Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

KM 70-200/2.8 + Sigma 2x converter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • KM 70-200/2.8 + Sigma 2x converter

    Vandaag heb ik de mogelijkheid gehad om een Sigma converter 2x APO EX te testen in combinatie met mijn KM 70-200/2.8 APO G D SSM.

    In deze combinatie werkt de AF niet meer, via de zoekfunctie ben ik al te weten gekomen dat dit blijkbaar zou komen met G lenzen en oudere modellen van converters.
    Heeft iemand ervaring met deze lens en een converter waarmee de AF nog wel werkt, of ben ik genoodzaakt om de veel te dure KM converters aan te schaffen ?

    Thx,
    "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

  • #2
    Re: KM 70-200/2.8 + Sigma 2x converter

    Ik heb een Soligor AF Teleconverter 2xCD7 gekocht omdat die van Sigma toen niet binnen was en deze was nog goedkoper ook (156€) en werkt perfect autofocus op mijn Sigma 50-500. Maar ik zou niet weten op het op die G lezen werkt.

    Comment


    • #3
      Re: KM 70-200/2.8 + Sigma 2x converter

      Hallo Troske,

      Zouden we mischien eens ergens kunnen afspreken om een test te doen?
      De afstand is voor mij geen probleem.

      Als het voor jouw kan stuur ik je wel een PM om iets verder af te spreken.
      "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

      Comment


      • #4
        Re: KM 70-200/2.8 + Sigma 2x converter

        Wie zich een 70-200/2.8 SSM kan permiteren , kan zich ook de duurdere Minolta converters kopen !?????
        Waarom zou ge de geweldige kwaliteit van dit objectief naar beneden halen door een minderwaardige converter ????
        Ik zou zeggen.....nog wat sparen !

        Comment


        • #5
          Re: KM 70-200/2.8 + Sigma 2x converter

          Oorspronkelijk geplaatst door mavan
          Waarom zou ge de geweldige kwaliteit van dit objectief naar beneden halen door een minderwaardige converter ????
          Ik zou zeggen.....nog wat sparen !
          Eigenlijk heb je gelijk, ik gebruik de grotere afstand echter maar zeer zelden.
          Als ik trouwens zo een bedrag (600€) aan een converter zou uitgeven kan je dan niet beter gaan uitkijken naar een andere lens ?(de Bigma bijv)

          Het is maar dat je die handel altijd zit mee te zeulen
          "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

          Comment


          • #6
            Re: KM 70-200/2.8 + Sigma 2x converter

            Oorspronkelijk geplaatst door mavan
            Wie zich een 70-200/2.8 SSM kan permiteren , kan zich ook de duurdere Minolta converters kopen !?????
            Waarom zou ge de geweldige kwaliteit van dit objectief naar beneden halen door een minderwaardige converter ????
            Ik zou zeggen.....nog wat sparen !
            Stellen dat de Sigma converters minderwaardig zijn, is pas echt goedkoop...

            Ik heb ondertussen de Canon 1,4, Sigma 1,4 en Kenko Pro 1,4 met elkaar kunnen vergelijken en het kwaliteitsverschil is minimaal... Probeer mij nu niet wijs te maken dat het hierdoor allemaal minderwaardige converters... De 2,0 converters zijn een ander verhaal...
            En als het kwaliteitsverschil de moeite niet is, dan is het zonde van de centen om voor een converter te kiezen die een veelvoud kost van een evenwaardig alternatief...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Re: KM 70-200/2.8 + Sigma 2x converter

              Oorspronkelijk geplaatst door Cisco
              Hallo Troske,

              Zouden we mischien eens ergens kunnen afspreken om een test te doen?
              De afstand is voor mij geen probleem.

              Als het voor jouw kan stuur ik je wel een PM om iets verder af te spreken.
              Geen probleem ik woon in Antwerpen (Deurne). Laat maar iets weten als je nog wilt afspreken.

              Comment


              • #8
                Re: KM 70-200/2.8 + Sigma 2x converter

                Ik heb voorheen een Sigma 1.4x gehad voor mijn Nikon lenzen. Ofschoon ik nu de gelukkige bezitter ben van de Nikon TC 14E kan ik wel zeggen dat de Sigma convertor zeker niet minderwaardig is. De Nikon convertor blijft absolute top.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: KM 70-200/2.8 + Sigma 2x converter

                  Ik wil even kwijt, dat zelfs Minolta belgie de convertors nooit in demo gehad heeft, heb ze dus ook nooit getest.
                  Maar, uit ervaring weet ik, dat convertors op een prime thuishoren, daar is het kwaliteitsverlies minimaal, en daar zijn ze voor gebouwd.
                  Een zoomlens zal altijd wat verlies geven in scherpte (soms ook in focussnelheid en naukeurigheid)
                  Het probleem met de ssm lenzen is dat ze dus een elektronisch signaal hebben, dat dooor een aantal convertors niet doorgegeven word. En dus werkt de af niet.
                  Zaak is dus te proberen, maar de grootste kans dat het echt werkt, zal je hebben met de kenko pro serie , en dan nog een recente!.
                  Optisch zijn er eigenlijk 2 reeksen, de goedkope, mestal 4 elementen erin, en de duurdere, meestal 7 elementen erin.
                  Ga zeker voor de tweede serie, en hou het bij een 1.4, en het zal best wel meevallen.
                  Anderzijds, 500€ voor een km convertor is absurd om op een 70-200 ssm te plaatsen, daarvoor is de lens nu eenmaal niet goed genoeg (ik bedoel dat niet negatief hoor), maar kan je beter iets opleggen en een goede prime kopen!

                  Comment


                  • #10
                    Re: KM 70-200/2.8 + Sigma 2x converter

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                    Ik wil even kwijt, dat zelfs Minolta belgie de convertors nooit in demo gehad heeft, heb ze dus ook nooit getest.
                    Maar, uit ervaring weet ik, dat convertors op een prime thuishoren, daar is het kwaliteitsverlies minimaal, en daar zijn ze voor gebouwd.
                    Een zoomlens zal altijd wat verlies geven in scherpte (soms ook in focussnelheid en naukeurigheid)
                    Het probleem met de ssm lenzen is dat ze dus een elektronisch signaal hebben, dat dooor een aantal convertors niet doorgegeven word. En dus werkt de af niet.
                    Zaak is dus te proberen, maar de grootste kans dat het echt werkt, zal je hebben met de kenko pro serie , en dan nog een recente!.
                    Optisch zijn er eigenlijk 2 reeksen, de goedkope, mestal 4 elementen erin, en de duurdere, meestal 7 elementen erin.
                    Ga zeker voor de tweede serie, en hou het bij een 1.4, en het zal best wel meevallen.
                    Anderzijds, 500€ voor een km convertor is absurd om op een 70-200 ssm te plaatsen, daarvoor is de lens nu eenmaal niet goed genoeg (ik bedoel dat niet negatief hoor), maar kan je beter iets opleggen en een goede prime kopen!

                    @Rudy,
                    Bedankt voor deze heldere uitleg, je bent wel een verlies voor ons minoltians , gelukkig kunnen we nog van je kennis gebruik maken.

                    Ik zal eens proberen of ik ergens een testje kan doen met een TC van kenko.


                    @Troske,
                    Als ik eens in de buurt ben met wat extra tijd zal ik contact met je opnemen via PM
                    "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

                    Comment


                    • #11
                      Re: KM 70-200/2.8 + Sigma 2x converter

                      zou wel leuk zijn om een aantal testen te zien met convertors.
                      Ik denk er zelf ook aan om eventueel een 1.4 en/of 2X aan te schaffen
                      om ze te gebruiken voor mijn Canon 70-200L F2.8 IS en 400 mm F5.6 prime.
                      Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

                      Bezoek mijn foto's online

                      Comment

                      Working...
                      X