Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarmee eerste stappen in fotografie oefenen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarmee eerste stappen in fotografie oefenen?

    Overmorgen normaal zou ik mijn fototoestel ontvangen...
    Nu waar zou ik best mee beginnen om het toestel te leren kennen?

    Mijn kat?

    Mijn moeder spaart van die clowns in alle groottes en soorten (is van een bekend kunstenaar en zijn verzamelobjecten)...
    Misschien die meerdere gebruiken om perspectieven en dieptezicht enz te oefenen?

    Waarop testen jullie in't begin?

  • #2
    Re: Waarmee eerste stappen in fotografie oefenen?

    mijn kat was proefkonijn
    KM5D - kitlens 18-70mm/ 3,5-5,6 - Tamron 90mm/ 2,8 macro - Sigma 70-200 APO DG/2,8 +2x converter

    Comment


    • #3
      Re: Waarmee eerste stappen in fotografie oefenen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Stefano
      Nu waar zou ik best mee beginnen om het toestel te leren kennen?
      Ge kunt best beginnen met het boekske te lezen en de camera op de schoot. Da's dus waarschijnlijk in de zetel en wat staat er dan voor u? Een vaaske met uitgedroogde of verslenste bloemen van Valentijn, een asbak, uw voeten die op de salontafel liggen, ... .
      Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

      Comment


      • #4
        Re: Waarmee eerste stappen in fotografie oefenen?

        Gewoon een beetje van alles !
        Probeer vanalles uit, binnen en buiten !
        Zoek een foto ( in een boekje ) en maak hem zo goed mogelijk na.
        Kijk uit welke richting het licht komt, waar is er schaduw, hoe is de compositie, waarom is die compo zo ?
        Stel uweigenzelf ( ) vragen en probeer ze op te lossen door te proberen, te testen en te prutsen.
        Heb je vragen waar je echt niet uit komt, gooi ze op het forum
        Zoek waar je goed in bent, probeer alles.
        Fotografeer landschappen, mensen, gebouwen, macro, enz... Na 6 maand weet je wat je graag fotografeerd en richt u daar dan op.

        Gooi uw foto's op het forum, leer kritiek slikken en leer er iets uit. Vraag waarom die foto niet goed is.
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #5
          Re: Waarmee eerste stappen in fotografie oefenen?

          thanx...

          Ik ga me zeker volop laten gaan....

          dus verwacht jullie snel aan bizarheden :-)

          Comment


          • #6
            Re: Waarmee eerste stappen in fotografie oefenen?

            Oorspronkelijk geplaatst door BPVST
            Ge kunt best beginnen met het boekske te lezen en de camera op de schoot. Da's dus waarschijnlijk in de zetel en wat staat er dan voor u? Een vaaske met uitgedroogde of verslenste bloemen van Valentijn, een asbak, uw voeten die op de salontafel liggen, ... .
            Uit het leven gegrepen .
            Behalve van die voeten want die leg ik niet op tafel .
            Inderdaad : eerst de knoppekens leren kennen en gelijk wat fotograferen in je omgeving. Maar er wel op letten dat je de opnames verzorgt. Niet zomaar klikken.......

            En je luie zetel mag ook wel buiten staan om beter licht te hebben.

            Groetjes
            Skitch
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: Waarmee eerste stappen in fotografie oefenen?

              Oorspronkelijk geplaatst door BPVST
              Ge kunt best beginnen met het boekske te lezen en de camera op de schoot. Da's dus waarschijnlijk in de zetel en wat staat er dan voor u? Een vaaske met uitgedroogde of verslenste bloemen van Valentijn, een asbak, uw voeten die op de salontafel liggen, ... .

              Daar ben ik nu onlangs ook mee begonnen om mijne Nikon D 50 te testen
              Nikon D50 - AF-S Nikor 18-55 mm - f 3,5-5,6.

              Comment


              • #8
                Re: Waarmee eerste stappen in fotografie oefenen?

                de huisdieren, de hond zijn speelgoedeendje, ons mama haar 'postuurkes', mijn lenskapje... Ik heb mijn DSLRretje nog maar een paar dagen en schiet wel ongeveer alles wat ik tegenkom.
                aangezien bijna iedereen hier zijn volledige foto-uitrusting in zijn signature zet...


                doe ik dat lekker niet!

                Comment

                Working...
                X