Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax lenzen

    Hi,

    Ik heb hier een aantal pentax bajonet mount lenzen aangetroffen, waarmee ik niet weet wat ik er mee aan moet.

    Dat varieert van een 50mm 1.2, via een macrolens, tot een 600 mm spiegelreflex. Serious stuff dus.

    Weet iemand of ik in de digital age daar iemand een "plezier" mee kan doen of is dit voor een analoge zonderling ?

    EDIT: heb info ontvangen dat ze op Pentax digitale bodies passen, mits een bepaalde software setting aangevinkt is.
    Dat is dan opgelost.




    mvg,
    DPaul.
    Last edited by DPaul; 28 februari 2006, 08:57.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

  • #2
    Re: Pentax lenzen

    Ik weet wel zeker dat je daar de Digitale fotograaf een plezier mee kan doen. Het is wel handig als er een A stand op de diafragmaring zit zodat de camera automatisch het diafragma overneemt en volledig op auto kan blijven draaien.

    ik zou zeggen noem eens een prijs per lens!!

    leo
    Pentax K10D

    Comment


    • #3
      Re: Pentax lenzen

      die passen toch ook op canon als je zo'n M42 adapter opzet of hoe noemt dat?
      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
      www.koendd.be

      FZ50

      Comment


      • #4
        Re: Pentax lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door koen dd
        die passen toch ook op canon als je zo'n M42 adapter opzet of hoe noemt dat?
        Hi,

        M42 is schroefdraad, dit is bajonet.
        Ik denk dat een aantal Pentaxers de PM al hebben ontdekt en ik spreek eerstdaags met hen af.

        De hele set moet wel in 1x weg. Anders zie je het wel in "te koop" verschijnen.

        mvg,
        Paul.
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment

        Working...
        X