Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wacom volito

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wacom volito

    Hallo,

    ik heb 2 maanden terug een pc tablet aangeschaft.
    Een Wacom Volito..

    Ik heb een probleem ik krijg hem niet werkend.
    Ik heb alles geinstalleerd enzo (laatste drivers van de WACOM SITE)

    Als ik mijn computer opstart en dan op het tablet ga drukken met het pennetje, gaat het lampje wel branden (van orangje naar groen).
    Wanneer mijn computer bijna voorledig is opgestart werkt hij daarna niet meer.
    Ik heb verschillende websites gelezen enzo en kom er niet uit
    Ik heb ook in de instellingen zitten kijken maar daar kom ik niet bepaalt wijzer uit...

    Kan iemand mij helpen ?

    Alvast bedankt

    gr. leo

  • #2
    Re: Wacom volito

    Niemand ??

    Comment


    • #3
      Re: Wacom volito

      Ik denk dat je sneller geholpen wordt met een e-mailtje aan Wacom.

      Comment


      • #4
        Re: Wacom volito

        drivers er terug afgooien en de originele cd er eens terug opzetten... en ook loskoppelen hé....
        -=- Light is the key...

        Comment


        • #5
          Re: Wacom volito

          Ik ga het nog eens proberen heel rustig....

          iig bedankt..

          Comment


          • #6
            Re: Wacom volito

            Heb je 'm aanesloten via een USB-hubje of direct op je PC?

            Comment


            • #7
              Re: Wacom volito

              Oorspronkelijk geplaatst door Joost
              Heb je 'm aanesloten via een USB-hubje of direct op je PC?
              Ik heb hem op me USB poorten voor in me computer zitten? moet dat anders??
              want ik heb er achter in me computer ook nog een paar.

              Comment


              • #8
                Re: Wacom volito

                Misschien zal het helemaal niet helpen, maar ik zou in elk geval eens proberen de tablet aan te sluiten op een ander USB poortje, liefst achteraan op de PC.

                Die zitten rechtstreeks op het moederbord en heb zelf ook al vaak ondervonden dat USB aparaten soms rare kuren hebben, gewoon ander poortje nemen kan soms al helpen... Het kan in elk geval geen kwaad.

                Comment


                • #9
                  Re: Wacom volito

                  Je moet om te beginnen een actieve USB-poort hebben, die dus ook voldoende stroom kan leveren.

                  Verder moet die poort in je BIOS wel op enabled-staan. Dat is niet altijd evident, want soms worden die uitgeschakeld om interrupts te sparen.

                  Kijk ook eens even in apparaatbeheer of die poorten er wel in staan en beschikbaar zijn. Ook in Windows kan je ze nl. uitschakelen.

                  Als het tablet niet defect is, zijn er weinig andere redenen waarom het niet zou werken.
                  Fullator
                  Fotostudio Candela Zone
                  website: http://www.chronax.be
                  website: http://www.marquisemodels.eu

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wacom volito

                    Interrupts sparen? Dat is toch niet meer van deze tijd?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wacom volito

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                      Je moet om te beginnen een actieve USB-poort hebben, die dus ook voldoende stroom kan leveren.
                      Standaard USB-poorten van een PC zijn altijd actieve poorten.

                      Verder moet die poort in je BIOS wel op enabled-staan. Dat is niet altijd evident, want soms worden die uitgeschakeld om interrupts te sparen.
                      De reden daartoe is helemaal niet de bedoeling van interrupts te sparen maar allé ...
                      Het enige waarvoor dit nog nut heeft is het uitschakelen van niet gebruikte apparaten om systeembronnen te sparen.
                      Mits het tablet toch even werkt zal die USB-poort wel aktief staan want anders doet die helemaal niets.

                      Kijk ook eens even in apparaatbeheer of die poorten er wel in staan en beschikbaar zijn. Ook in Windows kan je ze nl. uitschakelen.
                      Dat kan geen kwaad ... bezie ook eens de properties ondertussen.

                      Als het tablet niet defect is, zijn er weinig andere redenen waarom het niet zou werken.
                      Die zijn er wel hoor
                      Aan een USB-poort wordt max 500mA toegewezen en als je "bijvoorbeeld" aan 1 poort een USB harddisk hangen hebt (ook al is die uitgeschakeld) dan kan het zijn dat er al 500mA toegewezen is en er onvoldoende vrij is voor uw tweede toestel. Dus switchen naar andere USB-poorten kan hiervoor de oplossing zijn.



                      Dat die self-powered is kan je eveneens in bovenstaand venster zien.
                      Ook heeft elke USB-controller een maximum aan toegewezen bandbreedte welke tussen al de aangesloten apparaten verdeeld moet worden.



                      En dit kan je niet instellen, enkel beïnvloeden door anders te combineren in aansluitingen. Dit verklaart ook de uitleg van OlivierV.

                      En natuurlijk ook zien dat je alles installeert in de volgorde zoals in de installatiegids staat ...

                      Nog een kleine tip voor mensen die problemen hebben ... het is altijd zeer handig om direkt voldoende informatie mee te geven teneinde het de geïnteresseerden iets simpelder te maken naar een oplossing te zoeken.

                      Voor PC-problemen zijn dit o.a. :
                      - Type PC, processor, geheugen, HD, ...
                      - Windows-versie en eventuele service packs en taal
                      - Software / drivers-versie en taal
                      - Hardware => type, model, correct model en aansluiting (serieel, usb, parallel, draadloos, ...)
                      - Heeft het ooit gewerkt?
                      - Instellingen nagekeken? => vermeld even dewelke en wat er stond

                      Anders wordt het zoals in het begin van deze gissen ...
                      Wacom Volito ... nieuw, tweedehands, Volito 1, Volito 2, ...

                      Het is als zeggen dat je een Canon EOS hebt

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                      Interrupts sparen? Dat is toch niet meer van deze tijd?
                      Is Fullator dat wel?
                      Last edited by VerSeg; 9 maart 2006, 17:49.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wacom volito

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                        Nog een kleine tip voor mensen die problemen hebben ... het is altijd zeer handig om direkt voldoende informatie mee te geven teneinde het de geïnteresseerden iets simpelder te maken naar een oplossing te zoeken.
                        Precies de reden dat ik meteen naar Wacom zelf heb verwezen.
                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                        Is Fullator dat wel?
                        Wie in het verleden leeft heeft een langere toekomst, zullen we maar zeggen...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wacom volito

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                          Precies de reden dat ik meteen naar Wacom zelf heb verwezen.
                          Da's inderdaad meestal de beste oplossing ja ...

                          Wie in het verleden leeft heeft een langere toekomst, zullen we maar zeggen...
                          Maar als die toekomst dan niet rooskleurig is ... wat dan hé
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wacom volito

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leotje
                            Ik heb hem op me USB poorten voor in me computer zitten? moet dat anders??
                            want ik heb er achter in me computer ook nog een paar.
                            De poorten voorop zijn vaak niet meer dan een soort ingebouwde hub. Dus ja, probeer het ook eens op een port achterop.

                            Heel rigoreus, maar het wil soms ook nog wel eens helpen: koppel alle USB apparaten even af en ga naar je hardware settings. Daar verwijder je je alles wat met USB te maken heeft aan drivers enzo. Dan reboot je je machine. Windows zal nu voor alle USB porten nieuwe hardware installeren. Er is een kans dat het dan wel werkt. Zo hebben we van mijn werkgever ooit een hele stapel USB-sticks gekregen die in eerste instantie niet werkten terwijl sticks van een ander merk het gewoon deden. Na bovenstaande truuk deden ook die andere sticks het ineens.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wacom volito

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                              Interrupts sparen? Dat is toch niet meer van deze tijd?
                              Bij oudere machines nog wel. Mijn kristallen bol is in reparatie, dus ik weet niet over welk materiaal hij beschikt...
                              Fullator
                              Fotostudio Candela Zone
                              website: http://www.chronax.be
                              website: http://www.marquisemodels.eu

                              Comment

                              Working...
                              X