Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het bos door de bomen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het bos door de bomen

    Hi BD'ers,

    ik slijt hier nu al een paar avonden op het forum en heb me gisteren dan toch uiteindelijk geregistreerd. Wat ik wel merk is dat het niveau hier vrij hoog ligt en geef toe dat me dit wel wat afschrikt. Weet je, nog een beetje groen achter de oren op het vlak van (digitale) fotografie en dan al die termen op uw nuchtere maag (croppen, wat meer contrast hier, de foto 'leest' beter, ...) Je zou van minder schrikken ...
    Om een lang verhaal kort te maken, ik zie het bos door de bomen niet meer. Waar moet ik beginnen?
    - Een cursus Photo Shop? Ik durf bijna geen foto te posten zonder ze te bewerken :-/
    - "Don't Think Just Shoot" en zien wat er gebeurt in 'Beoordeel mijn foto'
    - Of een paar weken/maanden weg blijven van het forum, die tijd benutten om veel foto's te maken, zelf te bekritiseren en dan terugkomen (m.a.w. groentjes horen hier niet thuis:-s)

    Greetz!
    Dank u wel.

  • #2
    Groei langzaam, zoals wij allemaal trouwens, en voor de rest: amuseer je met deze prachtige hobby!
    Groeten,
    Patric.

    Comment


    • #3
      Ik had dat probleem ook. Ik ben ook maar een amateur en voorlopig
      zelfs nog zonder toestel.
      De forumleden zijn echter zo vriendelijk en behulpzaam dat je angst
      heel snel verdwenen zal zijn.

      succes en welkom bij BD
      Mon

      Comment


      • #4
        Toen ik begon was ik ook iemand die er nog niks van wist. altijd alles op auto enz.

        Toen mijn pa zag dat ik me er in intresseerde geeft hij op zijn oude reflex dingen zoals sluitertijd en diafragma uitgelegd ed.

        Dan ben ik op dit forum veel beginnen lezen en na verloop van tijd begin je automatisch veel dingen bij te leren.

        Net als jij heb gewacht om me te registreren en in die tijd veel lezen. Door bovenop zijn de forumleden zo vriendelijk dat ze je zelfs op de simpelste vraag een antwoord willen geven.

        Dus als ik je een raad mag geven: Lees mee en groei mee.

        Wees ook niet bang om vragen te stellen. Je kan er alleen maar uit leren.

        Groeten,

        Wim
        Nikon D70 Kit - SB600 - Sigma 135-400
        www.D-Noizz.be
        wim.proot@gmail.com

        Comment


        • #5
          Een oog hebben voor mooie dingen, een goed standpunt kiezen en shoot.
          Vindt je zelf dat je foto goed is of denk je dat er ergens iets fout zit maar je weet niet precies wat, en wens je te weten wat anderen vinden : posten die foto !
          Een cursus volgen is ok maar hoeft niet, zelf wat experimenteren een handleidingske lezen (je kan er een paar op het net vinden), proberen na te doen wat ze hier op het forum uithalen met hun foto's en je groeit en rolt er vanzelf in. Met wat achtergrondinformatie en vooral met te doen kom er er wel. En ιιn ding niet vergeten : niet alle foto's lukken even goed, bij niemand niet.
          Welkom op dit prachtige forum ! Ben benieuwd naar je eerste gepostte foto.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Abysmo6
            Hi BD'ers,

            ... en dan al die termen op uw nuchtere maag (croppen, wat meer contrast hier, de foto 'leest' beter, ...) Je zou van minder schrikken ...
            LOL! Geen schrik hebben.
            Croppen is de foto een beetje knippen links, rechts, boven, onder of elke combinatie van de dezen om storende elementen weg te werken.
            Contrast is het verschil tussen donkere en lichtere delen wat vermindereren/versterken.
            En 'lezen', tsja dat is een Jakke term ... dat begrijp ik zelf ook niet altijd, gewoon een gevoel
            Gewoon dus fotos maken en posten - er is hier nog nooit iemand uitgelachen of verstoten omwille van een foute foto (enfin... hoop ik toch niet)
            Welkom.

            Comment


            • #7
              veel fotograferen en regelmatig kijken naar foto's die gepubliceerd worden en zich afvragen waarom is dit een goede foto.....kijk regelmatig in tijdschriften, website's enzv..
              daVinci
              www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

              Comment


              • #8
                Hallo,

                Tof dat iemand met slechts weinig ervaring (zoals ikzelf ook, zucht...) deze topic plaatst. Zou dit geen aanzet kunnen zijn voor een afzonderlijk forum of deeltje van de website waarin door ervaren fotoliefhebbers de basics worden uitgelegd aan groentjes?

                Groeten,
                Arne
                http://www.arnesmeets.tk

                Comment


                • #9
                  Misschien dat deze link helpt?

                  Digital Photography FAQ

                  Comment


                  • #10
                    Als je in het Nederlands wat informatie wil, kan je deze link eens proberen :

                    en vooral : oefenen ...
                    welkom en veel succes !
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • #11
                      Wat je moet doen ? Heel veel foto's maken en die posten en een beetje gezond verstand gebruiken, niet bang zijn.... het is een hobby hι . En vooral doen waar jij zin in hebt, wat jij mooi vindt. Een beetje techniek helpt ( misschien) maar het is de fotograaf die op het knopke duwt. Dus....let's shoot
                      Peter

                      http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                      http://www.photoblog.be/peterwarson

                      Comment


                      • #12
                        Hoi Pascal,

                        Je bent beslist niet de enige beginner, hoor. En iedereen is ooit een beginner geweest. Dus schaam je niet, en stel gewoon vragen als je iets niet begrijpt. Er zijn voldoende vriendelijke mensen hier die het je willen uitleggen.
                        En verder, maak gewoon veel foto's, liefst met verschillende instellingen, zodat je het effect ervan op je eigen foto's kunt vergelijken.
                        Maar vooral, veel plezier met je hobby . En verras ons eens met je foto's.

                        Jacki
                        Meer foto's op Mukblog

                        Comment


                        • #13
                          alvast welkom Pascal,
                          zoals je al hebt kunnen zien staan ze hier allemaal klaar om je desnoods te helpen, waar nodig. Dus, niet wegblijven, maar posten en zoveel mogelijk opsteken van de kritieken, want dat moet je er natuurlijk bijnemen ( zoals iedereen trouwens).
                          —————————————————————————————
                          groetjes, Luc
                          http://www.pbase.com/poapke

                          Comment


                          • #14
                            In het begin de camera op -auto- laten staan (staat hij bij mij eigenlijk altijd) en concentreren op compositie. Veel foto's, goed bekijken nemen en gewoon posten. Als er bij mij een op de twintig foto's aardig gelukt is ben ik al heel tevreden.
                            Groeten,
                            Ronald
                            http://fotografie.jouwweb.nl/

                            Comment


                            • #15
                              gewoon veel proberen
                              dat is het toffe aan digitale fotografie
                              iets proberen en is 't ni goed gewoon opnieuw proberen
                              en het leerproces is ook aangenaam bij digitale fotografie
                              geen schrik hebben en stel maar vragen
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                              Comment

                              Working...
                              X