Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bigma of canon 70-200 2.8 met 2Xext

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bigma of canon 70-200 2.8 met 2Xext

    Wat wordt aan geraden een bigma of een canon drainpipe 70-200 2.8 met 2Xextender.

  • #2
    Re: Bigma of canon 70-200 2.8 met 2Xext

    Oorspronkelijk geplaatst door flits
    Wat wordt aan geraden een bigma of een canon drainpipe 70-200 2.8 met 2Xextender.
    De 70-200 2.8 is aanvaardbaar met een 1.4x converter maar met een 2.0x converter gaat het snel bergaf hoor. Je moet al fel diafragmeren om nog aanvaardbare fotos te hebben.

    Comment


    • #3
      Re: Bigma of canon 70-200 2.8 met 2Xext

      Laat het me zo stellen : als ze me morgen zeggen dat ik al mijn lenzen moet wegdoen op één na, tja, dan houd ik mijn 50-500, zeker weten !!
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Bigma of canon 70-200 2.8 met 2Xext

        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
        De 70-200 2.8 is aanvaardbaar met een 1.4x converter maar met een 2.0x converter gaat het snel bergaf hoor. Je moet al fel diafragmeren om nog aanvaardbare fotos te hebben.
        Ik kan niet anders dan hvr_oosterzele hierin bijtreden.

        greets,

        Geert
        www.photopower.be

        Comment


        • #5
          Re: Bigma of canon 70-200 2.8 met 2Xext

          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
          De 70-200 2.8 is aanvaardbaar met een 1.4x converter maar met een 2.0x converter gaat het snel bergaf hoor. Je moet al fel diafragmeren om nog aanvaardbare fotos te hebben.

          Voor welke lens is dat niet het geval dan?
          Anders hebben ze die 2.0x eigenlijk voor 'niets' gemaakt!

          Tenzij je echt blurry paparazzi foto's wilt maken -
          Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

          Comment


          • #6
            Re: Bigma of canon 70-200 2.8 met 2Xext

            Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
            Voor welke lens is dat niet het geval dan?
            Voor alle super tele primes van Canon, zoals mijn 400 f/4 DO. Deze werkt prima met de 2x, zelfs volledig open. Voorbeeld :

            Comment


            • #7
              Re: Bigma of canon 70-200 2.8 met 2Xext

              Prachtige foto, maar die is toch mt en extender gemaakt, en nu blijkt dat die ook maar werken op lenzen met een opening tot 2.8, is dat zo ?

              Comment


              • #8
                Re: Bigma of canon 70-200 2.8 met 2Xext

                Oorspronkelijk geplaatst door flits
                Prachtige foto, maar die is toch mt en extender gemaakt, en nu blijkt dat die ook maar werken op lenzen met een opening tot 2.8, is dat zo ?
                Enkel als je AF wilt behouden.
                Een 2x extender neemt 2 stops licht weg.
                De meeste SLRs (met uitzondering van de Canon 1 series) hebben een f/5.6 lens nodig om te kunnen AFen. Volle f-stops zijn 2.8; 4; 5.6; 8; .... Dus een 2x converter op een 2.8 gaat nog net - voor wat betreft AF.
                Mijn 1D2 kan echter ook op f/8 nog AFen maar dan alleen met de centrale AF sensor. Dit was het geval voor bovenstaande foto.

                Comment


                • #9
                  Re: Bigma of canon 70-200 2.8 met 2Xext

                  Dank U voor de reacties, maar welke lens schaf ik mij best aan een bigma heb ik momenteel als test, en een tamron 2X extender(nt dg versie) heb ik ook.
                  Is het zinvoller ook naar de toekomst gekeken de canon 70-200 2.8 aan te schaffen voor op een D20.
                  Ik heb ook een prime 200 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bigma of canon 70-200 2.8 met 2Xext

                    Oorspronkelijk geplaatst door flits
                    Dank U voor de reacties, maar welke lens schaf ik mij best aan een bigma heb ik momenteel als test, en een tamron 2X extender(nt dg versie) heb ik ook.
                    Is het zinvoller ook naar de toekomst gekeken de canon 70-200 2.8 aan te schaffen voor op een D20.
                    Ik heb ook een prime 200 2.8
                    Enkel jij kan die knoop doorhakken vrees ik. Hangt af van wat je wilt fotograferen. Als je wilt vogelen heb je beslist mm's nodig .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bigma of canon 70-200 2.8 met 2Xext

                      De Sigma 50-500 moet je toch een maandje of twee gebruiken eer je die echt begint te kennen. 't Is geen gemakkelijke lens, maar om te "vogelen" imo onmisbaar.
                      Om je keuze helemaal moeilijk te maken en te antwoorden op welke lenzen converters dan wel werken : De Sigma 70-200 EX werkt uitstekend met de Sigma EX converters 1.4 en 2.0. 't I natuurlijk ook weer niet direct een budget oplossing.
                      Als het op geen Euro aankomt kan je ook eens zien naar de Sigma 120-300 EX.
                      Zeer scherp en 2.8 over de ganse lijn.
                      fotosite

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bigma of canon 70-200 2.8 met 2Xext

                        Heb ze beide omdat de 70-200 met 2x converter er niet goed uit komt en dan nog geen 500mm geeft voor bv vogels. (bigma ook niet, maar komt toch een eind verder). Anderzijds heeft die 70-200 dan mogelijkheden met zijn 2.8 die een 50-500 niet kan bieden. Maar dan voor ander gebruik. De vraag is dus: voor wat wil je het gebruiken? Koop eerst wat je meest gaat gebruiken. En dan kan je later nog uitbreiden.
                        Mvg,
                        Eric
                        Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bigma of canon 70-200 2.8 met 2Xext

                          Eric ik denk dat ik dat ga doen, ik heb vandaag al wat in de tuin wat vogels te fotograferen, maar dit is al te weinig licht. Dus ik vrees dat de bigma eerder een goedweerlens is en dan misschien nog met statief en dat ik aan de 70-200 direct meer plezier ga hebben (oa om mee te gaan wandelen zowel op de buiten als in de stad
                          MVG
                          Felix

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bigma of canon 70-200 2.8 met 2Xext

                            Flits,

                            wat ik niet begrijp is het feit dat je de Canon 100-400 IS niet overweegt.
                            Dan win je tov de 70-200 met TC 2x onderaan ook 40mm, plus je zit bovenaan zowiezo beter.
                            Is het je echt te doen om die grote zoom 400 of 500mm, of zoek je een allround oplossing. Je keuze hierin hangt daarvan af wat je eigenlijk wil gaan fotograferen. Portetten, fauna, flora, sport, ...?
                            Eens we dat weten kan iemand eigenlijk pas gaan zeggen wat de best mogelijke lenskeuze is.
                            Als het is voor vogels bijvoorbeeld, is de 100-400 IS geen slechte keuze.

                            Ik zelf bijvoorbeeld heb me een goedkopere 18-200 Tamron aangeschaft en sta nu op het punt die Canon 100-400 aan te schaffen voor ondermeer dat vogelwerk.

                            nog een kleine opmerking: de combinatie Canon lens met Tamron extender zou ik zeker eerst testen, aangezien ik overal hoor zeggen om bij een Canon lens ook een Canon extender te nemen omwille van het feit dat die op elkaar afgestemd zijn qua glas
                            Last edited by JurgenR; 8 maart 2006, 10:14.
                            Mijn site Mijn reizen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bigma of canon 70-200 2.8 met 2Xext

                              De kogel is door de kerk, ik heb de canon drainpipe gehaald.
                              dank aan allen voor de reacties.
                              MVG
                              Felix

                              Comment

                              Working...
                              X