Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rode oogjes

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • rode oogjes

    Misschien stel ik hier een stomme vraag, maar ik heb heel veel problemen met rode oogjes, het probleem is dat ik niet juist weet waarom je dat hebt. Vandaag om en rond de 200 foto's getrokken. Sommige kinderen staan erop met prachtige ogen, en op dezelfde foto zijn er dan anderen met kanjers van rode ogen. Wat doe ik verkeerd? Ik weet dat er een knop is tegen rode ogen maar ik dacht dat je dat alleen 's avonds moest gebruiken en trouwens, ik vergeet dat 9 op de tien keer
    Ik heb in de maand dat ik bij BD enorm bijgeleerd en doe dat nog alle dagen. Ik hoop dus nog meer bij te leren.
    Bedankt op voorhand

  • #2
    Act,

    De knop anti-rode-ogen moet je niet noodzakelijk 's avonds gebruiken. Die moet je altijd gebruiken als je flitst en als de persoon met zijn ogen in een hoek van minder dan 45 graden staat t.o.v. de lens.

    Veel digitaal plezier

    Embee280

    Comment


    • #3
      Hoi Act,

      Je kunt bij mensen als je flitst het beste altijd de rode-ogen flitser gebruiken.
      Trouwens, rode ogen zijn wel vrij gemakkelijk te verhelpen in Photoshop of een ander grafisch programma. Selecteer het rode in de ogen en verlaag de verzadiging voor de rode tinten. Er zijn volgens mij trouwens ook wel programma's die een speciaal rodeogenfilter hebben.

      Succes!

      Jacki
      Meer foto's op Mukblog

      Comment


      • #4
        voor rode ogen te verwijderen gebruik ik ACDSee
        en nu inphotoshop elements 2 vind ik het ook handig.
        Groeten Svenny007
        Lier (BE)

        (Nikon D90 + AF-S Nikkor 18-200mm + AF-S Nikkor 12-24 + SB-900) (Nikon P510) (Nikon AW100)

        Comment


        • #5
          Om snel rode ogen weg te werken op een zéér eenvoudige wijze : download progje OfotoNow (freeware)

          Comment


          • #6
            Act,

            Je kan rode ogen ook voorkomen (beter dan genezen)
            Indien je flitst (ISO verhogen, is flitsen misschien
            niet eens nodig -- indien de ruis beperkt blijft)
            kom dan zelf zo dicht mogelijk bij het onderwerp (=zo weinig mogelijk zoom gebruiken)

            Yoda.
            "Away put your weapon, I mean you no harm"

            Comment


            • #7
              Bedankt aan iedereen voor de opmerkingen.
              Yoda ik wist het gewoon niet, ik zoomde heel dikwijls omdat ik dat mooi vind, maar nu zal ik gewoon dichter bij de persoon gaan.
              Sonnyke, ik heb zojuist dat programma gedownload en inderdaad het gaat heel vlug, maar... het lukt niet altijd. De ene keer wel, de andere keer moet ik 2-3 keer proberen, de andere keer lukt het helemaal niet, wat doe ik verkeerd????
              Svenny, ik gebruik al heel lang ACDsee, maar wist gewoon niet dat je dat daar kan doen. Ik heb zojuist OfotoNow geinstalleerd, dat lukt vrij aardig.
              Jacki, je kan het inderdaad verhelpen, maar eigenlijk is het beter voorkomen dan genezen hé? Ik wilde weten wat ik verkeerd doe, en ja nu weet ik het.
              Dankzij de meetkunde van embee280 zal ik er komen. ik moet alleen elke keer een gradenboog meenemen en die kinderen in de juiste houding zetten hé?
              Ik heb trouwens gisteren aan de sint beloofd dat ik heel flink ga zijn en dat ik nooooooooooooiiiit meer zal vergeten de anti-rode-ogen filter op te zetten. En verder, zal ik heeeeeel braaf zijn of anders voorzichtig.
              Bedankt nog eens

              Comment


              • #8
                act,

                Er bestaat een programma voor.
                Je kan het downloaden op mijn site:
                http://home2.pi.be/michel30/download.htm
                Het heet Redkiller.
                Hiermee kan je met één muisklik je rode ogen verwijderen.
                Je kan dit ook in PS of Corel PhotoPaint.
                Hoe je dit doet kan je dan weer terugvinden in mijn workshops.
                Klik op Workshop geef paswoord in en selecteer les 9.
                (Gebruikersnaam : fgpc Paswoord: granada)

                En zet je wild animals op rode ogen, zodat je toestel dit al beperkt.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by mic
                  act,

                  Er bestaat een programma voor.
                  Je kan het downloaden op mijn site:
                  http://home2.pi.be/michel30/download.htm
                  Het heet Redkiller.
                  Hiermee kan je met één muisklik je rode ogen verwijderen.
                  Je kan dit ook in PS of Corel PhotoPaint.
                  Hoe je dit doet kan je dan weer terugvinden in mijn workshops.
                  Klik op Workshop geef paswoord in en selecteer les 9.
                  (Gebruikersnaam : fgpc Paswoord: granada)

                  En zet je wild animals op rode ogen, zodat je toestel dit al beperkt.

                  Hé Michel bedankt voor het programma. Heb het net wat zitten uitproberen en het werkt super! Dit is net wat ik zocht, in Photoshop is dat veel te veel werk vind ik
                  :: http://www.dpix.be ::

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Act
                    .... maar eigenlijk is het beter voorkomen dan genezen hé? Ik wilde weten wat ik verkeerd doe, en ja nu weet ik het.
                    Dankzij de meetkunde van embee280 zal ik er komen. ik moet alleen elke keer een gradenboog meenemen en die kinderen in de juiste houding zetten hé?
                    Maar om even aan te geven dat je het toch nooit helemaal kan voorkomen.
                    Die rode ogen die je ziet, dat is eigenlijk de rode adertjes achter in het oog. Die zijn er nu eenmaal, en als de lichtinval / reflectie "goed" is dan zie je die ook. De meest optimale omstandigheden om die achterkant te zien is de hoek die een lichtstraal vanuit je flits ==> oog ==> cameralens maakt zo klein mogelijk houden. Dus flits kort bij de lens, dan nog wat verder weg staan van je onderwerp en die hoek wordt inderdaad lekker klein . Als de pupil van het slachtoffer dan ook nog goed ver open staat, doordat het vrij donker is, dan is de kans nog groter natuurlijk.
                    De afstand flits - lens is bij de meeste compact toestellen nogal klein, wat dus die hoek ook klein maakt. Maar daar kan je dus niets aan veranderen.
                    Dan kan je enkel nog spelen met
                    - opening van de pupil : verkleinen door voorflits o.i.d.
                    - afstand tot onderwerp zo klein mogelijk want daardoor wordt die hoek ook groter, maar loop je kans je onderwerp over te belichten.
                    Natuurlijk is fotograferen zonder flits nog beter, maar dikwijls helemaal niet haalbaar ( lange sluitertijden - beweging, en hoge gevoeligheid - ruis)
                    héhé, ik hoop dat dit je wat inzicht geeft in het hoe en waarom
                    ---
                    darix
                    afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
                    D70s

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Act
                      Bedankt aan iedereen voor de opmerkingen.
                      Yoda ik wist het gewoon niet, ik zoomde heel dikwijls omdat ik dat mooi vind, maar nu zal ik gewoon dichter bij de persoon gaan.
                      Sonnyke, ik heb zojuist dat programma gedownload en inderdaad het gaat heel vlug, maar... het lukt niet altijd. De ene keer wel, de andere keer moet ik 2-3 keer proberen, de andere keer lukt het helemaal niet, wat doe ik verkeerd????
                      Svenny, ik gebruik al heel lang ACDsee, maar wist gewoon niet dat je dat daar kan doen. Ik heb zojuist OfotoNow geinstalleerd, dat lukt vrij aardig.
                      Jacki, je kan het inderdaad verhelpen, maar eigenlijk is het beter voorkomen dan genezen hé? Ik wilde weten wat ik verkeerd doe, en ja nu weet ik het.
                      Dankzij de meetkunde van embee280 zal ik er komen. ik moet alleen elke keer een gradenboog meenemen en die kinderen in de juiste houding zetten hé?
                      Ik heb trouwens gisteren aan de sint beloofd dat ik heel flink ga zijn en dat ik nooooooooooooiiiit meer zal vergeten de anti-rode-ogen filter op te zetten. En verder, zal ik heeeeeel braaf zijn of anders voorzichtig.
                      Bedankt nog eens
                      Hallo Act,
                      Ja soms moet je het een tweede keer doen. Ik heb het nog niet voor gehad dat het niet werkte. Ik zie natuurlijk niet wat jij doet. De "blokjes" nauwkeurig zetten, ook niet te dicht bij de puppil zetten (want dan blijft er soms inderdaad nog een streepje rood achter)
                      Op mijn toestel heb ik een functie anti rode ogen, maar dat staat altijd af.

                      Comment


                      • #12
                        *Merci beste Mic
                        *interessante uitleg Darix en embee280, merci

                        Comment


                        • #13
                          Dag Mic
                          ik heb je programmaatje gedownload. het werkt heel goed, maar omdat het een demo is kan je de foto niet opslaan. dat is wel lastig. is er geen manier om je foto toch op te slaan
                          site[/URL]

                          Comment


                          • #14
                            probeer es copy en dan paste in PS of PSP
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Dirtyharry71
                              probeer es copy en dan paste in PS of PSP
                              Heb je via deze manier geen kwaliteitsverlies?

                              Ik zou eigenlijk ook wel willen weten hoe ik bestanden kan opslaan met het programma zelf. Betalen? e-mail van de auteur? Mic hoe heb jij dit gedaan?

                              :: http://www.dpix.be ::

                              Comment

                              Working...
                              X