Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ardenne Bleue

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ardenne Bleue







    Ik probeer straks het kader(tje) wat aan te passen, maar geef nu reeds uw mening over de foto's. De eerste (rally)foto's met de D200...
    www.daviddesign.be

  • #2
    Re: Ardenne Bleue

    Schitterende foto's Daf, 1 & vooral 2 genieten mijn voorkeur. Ook mooie foto's op de site. Met welke lens zijn deze getrokken ?

    Hans.
    www.rallyandraces.com

    Comment


    • #3
      Re: Ardenne Bleue

      met 70-200 2.8
      www.daviddesign.be

      Comment


      • #4
        Re: Ardenne Bleue

        Oorspronkelijk geplaatst door daf
        met 70-200 2.8
        jij en de D200 hebben het goed gedaan , de lens echter ietsje minder, nogal veel CA te zien maar je kan het gemakkelijk in PS werwerken

        Comment


        • #5
          Re: Ardenne Bleue

          Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
          jij en de D200 hebben het goed gedaan , de lens echter ietsje minder, nogal veel CA te zien maar je kan het gemakkelijk in PS werwerken
          CA = ????
          www.daviddesign.be

          Comment


          • #6
            Re: Ardenne Bleue

            Oorspronkelijk geplaatst door daf
            CA = ????
            eventjes kijken rond de bomen en tussen de takken bij foto nr drie .....

            CA = Chromatische Aberatie en nu maar even de zoekfunktie gebruiken
            Last edited by Guest9; 22 februari 2006, 19:28. Reden: uitleg CA

            Comment


            • #7
              Re: Ardenne Bleue

              Voorkeur voor 1 en 2

              Comment


              • #8
                Re: Ardenne Bleue

                Eindelijk auto foto's 1en2 knap bij zo weining licht mag ik de exif is S iso en F? Binnenkort mijnen toer om zo'n fotos te make

                Comment


                • #9
                  Re: Ardenne Bleue

                  Misschien een domme vraag, maar ik weet niet wat CA nu weer is. Ik ken wel ruis, of is dat hetzelfde. Wat betekend CA dan?

                  Composities vindt ik wel oké. Kleuren beetje flauw. Zou iets contrastrijker mogen, van mij dan. (Maar ja, ik weet ook niet wat CA is

                  'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ardenne Bleue

                    Chromatic aberration ( CA)

                    Bij contrastrijke onderwerpen en tegenlicht kan er soms een purperen randje verschijnen (Purple fringing). Vooral consumercamera’s en goedkope lenzen zijn gevoelig voor chromatic aberration. De oorzaak ligt in verschillende golflengten licht die door de lens niet op exact dezelfde plaats worden scherpgesteld op de beeldsensor. Om dit fenomeen te omzeilen hebben de lenzenfabrikanten apochromatische lenzen ontworpen.
                    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ardenne Bleue

                      Aha, dankjewel voor de uitleg Hanske. Vindt het dan wel vreemd dat deze foto's dat hebben. Ik mag toch aannemen dat de 70-200 wel is uitgevoerd met APO-lenzen.

                      'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                      Comment

                      Working...
                      X