Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM

    Valt hiermee binnen nog foto's te nemen,

    zolals foto's van concerten,

    of toch verder nadenken over 70-200 f2.8 maar dan zonder IS (voor de portemonnee )

    de 100mm extra van de DO lens spreekt mij wel aan voor buitenfotografie.

    Maar kan er niet bij dat het een 4.5-5.6 is, mijn 17-85 is dat ook en gebruik ze bijna nooit binnen. En de IS zou ik misschien wel missen bij de 70-200...

    Wanneer gebruik je eigenlijk 300mm

    Dat ik nu tekort kom met 85mm dat is een zekerheid Maar twijfel nog een beetje welk bereik het handigst zou zijn.

  • #2
    Re: EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM

    Waarom zou er niet meer mee te fotograferen zijn?

    Ik denk persoonlijk dat die IS niet veel zal uitmaken omdat het onderwerp beweegt.
    Ik heb nu een gelijkaardige en ben er toch tevreden over, alleen ik gebruik ze niet meer omdat ik als maar meer modellen fotografeer.
    Last edited by bartekek; 12 maart 2006, 23:28.
    www.bartdeweer.be

    Comment


    • #3
      Re: EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM

      Ik heb de DO en ik vind niet dat het een binnenlens is. Daarvoor is het diafragma te klein. Maar Yowan Kenobi gebruikt ze regelmatig op concerten met veel succes dus....

      Comment


      • #4
        Re: EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM

        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
        Ik heb de DO en ik vind niet dat het een binnenlens is. Daarvoor is het diafragma te klein. Maar Yowan Kenobi gebruikt ze regelmatig op concerten met veel succes dus....
        En die vind ik mooi en sfeervol

        Chris

        Comment


        • #5
          Re: EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM

          Hoi Joris!
          Zoals je hierboven leest ben ik zeer tevreden met de DO. Zoals ik ook aan chris gezegd heb: klein + licht (slechts 700gram ofzo) + discreet, en deze redenen zijn voor mij het belangrijkste. Prestaties zijn zeer ok, beeldkwaliteit is ook meer dan ok te noemen, als is het niet echt L (maar't komt toch dicht ). Mooie blur door de DO technologie ook trouwens.

          Akkoord voor mijn concertjes te doen is er wel beter glas te vinden (lees kleiner diafragma getal), maar bon... ik probeer gewoon het beste te halen uit het gerief dat ik heb (een xx-300mm zoomlens aan 2.8 kan ik niet betalen), en tot nu ben ik persoonlijk zééééér tevreden met deze lens. Dat was mijn beste aankoop in 2005. Wat mij betreft dus een aanrader, ook voor panning enz.

          Comment


          • #6
            Re: EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM

            Gebruik je veel de 300mm binnen op een concert ?
            (sportpaleis is natuurlijk iets anders waarschijnlijk ;-) )

            Kan het eigenlijk niet goed inschatten wat ik juist nodig heb.

            Comment


            • #7
              Re: EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM

              Ik gebruik voor concertfotografie afstanden tussen de 50-100mm ongeveer. Voor de wide shots gebruik ik af en toe eens de 12-24. Meer als 200mm heb ik nog NOOIT nodig gehad. Maar het is soms wel bruikbaar, dit wanneer het podium heel hoog is. Je kan dan niet vanvoor aan het podium gaan staan, anders wordt het neusgatenfotografie. Je moet meer afstand gaan houden en hebt een grotere brandspuntafstand nodig. Natuurlijk moet je dan veel licht hebben voor scherpe beelden te kunnen maken... enz enz... daarom probeer ik in die situaties ofwel opt podium te geraken (doorgaans mag dat wel op kleine en soms ook grote evenementen) ofwel maak ik gewoon geen foto's. Kheb wel nog nooit foto's gemaakt in sportpaleis ofzo, maar daar zal het dan weer heel anders zijn qua licht en mogenlijkheden.

              Comment


              • #8
                Re: EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM

                ik ben tot nu nooit zo dicht bij het podium geraakt om een 50 of 100mm te kunnen gebruiken (zal in de toekomst hopelijk wel kunnen), dus wat mij betreft is 300mm voorlopig een must.

                Comment


                • #9
                  Re: EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM

                  Zitten zoeken op pbase voor "donkere" foto's met de DO,

                  maar vind bijna geen concertfoto's etc...
                  Die van jou yowan zijn wel de moeite

                  Hoe denk jij dat ze zou presteren bij héél slechte belichting,
                  zolas een voorstelling op een schoolfeest binnen? (dus lichten uit, alleen wat flauwe "spots" die de naam niet waardig zijn op het podium....
                  ISO 800 is natuurlijk perfect mogelijk met de 20D en met de IS kan je plaatjes trekken aan 1/60ste. Weet alleen niet of je dan nog voldoende licht binnen krijgt met f5.6,

                  Zou de DO wel leuk vinden, weegt ook véél minder als de 70-200 Zie mij daar nog niet mee rondlopen op een mooie zomerdag. En het grootste voordeel van de DO misschien is het feit dat ze kleiner is en zwart...

                  Comment


                  • #10
                    Re: EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM

                    Toch een paar mooie foto's gezien van de DO versie nu.

                    Maar vanmorgen een paar tests gedaan met mijn 17-85 is usm met dezelfde lichtsterkte en kan toch geen bevredigend resultaat krijgen waar ik weet dat ik met mijn 50mm 1.8 wel foto's kan nemen.

                    Zal nu de vraag worden 70-200 2.8 of 70-200 2.8 is ().
                    De 2de 500 euro duurder alleen al voor de IS.

                    Comment


                    • #11
                      Re: EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM

                      denk eens goed na of je €500 wil betalen voor iets dat je alleen kan gebruiken voor stilstaande onderwerpen.
                      een muzikant op 't podium doet dat niet. een architecturaal detail wel ...
                      en waarom geen sigma 70-200 f2.8 EX blabla HSM?
                      mm
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                      Comment


                      • #12
                        Re: EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM

                        Oorspronkelijk geplaatst door mm
                        waarom geen sigma 70-200 f2.8 EX blabla HSM?
                        Is de sigma even goed als de canon lens ?
                        Want als IS niet zou uitmaken is dit wel een héél interessante kwa prijs.
                        Last edited by JorisFRST; 17 maart 2006, 14:07.

                        Comment


                        • #13
                          Re: EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM

                          ik heb met geen van beide lenzen ervaring,
                          maar ik meen toch op verscheidene plaatsen vergelijkende reviews gelezen te hebben die de kwaliteit van beide lenzen sterk 'concurerend' noemen.
                          eventueel eens een search doen hier en/of op andere fora?
                          mm
                          ∏__|_ ∏__|_
                          "no rules, great shots"
                          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                          Comment

                          Working...
                          X