Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact Flash Card

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact Flash Card

    Hallo!

    Voor school - ik studeer Vertaler/Tolk - moeten wij een werk maken over een term uit de Digitale Fotografie-wereld. We moeten hem onder meer in verschillende contexten zoeken, een definitie geven en de term in een structuur plaatsen met boven- en ondertermen.

    De opdracht op zich valt wel mee, maar het probleem is dat ik niks van Digitale Fotografie weet. Ik weet dus bijgevolg ook niet wat "Compact Flash Card" betekent. Voor de meesten onder jullie lijkt het waarschijnlijk een oerdomme vraag, maar je zou mij heel erg helpen met verdere informatie.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Compact Flash Card

    Allé : na Hanne en de doorkijkzoeker, Klara met de CF-kaart.
    Je zou denken dat Belgiumdigital populair wordt bij de vertaler tolkers.
    Wat zou het verband zijn tussen vertaler/tolk en digitale fotografie ???...

    CF-kaartjes zijn gewoon een type geheugenkaartjes die in redelijk wat toestellen gebruikt worden. Je hebt bv. ook USB-sticks (die als een soort veredelde floppy gebruikt worden), MP3-spelers, route-planners waar de baaninfo op zo'n kaartjes terecht komt, GSM's, ...
    Toepassingen genoeg.

    Bij digitale fotografie worden een hele serie soorten van die kaartjes gebruikt : CF-kaartjes, SD, XD, Sony's memory-stick...

    Zo'n kaartje is dus een geheugen-kaartje dat bij digitale fotografie "gevuld" wordt met foto'tjes (in JPG, RAW of whatever-formaat). Het heeft geen spanning nodig om die informatie vast te houden (je kan het dus als een soort floppy gebruiken). Normaal gebruik je dan een CF-card-lezer om die foto's over te zetten op je PC om ze verder te bewerken.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Compact Flash Card

      Comment

      Working...
      X