Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

topfoto: waarom stickertje uit garantieformulier? [SOLVED]

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • topfoto: waarom stickertje uit garantieformulier? [SOLVED]

    Zopas een lens (EF-S 17-85) aangekocht bij topfoto.
    Supersnel (dinsdag betaald, vrijdag thuis). Zover content, maar...

    Er was een stukje uit het garantieformulier. Ik vraag me af wat dat wil zeggen.

    Is mijn garantie geldig (ik heb enkel een soort van afgeprinte factuur), of moet het formulier helemaal zijn ingevuld mét stempel?

    Zijn er nog mensen bij wie dat gebeurd is? En waarom zou dat zijn?


    ps: Ik kan niets zeggen over de kwaliteit, want mijn machien is momenteel kapot.
    Last edited by pelterpixel; 7 maart 2006, 08:37. Reden: "genuanceerderde" titel

  • #2
    Re: topfoto: gefoefeld met garantie?

    Ik werk niet met canon, maar als ik het zo zie is het een etiket met het objectieftype en het serienummer dat door de verkoper aan canon is gezonden. Het is maar een gok...

    Misschien moet je 'gefoefel' even veranderen in 'ik begrijp er geen moer van'. Dat klinkt iets minder beschuldigend.

    groeten, Miriam

    Comment


    • #3
      Re: topfoto: gefoefeld met garantie?

      En onze vriendelijke oosterburen vullen dat garantiebewijsje speciaal voor ons niet in...

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: topfoto: gefoefeld met garantie?

        De factuur geldt als basis voor de garantie. Heb vroeger in een fotowinkel gewerkt en het aankoopbewijs was meestal de garantie. Recent de Canon D5 gekocht en ook daar een niet ingevuld garantiebewijs, maar wel een factuur en daar staan alle nodige gevens op: [COLOR="SeaGreen"]aankoopdatum, nummer, en leverancier en eigenaar.
        Hopelijk heb je ze nooit nodig, maar mij lijkt dit geen gefoefel
        [/dus no foefelare.COLOR]

        Comment


        • #5
          Re: topfoto: gefoefeld met garantie?

          GEFOEFEL betekent in goed Nederlands een zielige vorm van bedrog.
          Om dat als titel van een topic te zetten, terwijl het er kennelijk omgaat dat je zelf wantrouwig bent ingesteld...
          Sommige mensen lezen dan alleen de titels en zeggen later als ene kennis over Topfoto begint, zoiets van " oj, ik heb weleens iets gelezen, dat ze daar foefelen met de garantie"...
          daar ga je dan, ik bedoel, je weet toch wat er van het gefoefel bij AHOLD terecht is gekomen, of van het gefoefel in Florida met de stemmen (en niet gewiste kiezers).

          Als je iets niet weet lijkt het mij redelijker om de topic te beginnen met "Hoe zit het met...?"
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: topfoto: gefoefeld met garantie?

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
            GEFOEFEL betekent in goed Nederlands een zielige vorm van bedrog.
            ...
            Als je iets niet weet lijkt het mij redelijker om de topic te beginnen met "Hoe zit het met...?"
            Er is een niet onbelangrijke nuance tussen :
            "Pelterpixel wil Topfoto in een slecht daglicht stellen ?"
            of
            "Pelterpixel begrijpt niet waarom... enz... ?"

            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Re: topfoto: waarom stickertje uit garantieformulier? [SOLVED]

              hey iedereen,

              bedankt voor de reacties en informatie.
              Ik wil niemand in slecht daglicht stellen, integendeel: net om dat te vermijden indien ik me vergis, stel ik hier de vraag. Ik vermeldde zelfs hun toppie supersnelle service. Om het helemaal okee te maken heb ik de titel veranderd.

              Desondanks, er stond heel duidelijk een vraagtegen bij, dus ik beschuldig niemand, ik heb enkel een vermoeden dat iets niet klopt, maar ik vel géén oordeel.

              Ik heb al vaak aankopen gedaan van duur materiaal (ook bij Canon), maar nog nooit moest daarvoor de doos worden geopend, en een stickertje uit het garantieformulier worden gehaald. Ik vind dat zeer vreemd en onlogisch (hoewel het best "aannemelijk" klinkt).

              groetjes

              Comment


              • #8
                Re: topfoto: waarom stickertje uit garantieformulier? [SOLVED]

                Wij hebben zaterdag 2 x een 17/85 bij Ingo gehaald en de sticker zat ergens anders aan de verpakking gekleeft, ze zijn goed te vertrouwen hoor.
                Groeten Omega.

                www.digiwaart.nl

                Comment


                • #9
                  Re: topfoto: waarom stickertje uit garantieformulier? [SOLVED]

                  Ik vind het een goed punt dat ze eerst de doos opendoen alvorens ze het opsturen

                  Comment

                  Working...
                  X