Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sportpaleis Antwerpen + fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sportpaleis Antwerpen + fotograferen

    Ik ga naar Freestyle motocross in het sportpaleis in antwerpen.
    Zou ik daar mogen fotograferen met mijn Canon 10d?
    Zijn er nog van jullie die daar naartoe gaan?

    Groetjes Killerke
    www.knfotostudio.be

  • #2
    Re: Sportpaleis Antwerpen + fotograferen

    Ben zelf buiten gezet geweest bij een optreden van Clouseau .... D70 + 300 zag er TE professioneel uit om enkel voor privé te dienen.

    Denk dat security in dat gebouw meestal wel hetzelfde team zal zijn, maar hoe ze tegenover crossshow staan ... no idea.

    Comment


    • #3
      Re: Sportpaleis Antwerpen + fotograferen

      Bij Clouseau ook op mijn vingers getikt, tot een keer of drie toe. Ik heb dan maar het betere werk 'onderhands' moeten doen.
      Zie http://www.familie-lefebvre.com/clouseau/
      Je moet gewoon even goed de security in de gaten houden. Pas op: éénmaal gespot houden ze je ook goed in de gaten.

      Ik vermoed dat commerciële organisaties NIET mogen gefotografeerd worden. De merchandising moet immers ook nog draaien.

      Een organisatie als de Proximus Diamond Games is dan weer anders: de organisatie verkoopt geen exclusieve fotoboeken met hun vedetten, en de tenissers zijn gewend van te worden gefotografeerd. Dus hier kon het wel:
      Zie http://www.familie-lefebvre.com/diamond-games-2006/

      Dus waar een merchandising rondt hang, mag je het vergeten. Daar zijn enkel gewone digitale toestelletjes toegelaten, die in de gegeven omstandigheden toch geen goede foto's kunnen maken.
      Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
      En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

      Comment


      • #4
        Re: Sportpaleis Antwerpen + fotograferen

        probeer de organisatie te mailen, en vindt een verhaal uit
        opdracht voor het werk, voor een website, ....

        het werkt altijd bij mij
        Canon 7D + Tokina AT-X 10-17 f3.5 + Sigma EX 24-70 f2.8 + Canon 70-200 f4 L + Canon 50 1.8 MKII + Speedlite 430EX + Canon Powershot A710 IS
        my portfolio: https://www.crestock.com/artist/pons?page=portfolio

        Comment


        • #5
          Re: Sportpaleis Antwerpen + fotograferen

          In't sportpaleis heb ik eigenlijk nog maar één keer problemen gehad, toestel gewoon opgeborgen en verder genoten van het concert (hoewel ik toch ietwat teleurgesteld was dat ik niet kon verder fotograferen, dit concert was clouseau in 2004).

          Laatst opnieuw geprobeerd bij clouseau in't lang, en gewoon op gemak mijn 2 kaartjes vol geschoten, zonder problemen. Evenals bij de kreuners en bryan adams in 2005 geen enkel probleem ondervonden. Gewoon een beetje discreet zijn, misschien geen witte toeters en niet te veel je display gebruiken, want dat valt zeker op. Verder gebruik ik mijn 70-300 DO IS, licht en klein voor het bereik dus die krijg ik altijd wel binnen gesmokkeld.

          Toen we naar Natalia & Pointer sisters zijn gaan zien had ik mijn dslr thuis gelaten, maar een paar rijen achter me zat iemand met zijn 350d, en ik vermoed de 70-300 IS (nieuwste versie vermoed ik). Uiteindelijk heb ik het me toch beklaagd.

          Binnenkort post ik hier trouwens weer wat sportpaleis-beeldjes, als alles goed gaat natuurlijk

          Comment


          • #6
            Re: Sportpaleis Antwerpen + fotograferen

            Live Nation (het vroegere Clear Channel Entertainment) zegt over fotograferen tijdens freestyle motocross het volgende :
            • Digital cameras (pictures) - OK
            • Analog cameras (pictures) - OK
            • Digital cameras (movies) - NO, we do not allow video of any kind, however, realistically, with the changes in technology recently, this is very hard to enforce. We just have to do our best but we can't control everything.
            • Pictures with flash - OK, it actually looks pretty cool
            • Pictures without flash - OK
            Dit is dezelfde regel als ze hanteerden bij Monster Jam vorig jaar.
            DigiCam

            Comment


            • #7
              Re: Sportpaleis Antwerpen + fotograferen

              Maar gaan ze daar niet moeilijk doen aan de inkom als ik met mijn rugzak binnen komen?
              www.knfotostudio.be

              Comment


              • #8
                Re: Sportpaleis Antwerpen + fotograferen

                Net zoals bij de Monster Jam mag je ook hier fotograferen zoveel je wil (zelfs met flits hoewel dit vanuit de tribune niet veel uithalen). Filmen mag niet.
                Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

                Comment


                • #9
                  Re: Sportpaleis Antwerpen + fotograferen

                  Zijn er nog BD-ers die hier naartoe gaan?

                  Killerke
                  www.knfotostudio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sportpaleis Antwerpen + fotograferen

                    Ben gisteren naar Humo's Pop Poll deluxe geweest.. zonder camera. Dacht ook tegengehouden te worden met mijn rugzak. Maar op de eerste rij staande in het midden van het podium waren er tal van "fotografen" aanwezig.

                    Velen onder hen gebruikten kleinere toestelletjes, maar er waren er ook verschillende met een grotere lens, ala 70-200 Sigma, maar ik zag wel dat deze laatsten een groen armbandje rondhadden. Nochtans zagen ze me er niet professionele fotografen uit: sommige waren erg jonge gastjes (mogelijks het schoolproject excuus gebruikt?)

                    In de vestaire lagen verschillende rugzakken van jonge gasten, dus je kan er alleszins mee binnen geraken zonder problemen. Dus volgend jaar neem ik de mijn ook mee.

                    Ga zaterdag a.s. 's avonds ook naar Hardcore FMX, maar deze keer met camera dus..
                    -flickr-

                    Comment

                    Working...
                    X