Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Atomium

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Atomium

    Het prachtige Atomium dus...
    Opnieuw de foto's gepost dus




    Last edited by obi; 13 maart 2006, 16:07.

  • #2
    Re: Atomium

    vooral 2 & 3 zijn prachtfoto's ... maar als ik me niet vergis zijn foto's van Atomium op internet taboe (rechten, etc ...). Moet je even opzoeken op vorige topics met Atomium als onderwerp.
    The quickest way to make money at photography is to sell your camera

    Comment


    • #3
      Re: Atomium

      Oorspronkelijk geplaatst door t.billy
      vooral 2 & 3 zijn prachtfoto's ... maar als ik me niet vergis zijn foto's van Atomium op internet taboe (rechten, etc ...). Moet je even opzoeken op vorige topics met Atomium als onderwerp.
      Ik weet het... moet ik ze eraf halen ?

      Comment


      • #4
        Re: Atomium

        Het beeld van het Atomium is beschermd sinds de constructie, het is verplicht om voor de reproductie en uitzending van dit beeld de toestemming te vragen aan de vzw Atomium en SABAM, eveneens als het vermelden van “copyright vzw Atomium”.

        Bron: http://www.atomium.be/HTMLsite/dyn/p..._id=167&lid=1&

        Dus zal eraf moeten... spijtig...
        -=- Light is the key...

        Comment


        • #5
          Re: Atomium

          Om te beginnen kan je de titel van je posting veranderen in :
          zicht op de wolken te brussel. of
          uitvergroot ijzeratoom

          Henri
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            Re: Atomium

            Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
            Het beeld van het Atomium is beschermd sinds de constructie, het is verplicht om voor de reproductie en uitzending van dit beeld de toestemming te vragen aan de vzw Atomium en SABAM, eveneens als het vermelden van “copyright vzw Atomium”.

            Bron: http://www.atomium.be/HTMLsite/dyn/p..._id=167&lid=1&

            Dus zal eraf moeten... spijtig...
            Heb eens informatief aan de verantwoordelijke van deze materie bij het Atomium via mail gevraagd dat indien ik als toerist naar Brussel zou gaan, foto's maken van het Atomium en die op onze persoonlijke site - in ons geval http://www.vinstermik.be/ato/index.html zouden plaatsen - dit zou mogen en of er rechten dienden betaald te worden.
            Niet van toepassing in dit geval was het antwoord. Ik meen begrepen te hebben dat dit niet geldt en dat er © rechten moeten betaald wanneer er commerciële doeleinden mee gemoeid zijn met deze opnames.

            ******************
            Ingevolge een controle op uw website kunnen we u zeggen dat dit soort privé gebruik vrij van rechten is.
            Dus moet u geen auteursrechten betalen voor de reproductie van het monument Atomium op uw website.

            Met vriendelijke groet,

            Julie Sevrin
            Reproductierechten
            SABAM

            *********************
            Last edited by vinstermik; 12 maart 2006, 20:00.

            Comment


            • #7
              Re: Atomium

              Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
              Het beeld van het Atomium is beschermd sinds de constructie, het is verplicht om voor de reproductie en uitzending van dit beeld de toestemming te vragen aan de vzw Atomium en SABAM, eveneens als het vermelden van “copyright vzw Atomium”.

              Bron: http://www.atomium.be/HTMLsite/dyn/p..._id=167&lid=1&

              Dus zal eraf moeten... spijtig...
              Van waar ik woon kan ik het "stuk ijzer" zien aan de horizon.
              Dit schijnt niet vermeld te worden in de hoger aangehaalde richtlijnen.
              Moet ik die sukelaars die dat "stuk ijzer" beheren hierop attent maken?
              Moet ik mijn ogen sluiten als ik naar de horizon kijk of moet ik een boete betalen?

              copyright vzw Stuk IJzer

              Arm België

              Henri
              lidnummer: BD0435BE

              Comment


              • #8
                Re: Atomium

                Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik
                Heb eens informatief aan de verantwoordelijke van deze materie bij het Atomium via mail gevraagd dat indien ik als toerist naar Brussel zou gaan, foto's maken van het Atomium en die op onze persoonlijke site - in ons geval http://www.vinstermik.be/ato/index.html zouden plaatsen - dit zou mogen en of er rechten dienden betaald te worden.
                Niet van toepassing in dit geval was het antwoord. Ik meen begrepen te hebben dat dit niet geldt en dat er © rechten moeten betaald wanneer er commerciële doeleinden mee gemoeid zijn met deze opnames.

                ******************
                Ingevolge een controle op uw website kunnen we u zeggen dat dit soort privé gebruik vrij van rechten is.
                Dus moet u geen auteursrechten betalen voor de reproductie van het monument Atomium op uw website.

                Met vriendelijke groet,

                Julie Sevrin
                Reproductierechten
                SABAM

                *********************
                Het is hier al voldoende vermeld en de foto's zijn allemaal weg (links)... Dus...
                -=- Light is the key...

                Comment


                • #9
                  Re: Atomium

                  Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                  Het is hier al voldoende vermeld en de foto's zijn allemaal weg (links)... Dus...
                  Dus die dame schrijft zo maar iets.
                  Vreemd.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Atomium

                    niet commercieel zou het mogen, maar toch doet iedereen zijn foto's weg??? (in het verleden) Ik zou er ook eens foto's van moeten maken en op BD zetten... (niet commercieel) en eens kijken of ze mij gaan contacteren... Want overal hoor je verschillende verhalen...

                    @Obi; aan jou de keuze hé...
                    Last edited by de.lesse.be; 12 maart 2006, 21:22.
                    -=- Light is the key...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Atomium

                      Ikzelf heb daar absoluut geen probleem mee,
                      ik wil ze gerust posten.

                      Maar de moderators en verantwoordelijke van BD willen het misschien niet !
                      Dat wil ik dan ook respecteren.

                      Dank U

                      Obi...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Atomium

                        persoonlijke mening:
                        Bij mijn weten worden hier op dit forum geen foto's gepost met commerciele bedoelingen hé.
                        Jo(han)
                        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Atomium

                          Zo bekeken zouden er veel fotos op dit forum weg moeten: in principe moet voor elk gebouw dat gefotografeerd wordt toestemming aan de architect, beheerder... gevraagd moeten worden tenzij... het voor niet-commerciële doeleinden is.
                          Wat zou BD zijn zonder al die foto's van de OLV-kathedraal, Centraal Station, voetgangerstunnel, Belfort, gespietste kever...
                          Laat dus maar komen die ijzerkristalfoto's!
                          http://users.telenet.be/videthere/vide.htm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Atomium

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jo
                            persoonlijke mening:
                            Bij mijn weten worden hier op dit forum geen foto's gepost met commerciele bedoelingen hé.
                            Jo(han)
                            Ja idd
                            Ik post de foto's gewoon maar omdat ik ze zeer mooi vind en om ze te laten zien aan jullie, daar waar het hier toch omgaat !
                            Last edited by obi; 12 maart 2006, 22:41.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Atomium

                              waar blijft die foto nu?
                              voor mij is het duidelijk dat het "mag"...

                              Comment

                              Working...
                              X