Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Beukelaar/ Pentax Benelux

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Beukelaar/ Pentax Benelux

    Van mijn vakhandelaar heb ik begrepen dat, nadat Pentax Nederland is gesloten, de Beukelaar de distributie van Pentax in de Benelux gaat doen. Komt voor mij op dit moment slecht uit want er wordt in Nederland nog niets uitgeleverd en mijn 16/45 lens komt maar niet af. Mijn vraag is, de meeste Belgische forumleden zullen deze firma wel kennen maar voor ons Ollanders denk ik een onbekende. Wat moet ik mij voorstellen bij deze firma bij b.v. service en reparatie.

    leo
    Pentax K10D

  • #2
    Re: De Beukelaar/ Pentax Benelux

    Oorspronkelijk geplaatst door leoverhagen
    Van mijn vakhandelaar heb ik begrepen dat, nadat Pentax Nederland is gesloten, de Beukelaar de distributie van Pentax in de Benelux gaat doen. Komt voor mij op dit moment slecht uit want er wordt in Nederland nog niets uitgeleverd en mijn 16/45 lens komt maar niet af. Mijn vraag is, de meeste Belgische forumleden zullen deze firma wel kennen maar voor ons Ollanders denk ik een onbekende. Wat moet ik mij voorstellen bij deze firma bij b.v. service en reparatie.

    leo
    Tja, is altijd (50 jaar) de Belgische vertegenwoordiger van Nikon geweest....
    Mijn kontakten waren goed.

    Comment


    • #3
      Re: De Beukelaar/ Pentax Benelux

      denk dat de beuckelaar hier zeer goed aangeschreven staat qua sercvice
      weet niet of je bij nikon nl gewoon even kan stoppen met vraag om je sensor even te cleanen... kan meestal wel bij bij de beuckelaar..

      Comment


      • #4
        Re: De Beukelaar/ Pentax Benelux

        ik werk al 35 jaar met de firma debeukelaer en beschouw het als een van de beste firma's in Belgie qua service !!

        Comment


        • #5
          Re: De Beukelaar/ Pentax Benelux

          Bij mij zijn het vele jaartjes minder dan bij romama, maar ik geef hem wél 200% gelijk!
          Nikon, Apple & Epson

          Comment


          • #6
            Re: De Beukelaar/ Pentax Benelux

            Onberispelijke service en gratis tijdens de garantie is gratis bij hen, tot reinigen van de ccd en de zoeker toe.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: De Beukelaar/ Pentax Benelux

              Kan bovenstaande quotes alleen maar bijtreden: perfecte service !!

              Als ze nu ook nog zorgen dat die D200 snel binnenkomt ... / /

              mvg

              Silent M.

              Comment


              • #8
                Re: De Beukelaar/ Pentax Benelux

                Dus als ik het goed begrijp heeft De Beukelaar ook gewoon een winkel? Waar is die gevestigd?

                leo
                Pentax K10D

                Comment


                • #9
                  Re: De Beukelaar/ Pentax Benelux

                  Oorspronkelijk geplaatst door leoverhagen
                  Dus als ik het goed begrijp heeft De Beukelaar ook gewoon een winkel? Waar is die gevestigd?

                  leo
                  Dŕt heb je dus niet goed begrepen!...
                  DB is invoerder, géén winkel.
                  Gevestigd in Aartselaar.

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Beukelaar/ Pentax Benelux

                    Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                    Dŕt heb je dus niet goed begrepen!...
                    DB is invoerder, géén winkel.
                    Gevestigd in Aartselaar.

                    O Kan je mij wel het E mail adres van deze firma bezorgen?

                    alvast bedankt

                    leo
                    Pentax K10D

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Beukelaar/ Pentax Benelux

                      H. De Beukelaer & Co
                      Boomsesteenweg 77
                      2630 Aartselaar
                      t | +32 [0]3 870.59.00
                      f | +32 [0]3 877.01.25

                      website: http://www.debeukelaer.be/start_nl.html

                      Komende van Nederland via de E19
                      Neem de afrit Brussel via A12 (richting Boom). Volg de middenbaan (A12) tot aan het kruispunt met het Q8 tankstation en de SKM winkel links. Neem onmiddellijk na de verkeerslichten de afrit naar de parallelle rechtse zijbaan (Boomsesteenweg). Draai aan de verkeerslichten linksaf en keer via de uiterst rechtse zijbaan terug in de richting waarvan u gekomen bent (Antwerpen). Volg de Boomsesteenweg ongeveer 200 meter, en draai net voorbij de winkel E5 Mode rechts de oprijlaan op die naar het firmagebouw leidt. Er is plaats om te parkeren tegenover de hoofdingang.

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Beukelaar/ Pentax Benelux

                        Thanxx
                        Pentax K10D

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Beukelaar/ Pentax Benelux

                          Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                          Onberispelijke service en gratis tijdens de garantie is gratis bij hen, tot reinigen van de ccd en de zoeker toe.
                          ahum.
                          Ik heb mijn eerste stap in de digitale fotografie gezet met een Leica Digilux 1 (kostte 1250 EUR). Toen ik terug overstapte naar een SLR (DSLR) was de keuze tussen Nikon en Canon erg eenvoudig voor mij : aangezien Nikon door De Beuckelaer werd verdeeld, viel die af. Ik fotografeer dus met Canon.
                          Zo rotslecht waren mijn ervaringen (drie 'herstellingen' van mijn Leica op 1 jaar tijd, steeds minstens twee maand hersteltijd, de eerste keer betrof het een vervanging door een defect toestel, de tweede keer is het nog eens teruggestuurd om aan te geven dat er niets aan de hand was...).

                          Om maar aan te geven ...

                          sugar
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                          http://supermasj.zenfolio.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Beukelaar/ Pentax Benelux

                            Oorspronkelijk geplaatst door sugar


                            ahum.
                            Ik heb mijn eerste stap in de digitale fotografie gezet met een Leica Digilux 1 (kostte 1250 EUR). Toen ik terug overstapte naar een SLR (DSLR) was de keuze tussen Nikon en Canon erg eenvoudig voor mij : aangezien Nikon door De Beuckelaer werd verdeeld, viel die af. Ik fotografeer dus met Canon.
                            Zo rotslecht waren mijn ervaringen (drie 'herstellingen' van mijn Leica op 1 jaar tijd, steeds minstens twee maand hersteltijd, de eerste keer betrof het een vervanging door een defect toestel, de tweede keer is het nog eens teruggestuurd om aan te geven dat er niets aan de hand was...).

                            Om maar aan te geven ...

                            sugar
                            Tja, pech gehad zeker ? Je zal het natuurlijk maar voor hebben. Ik kan oordelen over wat ik en voor mij mijn vader als ervaring met de beuckelaer hebben gehad, en voor mij is dat positief.
                            fotosite

                            Comment


                            • #15
                              Re: De Beukelaar/ Pentax Benelux

                              Zonder iets af te doen aan de technische kwaliteiten van Nikon, is mijn ervaring toch dat het iets minder robuuste toestellen zijn dan ( bijvoorbeeld ) Canon. Meestal hebben de toestellen last van sluiterproblemen, zeker in wat extremere omstandigheden ( tropen, subarctisch, woestijngebieden ).
                              Wat de service van De Beuckelaer betreft : vrienden bezitten, neen : bezáten een Coolpix, en kregen wat last met de zoom. Gewoon nu en dan haperen, wat rare geluiden, kortom : een duidelijk en niet zó erg zwaar probleem. Nog vooraleer ze bij De Beuckelaer het toestel gezien hadden, vroegen ze ca. €250 herstellingskosten, en "indien het meer was, werd de klant wel verwittigd vooraleer ze verder gingen". Maar de tweehonderd vijftig lappen moesten wel betaald worden. Toestel iets meer dan twee jaar oud, zorgvuldig behandeld, en heel weinig gebruikt, maar net buiten garantie. Deze mensen hebben bij Aldi een 7- of 8 Mp gekocht voor ongeveer hetzelfde bedrag ( net iets minder, meen ik ), mét drie jaar garantie. Geen Nikon, maar ze zijn dik tevreden.
                              Twee conclusies :
                              1) de service bij De Beuckelaer is belabberd ( máár : idem bij Canon en Sony, ze denken terecht dat ze alleenzaligmakend zijn ! )
                              2) koop het toestel dat je écht nodig hebt. Een amateurtje ( niet slecht bedoeld ! ) heeft geen nood aan een gesofistikeerd toestel en gooit dus best om de paar jaar zijn toestel op het stort, koopt een nieuw dat dan weer stúkken beter is gezien de technische evolutie, en mekkert tussen pot en pint dat het schandalig is met onze wegwerpmaatschappij. En gelijk heeft-ie.
                              Canon 5D + 16-35mmL f:2.8 + 70-200mmL IS USM f:2.8

                              Comment

                              Working...
                              X