Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnekap voor 18-55 lens nuttig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonnekap voor 18-55 lens nuttig?

    De zonnekap ("EW-60C") voor de EF-S 18-55 kitlens van Canon is een beetje aan de kleine kant. Daardoor twijfel ik aan het nut. Zou wel zijn voor in zonnige oorden.

    Kan iemand uit ervaring het nut bevestigen?

    Weet niet of het nuttige info is, maar er zit ook nog een UV filter op mijn lens.

    Beeldje uit een andere post (ik haal het weg indien niet akkoord):

    Last edited by seppuku; 9 maart 2006, 11:28. Reden: geen eigen foto
    Groeten, David

  • #2
    Re: Zonnekap voor 18-55 lens nuttig?

    Liever niet gaan knoeien : de fabrikant zal wel weten waarom hij die zonnekap juist zo gemaakt heeft
    Een zonnekap is altijd nuttig (alhoewel de mijne soms in de weg zit bij semi-macro en dichtbij-flitsen, maar het is dan ook dat bizar model voor de 28-105; ze omgekeerd monteren of niet gebruiken is dan de boodschap)
    Last edited by mexicano; 9 maart 2006, 09:06.
    Canikon 40D - D200, D300

    Comment


    • #3
      Re: Zonnekap voor 18-55 lens nuttig?

      Ik was zeker niet zinnens te knoeien hoor. Grootte zal wel te maken hebben met de beeldhoek op 18 mm. Ik vroeg me enkel af of deze zonnekap zin heeft of niet (omdat het zo'n kleintje is).
      Groeten, David

      Comment


      • #4
        Re: Zonnekap voor 18-55 lens nuttig?

        Oorspronkelijk geplaatst door drd
        Ik was zeker niet zinnens te knoeien hoor. Grootte zal wel te maken hebben met de beeldhoek op 18 mm. Ik vroeg me enkel af of deze zonnekap zin heeft of niet (omdat het zo'n kleintje is).
        denk wel dat het zin heeft hoor, anders waren ze er niet, als je ziet wat voor kap ik heb op mijn 17-40mm, lig je helemaal in een deuk, heel grappig toch nuttig ding.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Zonnekap voor 18-55 lens nuttig?

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk
          denk wel dat het zin heeft hoor, anders waren ze er niet
          Als er alles dingen verkocht werden die nut hebben, zag de wereld er heel anders uit.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Zonnekap voor 18-55 lens nuttig?

            Behalve tegen ongewenst zonlicht, beschermt zo'n zonnekap ook nog tegen andere objecten die je liever niet op de voorkant van je lens wil krijgen. Denk aan paarden (ik spreek uit ervaring) en regendruppels!! Je wordt soms raar aangekeken als je een zonnekap gebruikt in de regen, maar het werkt wel degelijk Nu stelt die EW60 inderdaad weinig voor, maar alle kleine beetjes helpen...

            Comment


            • #7
              Re: Zonnekap voor 18-55 lens nuttig?

              Toen m'n EF-S 18-55 een leuke duikvlucht ondernam van anderhalve meter hoog heeft die kleine zonnekap z'n nut aardig bewezen.
              http://www.photofolio.be
              EOS 350D | 18-50 f/2.8 EX DG | 30 f/1.4 EX | EF 50 f/1.4 | EF 100 f/2 | Speedlite 430EX

              Comment


              • #8
                Re: Zonnekap voor 18-55 lens nuttig?

                Op mijn plastieke 50mm 1.8 staat niet de zonnekap maar wel altijd de adapterring voor de zonnekap, kwestie van toch iets metaal voor de lens te hebben

                Comment

                Working...
                X