Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamrom AF SP 90mm 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamrom AF SP 90mm 2.8

    Vraagje,
    Ik kan een Tamron AF SP 90mm 2.8 van iemand kopen. Dit is het oudere model en niet de nieuwe DI versie. Is het verstandig om deze te kopen voor op de canon 10D of moet ik voor de DI versie gaan. Heeft deze lens nadelen tov van de DI versie?? De prijs die er voor wordr gevraagd is €160,00.
    Graag julie advies!!!
    Groeten,
    Peerke

  • #2
    Re: Tamrom AF SP 90mm 2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door peerke
    Vraagje,
    Ik kan een Tamron AF SP 90mm 2.8 van iemand kopen. Dit is het oudere model en niet de nieuwe DI versie. Is het verstandig om deze te kopen voor op de canon 10D of moet ik voor de DI versie gaan. Heeft deze lens nadelen tov van de DI versie?? De prijs die er voor wordr gevraagd is €160,00.
    Graag julie advies!!!
    Ik heb deze versie van de Tamron gehad maar met Nikon vatting.
    Optisch is deze lens 100% (heel scherp) en voor 160 Eur een koopje als ze tiptop in orde is.

    Persoonlijk vond ik de bouw van de lens maar speelgoed plastiek, maar dat is subjectief.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: Tamrom AF SP 90mm 2.8

      Deze link is al eens eerder aangehaald. http://orchideen-kartierung.de/Macro100E.html. Daar wordt hij volgens mij in genoemd. Hoop dat je er wat aan hebt.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

      Comment


      • #4
        Re: Tamrom AF SP 90mm 2.8

        Oke, volgens die test is dus toch nog een prima kwalitatieve lens ondanks dat ie van plastic is.
        Zal eens contact gaan opnemen om hem eens te testen en eventueel te kopen . Denk wel dat dat gaat gebeuren
        Groeten,
        Peerke

        Comment


        • #5
          Re: Tamrom AF SP 90mm 2.8

          Het verschil met de DI versie kan nooit groot zijn. De oude versie is ook al scherper dan menige camera. Koopje indien in goede staat.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Tamrom AF SP 90mm 2.8

            Bedankt voor de reacties en adviezen.
            Denk dat ik volgende week een lens rijker ben.
            Groeten,
            Peerke

            Comment


            • #7
              Re: Tamrom AF SP 90mm 2.8

              Nou, vandaag de lens gekocht! Is nog in prima conditie, enne... heb hem voor €150,00 gekocht! Koopje toch? Zal eens gaan expirimenteren en deze foto's hier op het forum plaatsen en vragen wat julie er van vinden.
              Groeten,
              Peerke

              Comment

              Working...
              X