig/... ter beschikking kan stellen aan BD voor een onbeperkte tijd. Als elke foto die hier online gezet wordt automatisch gecopieerd wordt naar die ruimte kunnen er 50.000 foto's bewaard worden als ze 200kb groot zouden zijn. Wat helemaal niet zo is. Wordt de foto offline gehaald door de poster, wordt automatisch de gebackupte link in de plaats gezet.

          Zo, nu ga ik verder dromen.
          Niet zozeer de opslagcapaciteit vormt een probleem, wel de datatrafiek die samengaat met sites met de omvang van BD. We zitten nu aan ruim 200 Gb per maand.

          Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
          Hmm, sorry maar dit vind ik geen goed idee. Indien ik bepaalde foto's van mijn sites haal wil ik niet dat door één of ander backup systeem deze toch nog op het internet staan. Copyright heet dat in de volksmond
          Indien een poster zijn foto's weghaalt heeft hij een bepaald doel daarmee, wat niet noodzakelijk ruimtebesparing is.

          Dus ik denk niet dat dit een goed voorstel is...
          Is het dan overigens wel een goed idee om foto's op Internet te plaatsen? Denk maar aan de cache via Google en andere zoekmachines. Of anders bekeken, als er enige twijfel is dat een bepaalde foto wel op Internet mag, zet deze er dan ook niet op.

          Met natuurlijk alle respect voor de auteursrechten.
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Re: Database aanleggen?

            Ik bedoel hier ook mee dat de auteur zelf bepaalt van wanneer tot wanneer zijn foto op het internet verschijnt en wanneer niet. Dat er mensen zijn die een bepaalde foto toch hebben (via een backup, cache of wat dan ook) maakt mij niets uit, de foto verschijnt niet meer op het net zonder mijn toestemming, ik heb hiervoor het auteursrecht en het publicatierecht.


            Greetz, RonnyE

            Comment


            • #7
              Re: Database aanleggen?

              Wees gerust, ik kom zelfs via sommige sites nog hele oude zooi van mezelf tegen die ergens blijkbaar na 3 jaar nog in de cache staan!!!

              Neem eens voor de gein een kijkje op http://web.archive.org/web/*/http://www.triker.nl

              en gelukkig werkt het meeste niet meer
              http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

              Comment


              • #8
                Re: Database aanleggen?

                Wel, ik heb onlangs eens het volgende gedaan :
                veel lenzen uit fredmiranda gecopieerd naar excel met hun score
                voor die lenzen de prijs gezocht via tweakers.net (inderdaad goed)
                en dan tabel gemaakt met per merk dus de kwaliteit ifv de prijs. En rara, hoe duurder een lens, hoe beter ze over 't algemeen scoort
                over 't algemeen dus, want je ziet de witte raven als de tamron 28-75 er dan wel uitspringen natuurlijk.
                Enfin, was leuk om te doen, maar geen tijd om het echt uit te spitten, en 't is toch een beetje een kort door de bocht aanpak.

                Nee, waar ik ook aan dacht : moesten we nu eens een materiaaldatabase aanleggen, zodat je dan kan opzoeken wie welke lens heeft bij welke body bijvoorbeeld, dan kan je posts van die mens opzoeken en evt pm sturen. of gewoon in de database een kleine tevredenheidsscore bijvoegen...
                (nu moet je echt in signatures gaan zoeken, lijkt me omslachtig).
                natuurlijk op vrijwillige basis hé

                enfin, ideeën genoeg, maar tijd hé... ik vermoed dat jullie er ook geen op overschot hebben...

                groeten,

                Herzie

                Comment

                Working...
                X