Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beekdkwaliteit tussen camera's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beekdkwaliteit tussen camera's

    Wat ik me wel eens afvraag waar al die verschillen nou in zitten als je kijkt naar het ruime aanbod.

    Is het nu de camera die de kwaliteit bepaald of de keuze van de lens of uiteindelijk beide?

    Ik bedoel.. met een L lens van Canon op een Mark I of 350D of 20D of 300 ... zou je verschil zien in foto zien.

    Natuurlijk zal er kwaliteitverschil in de camera zelf zitten, stabiliteit, bediening enz enz, maar hoe zit het met de uiteindelijke foto?

    Ik wil nl tzt een andere camera kopen maar vraag me steeds af of dit zin heeft.

    Misschien kan iemand hier een antwoord opgeven.

    Groet
    MadMax.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

  • #2
    Re: Beekdkwaliteit tussen camera's

    Zowel de camera als het objectief zijn belangrijk. En dan hebben we het nog niet over de zwakste schakel: de mens die de foto maakt

    Groeten, Miriam

    Comment


    • #3
      Re: Beekdkwaliteit tussen camera's

      Je zou een shoot kunnen organiseren met een oproep op BD. Dan vanaf hetzelfde statief en met dezelfde lens, bandpuntafstand en onderwerp een foto maken. Dan pas zie je wat de camera doet.
      Mvg, drh

      "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

      Comment


      • #4
        Re: Beekdkwaliteit tussen camera's

        Oorspronkelijk geplaatst door drh
        Je zou een shoot kunnen organiseren met een oproep op BD. Dan vanaf hetzelfde statief en met dezelfde lens, bandpuntafstand en onderwerp een foto maken. Dan pas zie je wat de camera doet.
        Maar zelfs dat zegt nog niet zoveel, want dan weet je bevoorbeeld nog helemaal niets over hoe de scherpstelling van de combinatie camera/objectief reageert onder slechte lichtomstandigheden met een snel bewegend onderwerp.

        Maar misschien moet de vraag iest anders worden gesteld: als je een x-bedrag te besteden hebt, wat is dan belangrijker, de body of het objectief.

        In dat geval zou ik persoonlijk eerder kiezen voor de combinatie van een goedkopere camera met een heel goed objectief (bijv. D70s met een 17-55/F2.8) dan omgekeerd (bijvoorbeeld D200 met een kitlens).

        Groeten, Miriam

        Comment


        • #5
          Re: Beekdkwaliteit tussen camera's

          Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
          Zowel de camera als het objectief zijn belangrijk. En dan hebben we het nog niet over de zwakste schakel: de mens die de foto maakt

          Groeten, Miriam
          Voilà.
          Gisteren nog een rood hoofd gehaald op de cursus kleurbeheer van Marc-en-ciel. Een testkaart gefotografeerd en die bleek onscherp. En dat met een 1DsMkII en een 70-200 2.8 L IS erop. Bleek dat ik vergeten was AF en IS in te stellen!

          Het kan nog erger: ik had ook enkele sfeerbeelden gemaakt. Thuis het SD-kaartje in een lezer en... problemen. Ik haal het kaartje uit de lezer, en een van de koperen contactbaantjes was weg, het bleef in de lezer steken.

          Er zijn zo van die dagen...
          Enfin, zo leer je dat je sommige fouten maar één keer maakt. Elke dag maak je er dus andere.
          Fullator
          Fotostudio Candela Zone
          website: http://www.chronax.be
          website: http://www.marquisemodels.eu

          Comment


          • #6
            Re: Beekdkwaliteit tussen camera's

            Het zal uiteindelijk een combinatie van de drie hoofdzaken zijn die de kwaliteit van de foto bepalen.

            Namelijk het toestel, de lens en het manneke(vrouwke) dat dit alles bedient.

            Met mijn hobby-ervaring(+-25 jaar) zou ik toch een lichte voorkeur geven voor de lens als belangrijkste item.

            In het begin heb ik ook alle soorten lenzen(goedkoop,vreemde merken) gekocht, maar steeds was er de zoektocht naar betere. De body(A1) ben ik al die jaren trouw gebleven maar de lenzen wisselden nogal. Op die manier veel geld verspild om uiteindelijk toch uit te komen op de lenzen die in het begin te duur waren

            Nu met mijn digitaal toestel kies ik bewust voor de betere, duurdere lenzen.

            Ik spaar dan wat langer, maar de lenzen kun je meenemen naar je volgende camera als je bij hetzelfde merk blijft.

            En uiteindelijk kun je met een goeie,dure camera ook slechte foto's nemen

            Als je per merk, ongeveer in dezelfde prijsklasse blijft, zal er weinig verschil zijn buiten de kleurweergave en de bediening, die voor bijna ieder merk typisch is. Zie de canon en nikon kleuren, maar dat is smaak.
            Groetjes
            ----JO

            Comment


            • #7
              Re: Beekdkwaliteit tussen camera's

              Oorspronkelijk geplaatst door jo99841
              Het zal uiteindelijk een combinatie van de drie hoofdzaken zijn die de kwaliteit van de foto bepalen.

              Namelijk het toestel, de lens en het manneke(vrouwke) dat dit alles bedient.

              Met mijn hobby-ervaring(+-25 jaar) zou ik toch een lichte voorkeur geven voor de lens als belangrijkste item.

              In het begin heb ik ook alle soorten lenzen(goedkoop,vreemde merken) gekocht, maar steeds was er de zoektocht naar betere. De body(A1) ben ik al die jaren trouw gebleven maar de lenzen wisselden nogal. Op die manier veel geld verspild om uiteindelijk toch uit te komen op de lenzen die in het begin te duur waren

              Nu met mijn digitaal toestel kies ik bewust voor de betere, duurdere lenzen.

              Ik spaar dan wat langer, maar de lenzen kun je meenemen naar je volgende camera als je bij hetzelfde merk blijft.

              En uiteindelijk kun je met een goeie,dure camera ook slechte foto's nemen

              Als je per merk, ongeveer in dezelfde prijsklasse blijft, zal er weinig verschil zijn buiten de kleurweergave en de bediening, die voor bijna ieder merk typisch is. Zie de canon en nikon kleuren, maar dat is smaak.
              Ik denk dat ik er ook zo over denk intussen
              Thnx voor jullie input.

              MadMax.
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

              Comment

              Working...
              X