Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nogmaals lens Defect????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nogmaals lens Defect????



    Zie vorige onderwerp: lens defect

    Als ik op de dieptescherpte knop druk dan wordt het beeld in de zoeker donkerder. Wanneer ik de lens volledig in en uitzoom wordt het beeld terug helderder. Druk ik terug op de dieptescherpte knop dan wordt het terug donkerder.

  • #2
    Re: Nogmaals lens Defect????

    Als ik op de dieptescherpte knop druk dan wordt het beeld in de zoeker donkerder
    Da's toch normaal ?
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

    Comment


    • #3
      Re: Nogmaals lens Defect????

      Hey Haai8,
      Heb jij mijn eerste vraag gelezen over het probleem met mijn lens?

      Het volgende doet zich voor:

      Ik neem een foto met vaste sluitertijd en automatisch diafragma, nadat de foto genomen is blijf ik door de zoeker een beeld zien dat duidelijk donkerder is dan voor het nemen van de foto. Om dit donkerder beeld terug helderder te krijgen moet ik ne keer volledig in en uitzoomen en in de meeste gevallen verspringt dan het beeld in de zoeker terug naar helderder. Dit fenomeen heb ik enkel met deze lens.
      Weet er iemand hoe dit komt , is het normaal

      Ik gebruik volgend materiaal: Fuji S2 Pro met Sigma 70-210 F3.5-4.5 D-APO macro

      Comment


      • #4
        Re: Nogmaals lens Defect????

        Oorspronkelijk geplaatst door Vothix
        Hey Haai8,
        Heb jij mijn eerste vraag gelezen over het probleem met mijn lens?

        Het volgende doet zich voor:

        Ik neem een foto met vaste sluitertijd en automatisch diafragma, nadat de foto genomen is blijf ik door de zoeker een beeld zien dat duidelijk donkerder is dan voor het nemen van de foto. Om dit donkerder beeld terug helderder te krijgen moet ik ne keer volledig in en uitzoomen en in de meeste gevallen verspringt dan het beeld in de zoeker terug naar helderder. Dit fenomeen heb ik enkel met deze lens.
        Weet er iemand hoe dit komt , is het normaal

        Ik gebruik volgend materiaal: Fuji S2 Pro met Sigma 70-210 F3.5-4.5 D-APO macro
        Precies alsof de sluiterlamellen ergens blijven haperen en pas terug open springen na het in- en uitzoomen.
        Oude Sigma lens? Even laten nachecken.

        Comment


        • #5
          Re: Nogmaals lens Defect????

          uw diafragma blijft hangen.
          Normaal zou als je de scherptediepte knop loslaat het diafragma terug moeten opengaan (helder beeld).

          haal de lens van je toestel
          zoek op de achterkant een klein uitstekend staafje.
          Dit moet normaal soepel bewegen en als je het loslaat moet het soepel terug naar open springen.

          Is dit niet zo moet je les binnen voor onderhoud.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment

          Working...
          X