Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4 nieuwe tokinalenzen...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 4 nieuwe tokinalenzen...?

    Las net ergens dat Tokina met 4 nieuwe lenzen gaat komen.
    Als ze net zo presteren als hun 12-24 lijken ze me heel interessant.
    http://www.tokina.co.jp/news/pie2006news.html

    16-50mm F2.8 DX
    50-135mm F2.8 DX
    10-17mm F3.5-4.5 Fish Eye DX !!!
    17-135mm F3.5-5.6 DX
    Mijn Foto's

  • #2
    Re: 4 nieuwe tokinalenzen...?

    Hmmm 50-135 F2.8
    Indien ze allen à la 12-24 zijn zou dit wel es ehhh "interessant" kunnen worden

    PS Never underestimate the "underdog"
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

    Comment


    • #3
      Re: 4 nieuwe tokinalenzen...?

      Die 50-135mm F2.8 DX lijkt mij ook wel wat... laat maar komen!
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: 4 nieuwe tokinalenzen...?

        Als je al een 70-200 f2,8 hebt, de meeste lensfabrikanten maken die al jaren, dan zal het niet meer zo interessant zijn om nog een 50-135mm f2,8 bij te kopen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: 4 nieuwe tokinalenzen...?

          Ben zelf benieuwd naar de fisheye-zoom lens. Volgens mij is de tokina de eerste met zoiets...
          Mijn Foto's

          Comment


          • #6
            Re: 4 nieuwe tokinalenzen...?

            16-50 f2.8 !
            Nog op zoek naar vervanger kitlens ?
            Er mag trouwens eens een review komen van "f2.8 kitlensvervangers" : nu tokina, maar ook tamron en sigma hebben zoiets... en de nieuwe canon met is natuurlijk. Ze maken het er niet gemakkelijker op hé.
            Maar bon, hoe meer concurrentie, hoe scherper de prijzen ! (en de lenzen, hopelijk...)

            Herzie

            Comment


            • #7
              Re: 4 nieuwe tokinalenzen...?

              Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
              Ben zelf benieuwd naar de fisheye-zoom lens. Volgens mij is de tokina de eerste met zoiets...
              Nee, hoor.


              seppuku.

              Comment


              • #8
                Re: 4 nieuwe tokinalenzen...?

                He bedankt... Geeft gelijk een beetje een prijsindicatie. Heeft iemand voorbeelden van zo'n lens?
                Mijn Foto's

                Comment


                • #9
                  Re: 4 nieuwe tokinalenzen...?

                  Die 16-50/2.8 zou wel eens een te duchten concurrent worden van de Nikon 17-55/2.8. Hopelijk haalt hij hetzelfde niveau als de 12-24.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 4 nieuwe tokinalenzen...?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                    Als je al een 70-200 f2,8 hebt, de meeste lensfabrikanten maken die al jaren, dan zal het niet meer zo interessant zijn om nog een 50-135mm f2,8 bij te kopen.
                    Eén van de redenen waarom ik een 5D kocht is het bereik van de lenzen.
                    Een 24-70 (enfin heb hem gewisseld voor een 24-105 IS) en een 70-200/2.8 zijn op de 5D droomlenzen, op de 20D was de 24-70 niet echt mijn ding, en de 70-200 een beetje te lang. Die 50-135/2.8 is een erg verstandige zet van Tokina

                    sugar
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                    http://supermasj.zenfolio.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: 4 nieuwe tokinalenzen...?

                      Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                      Eén van de redenen waarom ik een 5D kocht is het bereik van de lenzen.
                      Een 24-70 (enfin heb hem gewisseld voor een 24-105 IS) en een 70-200/2.8 zijn op de 5D droomlenzen, op de 20D was de 24-70 niet echt mijn ding, en de 70-200 een beetje te lang. Die 50-135/2.8 is een erg verstandige zet van Tokina

                      sugar
                      Vind ik ook, heb de 70-200 verkocht... ik gebruik niet vaak tele, maar met 70mm kom ik vaak te kort, en met 150mm heb ik vaak teveel. Daarmee lijkt die 50-135 mij wel interessant. Zeker als prijs lager ligt als die van een 70-200. Nu nog afwachten hoe goed hij gaat zijn. Ik wou naar een 85 of 100 prime gaan, maar ik wacht nog wel af
                      Last edited by Maarten_T; 4 maart 2006, 23:26.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 4 nieuwe tokinalenzen...?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
                        Vind ik ook, heb de 70-200 verkocht... ik gebruik niet vaak tele, maar met 70mm kom ik vaak te kort, en met 150mm heb ik vaak teveel. Daarmee lijkt die 50-135 mij wel interessant. Zeker als prijs lager ligt als die van een 70-200. Nu nog afwachten hoe goed hij gaat zijn. Ik wou naar een 85 of 100 prime gaan, maar ik wacht nog wel af
                        Prijs?

                        Ik verwacht dat je die Tokina 16-50/2.8 + 50-135/2.8 samen koopt voor om en bij de 1200 EUR. Beeldkwaliteit zal ietsje minder zijn dan de vergelijkbare Canon lenzen (maar 't verschil zal miniem zijn), het enige nadeel aan deze lenzen is het gebrek aan HSM/USM en ze hebben ook geen IS.
                        Met de 12-24 van Tokina erbij heb je een fantastische lenzenset voor een APS camera voor minder dan 2000 EUR, of om het met een boutade te zeggen : voor de prijs van de 70-200/2.8 IS van Canon of een 70-200/2.8 VR van Nikon koop je je een 12-24/4.0 + 16-50/2.8 + 50-135/2.8 van Tokina
                        sugar
                        Last edited by sugar; 5 maart 2006, 16:24. Reden: Typo
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                        http://supermasj.zenfolio.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: 4 nieuwe tokinalenzen...?

                          Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                          Prijs?

                          Beeldkwaliteit zal ietsje minder zijn dan de vergelijkbare Canon lenzen (maar 't verschil zal miniem zijn),

                          sugar
                          deze lenzen worden samen met pentax ontwikkeld ; de 12-24 was een eerste
                          lens van die samenwerking en werd toch redlijk goed onthaald ;
                          stemt hoopvol voor de toekomst

                          mvg etienne

                          Comment


                          • #14
                            Re: 4 nieuwe tokinalenzen...?

                            Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                            Prijs?

                            Ik verwacht dat je die Tokina 16-50/2.8 + 50-135/2.8 samen koopt voor om en bij de 1200 EUR. Beeldkwaliteit zal ietsje minder zijn dan de vergelijkbare Canon lenzen (maar 't verschil zal miniem zijn), het enige nadeel aan deze lenzen is het gebrek aan HSM/USM en ze hebben ook geen IS.
                            Met de 12-24 van Tokina erbij heb je een fantastische lenzenset voor een APS camera voor minder dan 2000 EUR, of om het met een boutade te zeggen : voor de prijs van de 70-200/2.8 IS van Canon of een 70-200/2.8 VR van Nikon koop je je een 12-24/4.0 + 16-50/2.8 + 50-135/2.8 van Tamron.

                            sugar
                            Ik heb een Tokina 12-24, die is een pak stiller dan de Sigma 20 en zelfs ietsje stiller de 28-75. Naar snelheid toe is het niet geweldig, kan het moeilijk vergelijken omdat het groothoek is. Als de 50-135 even "snel" focust als de 28-75 van Tamron ben ik tevreden, gebruik het enkel voor portret, optredes enz.. met de 12-24 en de 50-135 denk ik ook dat ik ga toekomen, dan kan de 28-75 weg. Ik gebruik die lens enkel tussen de 50mm en 70mm en ietsje langer dan 70 zou geen kwaad kunnen.

                            Comment


                            • #15
                              Tokina 16-50/2.8

                              Gisteren naar de Photokina in Keulen geweest. Ik was volop nieuwsgierig naar de nieuwkomers, vooral de veelbelovende 16-50/2.8. Bleek dat deze lens zelfs niet op de Kina niet aanwezig was. Onvoorstelbaar dat Tokina dit nog niet kan op een beurs van dergelijk wereldniveau.
                              Er was zelf nog geen folder met de nieuwe aangekondigde lenzen.
                              De vertegenwoordiger kon mij zelfs geen indicatie van levering of prijs geven.
                              Hoe kan je op zo'n manier nu concurrentie aangaan?
                              En zeggen dat deze lenzen al eind februari werden aangekondigd.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X