Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Carl Zeiss voor Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Carl Zeiss voor Nikon

    wat meer nieuws over de Zeiss lenzen :


    Camera lenses from ZEISS stand for maximum imaging quality. For photography – whether SLR or mirrorless system cameras – millions of photographers put their trust in ZEISS lenses.


    gtx
    BD0519BE - Nikon d70, Sony dsc-t30, ACDSEEpro 8, PE 3.0
    It is more important to click with people than to click the shutter - Alfred Eisenstaedt

  • #2
    Re: Carl Zeiss voor Nikon

    Had ik nou begrepen dat het handmatige lenzen zijn ? Jammer anders had ik het nog overwogen.

    Met manual focus ben ik in het geheel niet gewend.
    Nikon spul

    Comment


    • #3
      Re: Carl Zeiss voor Nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door a90
      Had ik nou begrepen dat het handmatige lenzen zijn ? Jammer anders had ik het nog overwogen.

      Met manual focus ben ik in het geheel niet gewend.
      Idd. MF only...
      Back to history!...
      Een kapitale "marketing" miskleun imho.
      Alsof Nikon niet in staat zou zijn om kwaliteitsobjectieven te maken...
      Dan zijn Sigma, Tokina en Tamron interessantere alternatieven, mede door de range die ze aanbieden...

      Comment


      • #4
        Re: Carl Zeiss voor Nikon

        Werken er zeiss lenzen op Canon body's eigelijk ?

        Comment


        • #5
          Re: Carl Zeiss voor Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door LucD
          Idd. MF only...
          Back to history!...
          Een kapitale "marketing" miskleun imho.
          Alsof Nikon niet in staat zou zijn om kwaliteitsobjectieven te maken...
          Dan zijn Sigma, Tokina en Tamron interessantere alternatieven, mede door de range die ze aanbieden...
          Geef mij maar AF-lenske van ietske mindere kwaliteit. De ogen hebben al geen roofvogelkwaliteit meer, dus alle hulp is welkom.
          Trouwens er is altijd wel ergens iets beter !
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: Carl Zeiss voor Nikon

            mannekes mannekes mannekes ...
            allemaal benauwd om aan da lenske te moeten draaien of wa?

            swat, die zijn toch nie voor mij want toch veel te duur.


            vroeger had ik een T*45mm f2.8 om m'n contax body.
            die weggedaan samen met m'n toenmalige contax 139 om up te graden naar de 159. compleet geen idee wat de kwaliteit van die lens betreft.
            als ik nu m'n oude dia's bekijk, en vergelijk met wat ik nu met m'n sigma en canon lenzen produceer, amai m'n botten!

            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: Carl Zeiss voor Nikon

              Indien je geen scherpstelhulpmiddelen in je zoeker hebt, zoals wel in de jaren 80 gebruikelijk was op SLR's (microprisma's en instelwig), plus nog een te kleine zoeker (zoals nu nogal eens gebruikelijk is ), dan is manual focus zeker niet aan te raden. Laat dan de AF maar zijn werk doen .

              Als je deze scherpstelhulpmiddelen wel hebt (dmv verwisselbare matglazen bv.) dan zijn MF lenzen zeker bruikbaar, maar niet geschikt voor snelle actie fotografie.
              Greetz Geert.
              Canon gerief...

              Comment


              • #8
                Re: Carl Zeiss voor Nikon

                Hier enkele foto's genomen met de nieuwe Zeiss 50mm/1.4 voor nikon.
                Deze lens zou zo'n mooi Bokeh hebben dacht ik, maar de bloemenfoto's op F1.4 en 2.0 vallen mij in ieder geval tegen...
                http://www.nikonclub.cc/nikon/index....pic=1655&st=30
                Mijn Foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Carl Zeiss voor Nikon

                  Heeft er nu even niet erg veel mee te maken maar toch In het topic over de Sony W7 zag ik dit staat ivm de lensen op de Sony Compacts:

                  Helaas zijn dat ook niet echte Zeiss lenzen. Sony heeft gewoon een bedrag betaald om die naam erop te mogen zetten
                  Klopt dit ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Carl Zeiss voor Nikon

                    bron : Wikipedia (vertel het er bij want de meningen zijn soms verdeeld over deze encyclopedie)

                    Zeiss licenses its technology to be manufactured by third party companies and indeed, many have done so. Notable names include Hasselblad, a famous name in medium format professional cameras. Rollei, Sony, and Alpa amongst others, have used or manufactured under license Zeiss lenses. Notably absent from this list are the Japanese companies Canon and Nikon, who by and large produce their own lenses. However on January 18, 2006 Zeiss announced that it plans to independently market a series of fixed focal length lenses compatible with Nikon analogue and digital cameras.

                    Heb vroeger al eens gelezen (sorry, bron vergeten) dat Carl Zeiss de Sony lenses niet zelf maakt, maar in elk geval het fabricage proces bij Sony kontroleert op kwaliteit.

                    Lijkt mij dus toch veel meer dan enkel 'betalen voor de naam'.

                    ps: op mijn dsc-s85 zit een Vario Sonnar lens 2.8 - ik vind deze in elk geval prachtig
                    BD0519BE - Nikon d70, Sony dsc-t30, ACDSEEpro 8, PE 3.0
                    It is more important to click with people than to click the shutter - Alfred Eisenstaedt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Carl Zeiss voor Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
                      Hier enkele foto's genomen met de nieuwe Zeiss 50mm/1.4 voor nikon.
                      Deze lens zou zo'n mooi Bokeh hebben dacht ik, maar de bloemenfoto's op F1.4 en 2.0 vallen mij in ieder geval tegen...
                      http://www.nikonclub.cc/nikon/index....pic=1655&st=30
                      persoonlijk vind ik deze bokeh toch echt niet geslaagd

                      Comment


                      • #12
                        Re: Carl Zeiss voor Nikon

                        Ik ook niet...
                        Hier een link met al wat betere voorbeelden van de 50 en de 85mm van Zeiss in vergelijking met de nikon MF lenzen.
                        http://digitalcamera.impress.co.jp/0...lens/index.htm
                        Mijn Foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: Carl Zeiss voor Nikon

                          Ik hoop eigenlijk dat ze een groothoek voor Nikon gaan maken. Dan zou ik zeker geinteresseerd zijn.
                          Nikon & Dual Xeon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Carl Zeiss voor Nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
                            Ik ook niet...
                            Hier een link met al wat betere voorbeelden van de 50 en de 85mm van Zeiss in vergelijking met de nikon MF lenzen.
                            http://digitalcamera.impress.co.jp/0...lens/index.htm
                            Ook deze vbn. trekken nog op niets imho!
                            Als dàt de referentie is qua scherpte (wat ik betwijfel), dan mogen ze het op hunnen buik schrijven!...
                            Rekening houdend met de idd. uitstekende kwaliteit van mijn oude (Duitse) Zeiss produkten, had ik van Zeiss wél wat meer verwacht...
                            Enfin, tot bewijs van het tegendeel, blijf ik erbij dat de marketing mensen van Zeiss nog véél moeten bijleren...
                            De major spelers in DSLR-land moeten iig. niet wakker liggen van de huidige "Zeiss wishful thinkings" ...
                            En in deze tijd dan nog geen AF....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Carl Zeiss voor Nikon

                              Of zijn we gewoon verschrikkelijk verwend met onze nikonlenzen?
                              Mijn Foto's

                              Comment

                              Working...
                              X