PDA

Volledige versie bekijken : SD-Mini fotoshoot - 9 april

voyager
19 februari 2006, 01:04
In opvolging van het initiatief van Yannick starten we hier de inschrijvingen voor de Mini-shoot. (zie ook )

Datum: zondag 9 april 2006 - Het weer ziet er goed uit, dus gaat alles door.

Doel: Foto's nemen van (nieuwe) Mini's (auto's ;) ) in al hun kleuren en gedaantes op enkele locatie's in de Antwerpse haven.

Verdere details (pdf): [URL=http://users.skynet.be/vincenti/priv/Minishoot.pdf]Minishoot (]http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=96582[/URL) en locaties (http://users.skynet.be/vincenti/priv/Minishootloc.pdf).

Deelnemers:

1. Iks712
2. Seppuku
3. Ajuin
(4. Purlut)
5. Haai8 + 2
6. Svenmichiels
7. Moeikketreimeloe
(8. Paepke)
9. Sugar
(10. Yammee)
11. Spanjaart & son
(12. Black bandit)
(13. Trebs)
(14. Tom)
(15. Rudy)
(16. Anendel)
17. Nat
18. Svc
19. Fotomania
20. StevenVH
21. KevinD100
(22. Exile)
(23. Flat-6)
(24. Dahlgren)
25. Jeff_Belgium
26. Bralo20
27. Groovbird

Er is reeds ruime belangstelling vanuit de Mini-hoek met ong. 30 mini's die zouden afkomen.

ksaelen
19 februari 2006, 07:27
Laat mij dan de eerste zijn om in te schrijven. Ik ga graag mee.

En als er iets is waar ik mee kan helpen voor de organisatie, mag je me altijd contacteren.

Vriendelijke groeten, Kris.

seppuku
19 februari 2006, 11:15
Mij mag je ook op de lijst smijten.

seppuku.

ajuin
19 februari 2006, 13:04
Jups, me 2

Wim.Vanmaele
19 februari 2006, 13:20
Schrijf me ook maar in.
Trouwens, ik ben bereid te vinden voor globalizeren beelden.
Nu, daarover komt nog meer. Ondertussen een klein progje klaar om de deelnemers op eenvoudige manier op te geven wat gefotografeerd is, en om een opstuurbestand te maken ...

Haai8
19 februari 2006, 14:06
Count me in :D

Svenmichiels
19 februari 2006, 14:08
ik zou er ook héél graag bij zijn :G

merci voor de organisatie

Svenmichiels

moeikketreimeloe
19 februari 2006, 15:12
En den deze mag je ook in de lijst opnemen.

paepke
19 februari 2006, 15:50
Als er nog plaats is wil ik er ook wel graag bij zijn;)
Groeten.

sugar
19 februari 2006, 16:17
Zet mij er ook op (als er tenminste nog plaats is in de mini ;) )

sugar

Wim.Vanmaele
19 februari 2006, 16:52
Ik ga niet moeilijk oden hoor, maar, weet dat als je meedoet, je aan bepaalde regels gebonden bent voor aanleveren van beeldmateriaal. Kwestie van nu reeds daarvan op de hoogte te zijn.

paepke
19 februari 2006, 16:54
Ik ga niet moeilijk oden hoor, maar, weet dat als je meedoet, je aan bepaalde regels gebonden bent voor aanleveren van beeldmateriaal. Kwestie van nu reeds daarvan op de hoogte te zijn.

Gij moeilijk doen, allé Purlut waar haalt ge da nu:D

Wim.Vanmaele
19 februari 2006, 19:50
@paepke

Allee, wist ge dat nog niet ? :D :clown:
nee, 't is maar dat we geen blauwkes lopen met het verzamelen van de beelden. Eerdaags plaats ik het kleine progje ter beschikking zodat iedereen vlug kan kijken en even kan testen hoe het verlopen zal. 't is eenvoudig en voor ij heel gemakkelijk nadien. Als iedereen zich dan houdt aan tijden en manier van ingeven van de data, wat tweemaal niets is, kan ik via een automatische routine alles verwerken en in groepen pushen. maw, eenmaal de cd's of foto's heb ik zo'n nacht computerwerk (waar ik niets meer moet voor doen) en we kunnen beginnen branden.
Als dat goed loopt, stel ik de hele soft ter beschikking van BD, zodat iedereen het gebruiken kan. En Jawel, gratis .

sugar
19 februari 2006, 21:18

Dat vormt voor mij geen probleem

sugar

paepke
19 februari 2006, 21:50
@paepke

Allee, wist ge dat nog niet ? :D :clown:
nee, 't is maar dat we geen blauwkes lopen met het verzamelen van de beelden. Eerdaags plaats ik het kleine progje ter beschikking zodat iedereen vlug kan kijken en even kan testen hoe het verlopen zal. 't is eenvoudig en voor ij heel gemakkelijk nadien. Als iedereen zich dan houdt aan tijden en manier van ingeven van de data, wat tweemaal niets is, kan ik via een automatische routine alles verwerken en in groepen pushen. maw, eenmaal de cd's of foto's heb ik zo'n nacht computerwerk (waar ik niets meer moet voor doen) en we kunnen beginnen branden.
Als dat goed loopt, stel ik de hele soft ter beschikking van BD, zodat iedereen het gebruiken kan. En Jawel, gratis .

Gelijk gij zouden er meer moeten zijn :G

Yammee
20 februari 2006, 18:38
Mij mag je zeker ook verwachten

Spanjaart
20 februari 2006, 20:05
Good idea! Count me in, my son will probably come as well.

sugar
20 februari 2006, 20:11
Good idea! Count me in, my son will probably come as well.

niet teveel lenzen en kodakskes meenemen heh spanjaart, want dat zijn kleine autootjes hoor. Ik weet niet of je billingham daarin past :D ;)

sugar

Tom
20 februari 2006, 20:15

Oei,

Dan mag ik wss nie mee zeker ?????

Black B@ndit
20 februari 2006, 20:21
niet teveel lenzen en kodakskes meenemen heh spanjaart, want dat zijn kleine autootjes hoor. Ik weet niet of je billingham daarin past :D ;)

sugar
We moeten toch geen macrolens meenemen:clown: :D .

Zet mijn naam er ook maar bij, de laatste tijd heb ik niet veel meer gefotografeerd wegens andere verplichtingen, maar ik ben zeker niet van plan om mijn hobby op te geven.
Ik zal dus wel zorgen dat ik er kan geraken:G .

Is het misschien ook mogelijk om de Mini's te fotograferen terwijl ze voorbij rijden? Dat kan ook mooie pannings opleveren, als ze niet té snel rijden:rolleyes: .

Haai8
20 februari 2006, 20:25
Is het misschien ook mogelijk om de Mini's te fotograferen terwijl ze voorbij rijden? Dat kan ook mooie pannings opleveren, als ze niet té snel rijden
Goed idee Bart :G (ik durfde dat niet te vragen :D )

ajuin
20 februari 2006, 21:31
Oei,

Daar heb je een punt :green:

Haai8
20 februari 2006, 22:03
Oei,

Als ge nog een fototoestel hebt wél hoor :D

Wim.Vanmaele
20 februari 2006, 22:22
Zoek een viertal aangeduide Russiche vrijwilligers, om mijn klein progej event e testen en er eventueel commentaar op te geven.
Dat betekent dat je ongeveer 10 minuten moet spenderen en een tiental foto's moet uitkiezen, van trefwoorden voorzien en dan een soort CDkes maken (mag een bestand zijn). Dat bestandje heb ik wel nodig voor de finalizering waar ik momenteel de laatste testen op draai.
Als dat allemaal lukt hebben we een globalizeringsprogje dat we bij alle SD's kunnen gebruiken als daar nood toe is en alles is daarbij geautomatiseerd.
Wie is kandidaat ? (liefst geen 3.002.021.0221, anders moet ik selecteren en dat ruikt naar discriminatie ...) :love:

sugar
20 februari 2006, 23:08
Zoek een viertal aangeduide Russiche vrijwilligers, om mijn klein progej event e testen en er eventueel commentaar op te geven.
Dat betekent dat je ongeveer 10 minuten moet spenderen en een tiental foto's moet uitkiezen, van trefwoorden voorzien en dan een soort CDkes maken (mag een bestand zijn). Dat bestandje heb ik wel nodig voor de finalizering waar ik momenteel de laatste testen op draai.
Als dat allemaal lukt hebben we een globalizeringsprogje dat we bij alle SD's kunnen gebruiken als daar nood toe is en alles is daarbij geautomatiseerd.
Wie is kandidaat ? (liefst geen 3.002.021.0221, anders moet ik selecteren en dat ruikt naar discriminatie ...) :love:

I'm in

RobMitchell
20 februari 2006, 23:24
someone say, minishoot???

http://www.stillmation.com/BD/mini1_sm.jpg

sounds fun, I'll try to get there too.

Rob.

Tom
21 februari 2006, 06:13
Ik heb hier nog wel ergens ne Medion liggen, dus ik zal er ook proberen te zijn .... :D

Wim.Vanmaele
21 februari 2006, 20:02
Voila, op de volgen URL kan je het progje ter test ophalen.

http://s64.yousendit.com/d.aspx?id=1ALYBI71QTFIH03KDYQI6XWID4

Soory jongens, was eerst op een free-site en blijkbaar mag ik daar geen zipkes, noch marskes zetten, deze lukt wel

Let wel, het is VIRUS-vrij en er worden geen keys in het register weggeschreven, eveneens worden er met uitzondering van de subdir waar het progje komt en de onderliggende subdir's, nergens anders bestanden weggeschreven, dus geen vervuiling op onnodige plaatsen.
Een uninstall kan gewoon door de map waarin het progje staat te wissen.
Het is een zip-bestand waarin met bestanden gezipt met behoudt van de submappen.
Gelieve dit dan ook in die aard te unzippen.
Doe dit in de ROOT van je C-schijf of D-schijf.
Er wordt dan een map: Sd_albumgenerator aangemaakt met daarin een submap sleutels en 2 bestanden.
Eén van die bestanden is een klein doc-bestandje "sd_album_personal.doc" met een summiere uitleg. Less is more-principe.
het programma zelf heet dan: sd_album_personal.exe

Veel suc6 ermee en echt, op een 10-tal minuutjes is het uitgeprobeerd. Gelieve me dan ook een globalizering toe te sturen van 5 à 10 willekeurige fotokes. Kwestie ik de laatste test kan doen om een CD-album te maken. Ik zou toch zo'n 4-tal deelnemers moeten hebben.
De trefwoorden (sleutels) zijn momenteel fakes... DUs, je doet ermee wat je wil, maw, je geeft er zelf een inhoud ... 't Is de verwerking van data die telt, niet de inhoud.

thx

Purlut

Svenmichiels
21 februari 2006, 20:32
Hallo Wim,

Ik kan het niet downloaden

Wil het wel uittesten voor je.

Svenmichiels

sugar
21 februari 2006, 20:51
Hallo Wim,

Ik kan het niet downloaden

Wil het wel uittesten voor je.

Svenmichiels

ik hier ook niet :clown:

RobMitchell
21 februari 2006, 20:55
R-click, save as worked for me:
Just couldn't unzip on this PC for some reason, will try on another PC later.

ik hier ook niet :clown:

Yammee
21 februari 2006, 21:00
Wim

Downloaden met rechtsklikken lukt wel maar bij openen krijg ik de melding 'foute zipheader' tot tweemaal toe. Dan opent hij en is er enkel het .doc bestand te zien. Als ik dit open krijg ik één lijn met onleesbare tekst.
Zou het kunnen dat je bestand corrupt is?

voyager
21 februari 2006, 21:40
Is het misschien ook mogelijk om de Mini's te fotograferen terwijl ze voorbij rijden? Dat kan ook mooie pannings opleveren, als ze niet té snel rijden:rolleyes: .

Daar hadden we al aan gedacht, dus als we een geschikte locatie vinden zal dit tot de mogelijkheden behoren.

Wim.Vanmaele
21 februari 2006, 21:52
Thx jongens (helaas geen enkele meid te bespeuren en dat naar de lente toe, mannekes toch), en sorry,
ik had het boeltje op een free-web-site-omgeving gepushed en nu blijkt dat je daar noch zipkes, noch marskes, noch exe's mag op plaatsen.
De volgende lukt wel:

http://s64.yousendit.com/d.aspx?id=1ALYBI71QTFIH03KDYQI6XWID4

't wordt tijd dat ik eens professioneel op het net ga :D

Svenmichiels
21 februari 2006, 22:05
ziet er goed uit, alleen denk ik dat het redelijk moeilijk is voor sommigen onder ons. (zelf geen problemen ondervonden)

Hoe stuur ik je de test door?

Sven

Wim.Vanmaele
22 februari 2006, 05:29
@Sven,
thx
Je doet dat zoals je wil, misschien het eenvoudigst onder een zip-bestand.
Je neemt dan gewoon de tweede-laatste-ondermap, "globaal".
Daaronder staat een glo-bestand en een map die jouw naam draagt. In die map zitten dan de foto's.
Ik heb en glo en die bestanden onder die map nodig. Vanaf dan gaat bij mij alles automatisch.
Misschien via Yousendit ?

Indien ik het kan vereenvoudigen, laat aub horen, alhoewel ik gepoogd heb het zo transparant mogelijk te maken. Maar ja, ik ben dan ook eerder automatic-minded en ik doe vaak onbewuste sprongen waar anderen 2 jaar over doen eer ze die zonder hulp vinden :D
Ik hoop dat alles getest is tegen volgend weekend en de eventuele aanpassingen gedaan.
De volgende stap is dan om een duidelijke sleutellijst samen te stellen. We kunnen tot max 50 verschillende sleutels gaan. Dit geeft dan mappen...
De fotografen zijn op hun beurt ook al een map ...

Je kan dit eventueel doorsturen naar vanmaele.wim@gmail.com

tonto
22 februari 2006, 11:26
Ik wil ook wel mee, is niet ver vanuit mijn woonplaats Hulst(NL).

Ik hoor of zie het wel indien het wel of niet mocht doorgaan:D

tonto
22 februari 2006, 12:06
Sorry, sorry, duizendmaal sorry.
:o :o :o
Deze dag hele dag agilitywedstrijden bij mijn vereniging.

Stonden niet in de agenda, dus mijn inschrijving kan weer worden ingetrokken.

Stond wel in mijn agenda, maar in de gauwigheid vergeten te kijken...;)

Rudy
22 februari 2006, 13:50
Hé, dit lijkt me wel leuk, is er nog een plaatske vrij??

anendel
22 februari 2006, 14:08
Indien er nog plaats vrij is, mag je mij ook inschrijven

Nat
22 februari 2006, 14:10
Ik zou er ook graag willen bijzijn.

sugar
22 februari 2006, 21:05
lijkt wel te lukken purlut

Wim.Vanmaele
23 februari 2006, 05:30
Ik zal deze post continue aanpassen aan de geleverde testen

Sven !!! :G :G :G :G

Ik zou durven voorstellen dat iedereen die zinnens is om mee te doen, het progjes even uittest en kijkt wat hij eventueel niet goed snapt ...
Kwestie een verwittigd man te zijn ...

groetjes

fotomania
23 februari 2006, 16:01
Hoi,
'k Ga mee, als't mag en nog kan en .....

Ben nogal goed thuis in de haven dus als ge me nodig hebt voor iets.... zeg het maar

fotomania

Svenmichiels
23 februari 2006, 17:56
@ Purlut en organisatie:

De haven militair domein! Op dit gebied mogen dus geen foto's gemaakt worden. Dit is makkellijk op te lossen door even binnen te wippen (op voorhand) bij de havendirectie en uw plan voor te leggen. 99,9% is het goed voor hen. Vraag hiervan een bewijs, moesten we de politie op ons dak krijgen.

mvg Svenmichiels

Wim.Vanmaele
23 februari 2006, 18:50
Joepie, dat worden dan 2 shoot in 1
en Mini-shoot en politie-shoot :D

Svenmichiels
23 februari 2006, 20:08
Joepie, dat worden dan 2 shoot in 1
en Mini-shoot en politie-shoot :D

Ik wil niet dramatiseren, maar als de organisatie een politie-interventie simpleweg kan stoppen door een kort bezoekje aan de haven directie, dan denk ik dat alle ingeschrevenen dit ten zeerste zullen appreciëren.

groetjes Sven

Wim.Vanmaele
23 februari 2006, 21:46
@sven
ik reageerde als om een grapje. Ik vind dit toruwens wel belangrijk en eigenlijk zouden we dat altijd moeten doen doen met een SD. Minimaal het gemeentebestuur verwittigen en dus ook politie

Svenmichiels
23 februari 2006, 22:12
@sven
ik reageerde als om een grapje. Ik vind dit toruwens wel belangrijk en eigenlijk zouden we dat altijd moeten doen doen met een SD. Minimaal het gemeentebestuur verwittigen en dus ook politie

Dan denken we op dezelfde manier hé :G

yannick
24 februari 2006, 03:53
ik vertrek sevves op reis, de komende 2 weken kan je dus best eventuele vragen naar voyager richten.

greets!

StevenVH
27 februari 2006, 12:47
Ik wil ook graag mee, ik hoop dat dat nog kan....

Schrijf mij dus maar op,

btw wanneer wordt die plaats bepaald waar dat dat doorgaat want ik kom met het openbaar vervoer.

ksaelen
27 februari 2006, 14:54
btw wanneer wordt die plaats bepaald waar dat dat doorgaat want ik kom met het openbaar vervoer.
Ik zie dat jij van Vorselaar bent. Ik ben van Turnhout. Als je wil, kan je met mij mee.

Groetjes, Kris.

Peke
28 februari 2006, 20:51
en vanaf welk uur zou deze shoot beginnen ?
moet tot 2 uur werken maar ben dan al in aartselaar.

voyager
28 februari 2006, 23:17
en vanaf welk uur zou deze shoot beginnen ?
moet tot 2 uur werken maar ben dan al in aartselaar.

De shoot zal waarschijnlijk kort na de middag beginnen, maar dit ligt nog niet helemaal vast. Als je niet tijdig op de verzamelplaats kan geraken, kan je altijd later nog op één van de locaties aansluiten.

KevinLiekens
1 maart 2006, 08:25
als mijne D200 tegen dan geleverd is ben ik er ook....

Bachus1909
1 maart 2006, 15:31
@sven

Zal even navraag doen of dit allemaal wel klopt.
Nog nooit van gehoord "Haven = militair gebied"
Misschien ten tijde van oorlog ?????

Zal antwoord hier posten !!!

ksaelen
1 maart 2006, 17:13
Ik denk niet dat de haven echt militair gebied is. Maar ik was een tijdje geleden bij een van de chemische bedrijven in de haven en daar hing een berichtje van het Ministerie van Binnenlandse Zaken tegen de muur waarin "aangemaand werd tot verhoogde waakzaamheid". Dus misschien is Purlut zijn idee om even de havenauthoriteiten te contacteren geen overbodige luxe... Better safe then sorry...

Kris.

Svenmichiels
1 maart 2006, 18:52
Zal even navraag doen of dit allemaal wel klopt.
Nog nooit van gehoord "Haven = militair gebied"
Misschien ten tijde van oorlog ?????

Zal antwoord hier posten !!!

De wet die dit vooropsteld komt uit de tijd van de WO I of II, maar is nog altijd actief.

Als je de moeite wil doen voor het even op te zoeken.

mvg Svenmichiels

Bachus1909
2 maart 2006, 19:26
De wet die dit vooropsteld komt uit de tijd van de WO I of II, maar is nog altijd actief.

Als je de moeite wil doen voor het even op te zoeken.

mvg Svenmichiels

Hier het beloofde antwoord.

Wat betreft "militair gebied" was ten tijde van oorlog en deze wet is reeds lang ingetrokken.
Ge moogt fotograferen in en rond de haven zoveel ge wilt.
Dat is de basis !!!

Maar nu een woordje uitleg:

In de haven is het ongeoorloofd van chemische installatie UITGEBREID te fotograferen. Als men daar aan het wandelen is en men neemt een foto van zo'n installatie zal men geen probleem ondervinden. Hier en daar hangt wel een verbodsplaat dat men niet mag fotograferen, doe het dan ook niet.
Op dat gebied is men nu wel iets strenger en voorzichtiger geworden tgv 9/11

Wat aangaande de toelating vragen voor een SD te organiseren is niet voorzien. Maar tussen de regels door laat men mij verstaan, en dan enkel bedoeld uit beleefdheid van een brief te sturen naar :
1) Aan de Heer Burgemeester en Schepencollege, van en te, 2000 Antwerpen
2) Aan de Commisaris van de Scheepvaartpolitie te 2030 Antwerpen, Oosterweelsteenweg 62
3) Aan de Havenmeester te 2000 Antwerpen, Entrepotkaai 1

Daarin gewoon uitleggen wie ge zijt (=Belgium Digital) en wat ge gaat doen (=SD) met liefhebbers en bezitters van een Mini. Ge vermelt ook het vermoedelijk aantal deelnemers en waar ge zinnens zijt van overal te komen.
Kortweg ge stelt ze in kennis van waar, wanneer en hoe enz ....
De organisator (= is een groot woord voor wie het in gang heeft gestoken) deelt best zijn gsm nummer mee zodat ze met hem in kontakt kunnen komen als het eventueel moest. De dag van SD zal je heel waarschijnlijk een bezoekje krijgen van een combi die even komen kijken en dat zal alles zijn.

Het op de hoogte brengen van deze 3 instanties heeft ook als doel, als er die dag iemand uit een chemisch bedrijf moest telefoneren naar één van die 3 om mede te delen dat er een heel aktiviteit is met wat fotografen en auto's, kunnen deze zeggen dat zij op de hoogte ervan zijn.

Dus echt verplicht is het niet, maar je kan ze op de hoogte uit beleefdheid.

Nog meer info nodig of bepaalde vragen, stel ze maar.
Altijd bereid om te helpen. ( misschien om te helpen van zo'n brieven op te stellen)

Svenmichiels
2 maart 2006, 20:24
Hallo,

Bedankt voor alles even uit te zoeken

Staat er niets in over het publiceren van de foto's?

Svenmichiels

seppuku
2 maart 2006, 22:23
Daarin gewoon uitleggen wie ge zijt (=Belgium Digital) en wat ge gaat doen (=SD)Als je die instanties gaat benaderen in naam van BelgiumDigital, moet je dat wel even vooraf bespreken met de SD-coördinator Jbowie.

seppuku.

voyager
2 maart 2006, 23:18
Bedankt voor de info over het mogelijke militair gebied.
Indien de locaties binnen het havengebied vallen zullen we niet nalaten de betreffende instanties te contacteren.

Bachus1909
3 maart 2006, 17:12
Hallo,

Bedankt voor alles even uit te zoeken

Staat er niets in over het publiceren van de foto's?

Svenmichiels

Wat betreft het publiceren van foto's, daarover is niet gesproken of heb ik geen vragen gesteld.
Maar als het hoofdonderwerp is "het fotograferen van Mini's" met als achtergrond een stukje van de haven, zie ik niet wat met hiertegen kan inbrengen.
Dus publicatie van deze foto's mag geen enkel probleem opleveren.

Bachus1909
3 maart 2006, 17:16
Als je die instanties gaat benaderen in naam van BelgiumDigital, moet je dat wel even vooraf bespreken met de SD-coördinator Jbowie.

seppuku.

Hoever ze hier mee gaan weet ik niet, trouwens ben niet betrokken bij de organisatie ervan, wil enkel gevraagde of niet geweten info hierover opzoeken en bezorgen.
Wat betreft het benaderen of het aanschrijven van deze instanties zou dan louter uit beleefdheid worden gedaan en dan ook mijn inziens uit beleefdheid Belgium Digital hiervan op de hoogte brengen.

Bachus1909
3 maart 2006, 17:19
Bedankt voor de info over het mogelijke militair gebied.
Indien de locaties binnen het havengebied vallen zullen we niet nalaten de betreffende instanties te contacteren.

Het gebied "Haven" is zeer uitgebreid, dus ge moet zeker geen angst of schrik hebben om de uitgebreidde haven in te rijden en op geschikte plaatsen foto's van Mini's te nemen.

Het aanschrijven is enkel bedoeld als kennisgeving uit beleefdheid en ook niet verplicht.

Tom
4 maart 2006, 09:34
Jongens, maak jullie toch nie zo druk over het havengebied.

Ik maak regelmatig foto's daar van / voor een paar motorfanaten, en ik heb nog NOOIT last gehad mbt het al dan niet fotograferen van "Militair gebied".

En publicaties van foto's, tja, .... Ze doen wat ze willen met hun/mijn pics, zolang het niet commercieel is. Het enige dat ik vraag is naamsvermelding, that's it. Voor mij is 2006 terug een fotografiejaar als hobby, niet zozeer eentje als "foto-opdrachten voor een klant".

Bachus1909
4 maart 2006, 11:54

Ik maak regelmatig foto's daar van / voor een paar motorfanaten, en ik heb nog NOOIT last gehad mbt het al dan niet fotograferen van "Militair gebied".

En publicaties van foto's, tja, .... Ze doen wat ze willen met hun/mijn pics, zolang het niet commercieel is. Het enige dat ik vraag is naamsvermelding, that's it. Voor mij is 2006 terug een fotografiejaar als hobby, niet zozeer eentje als "foto-opdrachten voor een klant".

Klopt als een bus.

Je nergens druk over maken en gewoon fotograferen in en rond het havengebied. Zo simpel is dat.

Als je het een beetje benauwd hebt om de instanties aan te schrijven of zoiets, wil ik dat wel op mij nemen. Dan is het gewoon als collega's onder mekaar dat ik ze op de hoogte breng en dit dan tussen de koffie en de melk.(:confused: )

sugar
4 maart 2006, 14:11

Als je op je ééntje bent, val je net iets minder op dan wanneer er een horde fotografen voor een SD shoot met een héél pak mini's opdaagt.
Op de Brussels by night shoot zijn we ook uit het station van Brussel-Zuid 'gezet' door veiligheidsagenten

sugar

Exile®
4 maart 2006, 15:12
Kan ik er ook nog bij ?

Haai8
5 maart 2006, 00:46
Als je op je ééntje bent, val je net iets minder op dan wanneer er een horde fotografen voor een SD shoot met een héél pak mini's opdaagt.
Op de Brussels by night shoot zijn we ook uit het station van Brussel-Zuid 'gezet' door veiligheidsagenten

sugar
Heb je daar toevallig geen foto's van :D

fotomania
5 maart 2006, 10:41
Voor " PURLUT"
Wil wel even rus en vrijwilliger zijn

sugar
6 maart 2006, 20:16
@ Purlut en organisatie:

De haven militair domein! Op dit gebied mogen dus geen foto's gemaakt worden. Dit is makkellijk op te lossen door even binnen te wippen (op voorhand) bij de havendirectie en uw plan voor te leggen. 99,9% is het goed voor hen. Vraag hiervan een bewijs, moesten we de politie op ons dak krijgen.

mvg Svenmichiels

nou met wat geluk is het de staatsveiligheid die we op ons dak krijgen. Ik vermoed dat we met meer dan 20 man zijn, en ik vermoed niet dat er 20 * 32 = 640 agenten van de staatsveiligheid in de Antwerpen gebaseerd zijn, dus dat moet wel loslopen om te ontsnappen :clown:

sugar

Tom
7 maart 2006, 06:14
Oeioei, dan ben ik al tig malen geschaduwd door de politie omdat ik shoot in de haven ?????

Wim.Vanmaele
7 maart 2006, 07:29
@Tom
is dat niet geen skrijffout ? Shoot, is dat dan niet Schoot :clown: :D

Mag ik er anders wel even op duiden, dat ik helemaal geen organisator ben. Ik stel alleen mijn vrije tijd ter beschikking om eventueel alle foto's te verzamelen en dan te globalizeren. Trouwens, ik doe deze week de allerlaatste testen voor twee programmaatjes. Eentje voor de deelnemers waarmee ze hun foto's kunnen aanduiden, kopiëren en van de nodige trefwoorden, indelingen kunnen voorzien, en dan er eentje om een defintieve CD mee te maken. Het is dan ook de bedoeling die ter beschikking te stellen van BD indien anderen daar nood aan hebben.
Heb gisterenavond 4000 foto's van zo'n 30 deelnemers verwerkt. Daar werden zo'n 40 verschillende beeldgroepen in gedefinieeerd. (Gebruik van de oude CD's van SD-Dendermonde.
De defintieve CD-versie stond klaar om gebrand te worden na zo'n 2 uur PC-werk, waarbij ik tweemaal op een knopje diende te drukken.
1) Start
2) Op ok drukken bij melding dat het afgewerkt was.
Moet nu nog de handleiding schrijven.
Dus, ik moet nu wel stillaan van de organisatoren weten welke trefwoorden, onderverdelingen we zullen hebben. Maken we trefwoorden per type wagen, per eigenaar ? Ik moet dan wel de lijst hebben, zodat ik die in een soort sleutel-tabel kan invoegen. Immers, iedereen moet steeds dezelfde sleutels gebruiken, anders lukt het niet.
Het is dus zo, dat diegene die willen deelnemen aan de verzamelCD, wel verplicht worden de data aan mij te bezorgen met het programmaatje. Alle andere aangeleverde materiaal bekijk ik niet en bewerk ik nog minder... Kwestie duidelijk te zijn met de afspraken.
In het weekend plaats ik de defintieve versie nog eens ter beschikking. Iederen kan die opladen en even testen. De tabel met de definitieve sleutels kan dan later zonder enig probleem in het programmaatje worden opgeladen...

Wim.Vanmaele
10 maart 2006, 17:03
Er is momenteel een volledige versie beschikbaar voor de deelnemerskant.
Dit kan opgehaald op volgend adres.

De sleutels zijn niet de definitieve, enkel maar een test om het programmaatje te leren.

http://users.telenet.be/purlut/download/Sd_album.zip

suc6 aan de durvers met lef :D

RobMitchell
10 maart 2006, 17:07
So... any more news on the cars, what they're going to do, how, numbers of cars, extra things needed, etc?
3 pages of in legal aspects of shooting in the haven and software development and very little else.

Wim.Vanmaele
10 maart 2006, 20:36
:confused:

voyager
13 maart 2006, 14:32
So... any more news on the cars, what they're going to do, how, numbers of cars, extra things needed, etc?
3 pages of in legal aspects of shooting in the haven and software development and very little else.

There are allready more than 40 mini's registered to come and have their pictures taken. The cars will be standing still most of the time, but we are looking for a nice spot where we can make some drive-by shots. The most important extra we need is good weather :rolleyes: .

Er zijn reeds meer dan 40 mini's ingeschreven om zicht te laten fotograferen.
De wagens zullen doorgaans stilstaan, maar we zijn nog aan het kijken voor een locatie waar we de wagens al rijdend kunnen schieten. Het belangrijkste dat we nog nodig hebben is mooi weer :rolleyes: .

Karreaux
15 maart 2006, 20:17
Is er nog plaats, anders kom ik ook af.....?

Nog mensen van WVlaanderen?

Haai8
16 maart 2006, 21:23
Ik neem nog 2 kameraden mee, kan dat ?

sugar
21 maart 2006, 22:07
Ik lees dit topic nog eens terug, en ik vraag me af of dit niet uit de hand kan lopen.

30 fotografen en 30 mini's... als dat niet een beetje onder controle wordt gehouden komen daar volgens mij ongelukken van.
Als je fotografeert ben je soms effe niet aan 't opletten, en in zo'n massa en met een boel wagentjes ....
Bovendien lijkt het mij moeilijk om deftige foto's af te leveren als er zoveel volk rond die auto's staat. Vergeet niet 30 mini's dat is een fikse parking vol wagens...

Het lijkt mij meer aangewezen om samen af te sprekenn en dan kleine groepjes samen te stellen , met bvb 4 fotografen en 5 mini's (evt nog iets kleiner), en die zich een beetje te laten verspreiden. We kunnen na een uurtje nog eens terug samen komen en nog eens op een andere manier samenstellen...

...

sugar

ajuin
22 maart 2006, 12:42
Haven is groot genoeg. Bepaalde zaken op het parcours zeker, daar kunnen er zelfs nog wat bij ;)

Op de plekken die aangedaan zullen worden (voor zover ik van het uiteindelijke besluit op de hoogte ben) kan je je gerust wat afzonderen. Maar juist zoveel voertuigen heeft ook iets...

voyager
22 maart 2006, 23:21
Ik lees dit topic nog eens terug, en ik vraag me af of dit niet uit de hand kan lopen.

30 fotografen en 30 mini's... als dat niet een beetje onder controle wordt gehouden komen daar volgens mij ongelukken van.
Als je fotografeert ben je soms effe niet aan 't opletten, en in zo'n massa en met een boel wagentjes ....

Het is wel de bedoeling dat de auto's stilstaan als de foto's genomen worden. (Met uitzondering van 1 locatie voor panning.)

Bovendien lijkt het mij moeilijk om deftige foto's af te leveren als er zoveel volk rond die auto's staat. Vergeet niet 30 mini's dat is een fikse parking vol wagens...

Meer dan 30 wagens en een kleine 30 fotografen is ongeveer 1 wagen per fotograaf. Zoveel volk zal er dan wel niet in de weg staan. :cool:

Het lijkt mij meer aangewezen om samen af te sprekenn en dan kleine groepjes samen te stellen , met bvb 4 fotografen en 5 mini's (evt nog iets kleiner), en die zich een beetje te laten verspreiden. We kunnen na een uurtje nog eens terug samen komen en nog eens op een andere manier samenstellen...

De locaties zijn voldoende groot en er zijn meerdere plaatsen per locatie waar men foto's kan nemen. Er zullen zich dus wel groepjes met enkele mini's en fotografen vormen om de verschillend sub-locaties aan te doen.

StevenVH
23 maart 2006, 17:48
Is er al meer duidelijkheid over de locatie waar alles gaat plaatsvinden en hoe deze te bereiken is?

voyager
25 maart 2006, 00:37
Is er al meer duidelijkheid over de locatie waar alles gaat plaatsvinden en hoe deze te bereiken is?

Deze weekend worden de locatie's nog eventjes besproken en begin volgende week zal ik ze hier dan posten.

Voorlopig staat het volgende ongeveer vast:

Verzamelen aan de metropolis omstreeks 13.00u. Daarna wordt er in groep gereden naar de verschillende locatie's (in en rond de haven), waar we telkens ongeveer 1u blijven voor de foto's te nemen. De shoot zal afgelopen zijn omstreeks 19.00 u (zonsondergang).

Verdere details volgen komende week.

seppuku
25 maart 2006, 22:46
De shoot zal afgelopen zijn omstreeks 19.00 u (zonsondergang).Louter ter info: zonsondergang op 9 april is om 20:28 uur.

seppuku.

Tom
27 maart 2006, 06:16
Ook louter ter info, ik vrees dat ik ga passen.
Het wordt me iets te druk met zoveel mensen, 30 fotografen, 30 autootjes, het is me iets teveel.

Iig veel plezier iedereen .....

Wim.Vanmaele
27 maart 2006, 07:08
Ik moet helaas ook passen. Arbeidsverplichtingen roepen me op.
Veel suc6

paepke
28 maart 2006, 16:12
Sorry,
Maar ik moet passen.
veel succes en plezier.

RobMitchell
28 maart 2006, 16:32
Someone can take my place too, sorry, too much work, too little time.

Regards, Rob.

voyager
3 april 2006, 01:33
Meer info over de shoot en de locatie's heb ik in een pdf gegoten.

Minishoot (http://users.skynet.be/vincenti/priv/Minishoot.pdf)

anendel
3 april 2006, 08:55
Ik moet spijtig genoeg ook passen. Véél te drukke agenda en auto die in de garage staat maken het té moeilijk om er op tijd te geraken.

StevenVH
3 april 2006, 11:40
mijn grootvader brengt mij naar de metropolis, is het mogelijk dat ik dan met iemand verder naar de haven kan rijden? want mijn grootvader zet mij enkel aan de metropolis af en dat is het. laat het maar weten aub.

Black B@ndit
3 april 2006, 17:23
mijn grootvader brengt mij naar de metropolis, is het mogelijk dat ik dan met iemand verder naar de haven kan rijden? want mijn grootvader zet mij enkel aan de metropolis af en dat is het. laat het maar weten aub.
Ik zit alleen in mijn Clio, er is dus nog plaats over. Er zullen zeker genoeg auto's zijn waar je nog een plaatsje kan vinden om mee te rijden;) .

Ik hou wel het weerbericht (en dit forum) in het oog om er zeker van te zijn dat de fotoshoot wel degelijk doorgaat.

yannick
3 april 2006, 22:24
jammer dat er zoveel BD'ers afhaken :(

als er BD'ers zijn die nog een plaatsje zoeken in een wagen => bij mij in de mini is er nog wel een beetje plaats ;-)

als er iemand eens zin heeft om er mee te rijden, dat is ook geen probleem.
Uiteraard liefst wel iemand met een rijbewijs ;-), en je moet mij er ook bijnemen als co-piloot dan. Wegens medische redenen zal ik misschien zelfs een chauffeur MOETEN zoeken, ik sukkel met een scheenbeenvliesontsteking en lange afstanden rijden gaat dan niet altijd even goed.

tot zondag!

sugar
3 april 2006, 23:20
Als er mensen zijn die uit gerio Tienen/Leuven afkomstig zijn : in mijn auto is nog wel een plaatsje

Jeff_Belgium
4 april 2006, 08:40
Zet mij maar op de lijst!

ajuin
4 april 2006, 12:31
Wegens medische redenen zal ik misschien zelfs een chauffeur MOETEN zoeken, ik sukkel met een scheenbeenvliesontsteking en lange afstanden rijden gaat dan niet altijd even goed.

tot zondag!
je weet het maar te zeggen, volk genoeg....

yannick
6 april 2006, 02:37
de weersvoorspellingen voor zondag blijken nog mee te vallen.. kans is groot dat het droog blijft!

Karreaux
6 april 2006, 13:52
Ik kan niet aanwezig zijn, openingsrace van de Belcar.....

Have fun !

Bralo20
6 april 2006, 14:43
Vermits het niet zo'n schitterend weer word om naar de Nürburgring te gaan is het goed mogelijk dat ik afkom naar A'pen ;)

Mss tot zondag ;)

Mvg,

Yammee
6 april 2006, 20:54
Jammer maar ik vrees dat ik ga moeten afhaken. Morgen wordt dochtertje geopereerd (niets ergs hoor) en gezien het een papa's kindje is:D zal ik zeker niet weg mogen.
Hopelijk heb jullie goed weer en worden er vele toffe en leuke foto's geschoten.
Laat achteraf maar eens zien wat ik gemist heb;)

moeikketreimeloe
7 april 2006, 07:35
Maar ik kom af zenne :) . Als er volk van Leuven of Kortenberg mee wil bollen ... laat maariets weten hé.

Dixie

Rudy
7 april 2006, 07:45
Sorry, ik moet waarschijnlijk afhaken, andere verplichtingen.
Have fun!

Black B@ndit
7 april 2006, 16:08
Ik vind het ook heel spijtig, maar ik heb ook dringender zaken aan de hand. Daarom kan ik zondag niet komen.
(Ik moet tegen volgende week nog foto's bij elkaar zoeken om tentoon te stellen in verband met de feesten rond 100 jaar Sint-Jozef Rijkevorsel.)

Maar er zijn nog genoeg fotografen over om die Mini's langs alle kanten te fotograferen;) .

GroovBird
7 april 2006, 16:49
Kan ik er nog eventueel bij? Ik kan wel niet helemaal tot het einde blijven, wegens huishoudelijke verplichtingen.

Groetjes,

Dave

Svenmichiels
7 april 2006, 18:42
Als ik de laatste posts bekijk dan vallen er vele mensen af, wat wel jammer is.

Op den duur komen er meer auto's dan fotografen. Maar daar klaag ik niet over.

Tot zondag iedereen.

Sven

sugar
7 april 2006, 19:08
Ik ben aan 't nadenken over de lenzen die ik meeneem. Moet ik een Macrolens meenemen om die mini's te fotograferen :D

sugar

Tom
8 april 2006, 08:15
Ahum, in de namiddag kan ik wss nog effe passeren, dus ik zal een belleke geven om te weten waar jullie juist zitten .....

sugar
8 april 2006, 09:57
Weerbericht voor morgen (www.kmi.be)

wisselende bewolking maar droog
:G

sugar

Exile®
8 april 2006, 14:39
Sorry, gelieve mij te willen verontschuldigen : zit met een "slapende" hand, tengevolge van geknelde zenuw in elleboog. Volgende week operatie, zal voor een andere keer zijn ... :(

voyager
8 april 2006, 15:59
Meer info over de locatie's en richtlijnen staan on-line.

Je kan ze hier (http://users.skynet.be/vincenti/priv/Minishootloc.pdf) vinden.

Het weer voor morgen ziet er redelijk goed uit met maar 20% kans op regen; dus we gaar er voor.:G

ajuin
8 april 2006, 16:08
Vergeet niet, aan de Berendrechtsluis kan je ook parkeren aan K869, met zicht op Noordzeeterminal (K913) :rolleyes:

ps: wat er vandaag uit valt, kan er morgen niet uitvallen :green:

sugar
8 april 2006, 16:28
We zijn met ongeveer 15 fotografen... Hebben we ondertussen een idee van het aantal minitjes?

laatste update van www.kmi.be 17h00

wisselende bewolking maar droog:G :G

Ziet er dus goed uit. Ik ga mijn lenzen eens scherpen :clown:
sugar

seppuku
8 april 2006, 16:58
Misschien nog eens deze tip:

Zorg voor een paar sets schroevendraaiers! Even de nummerplaten eraf halen voor de shots, spaart heel wat Photoshop-gepruts achteraf.

seppuku.

yannick
8 april 2006, 17:51
We zijn met ongeveer 15 fotografen... Hebben we ondertussen een idee van het aantal minitjes?

ik denk een 30'tal toch wel.

Er zijn er meer dan 40 ingeschreven, maar je hebt er sowieso die niet komen opdagen wegens lang niet meer op forum geweest en daarom vergeten, andere plannen, plots geen zin meer,...

yannick
8 april 2006, 17:53

Zorg voor een paar sets schroevendraaiers! Even de nummerplaten eraf halen voor de shots, spaart heel wat Photoshop-gepruts achteraf.

seppuku.

Voor mij speelt het niet zo'n rol of mijn nummerplaat zichtbaar is of niet..
ik ga mij dan ook niet bezig houden met altijd de nummerplaat er af te vijzen en telkens weer er terug op te zetten omdat we toch heel de dag op de openbare weg rijden en dus de verkeersregels moeten volgen.

voyager
8 april 2006, 20:39

seppuku.

Op zich geen slecht idee, maar we blijven de ganse tijd op de openbare weg dus kunnen we problemen krijgen als we de nummerplaat verwijderen.

Er wordt trouwens alleen maar gevraagd om de nummerplaten onleesbaar te maken voor de foto's die op het web verschijnen.

seppuku
8 april 2006, 21:04
Op zich geen slecht idee, maar we blijven de ganse tijd op de openbare weg dus kunnen we problemen krijgen als we de nummerplaat verwijderen.

Er wordt trouwens alleen maar gevraagd om de nummerplaten onleesbaar te maken voor de foto's die op het web verschijnen.Het gaat niet zozeer om de privacy van de eigenaars wanneer de foto's op het web komen, eerder om het feit dat nummerplaten soms erg storend kunnen zijn in foto's van auto's, zeker de (ondertussen) reflecterende exemplaren.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de wagens zonder nummerplaten gaan rondrijden, maar wanneer ze bijvoorbeeld stilstaan op de kaaien, kunnen ze er eventueel eventjes af, toch zeker die vooraan.

't Is maar een idee.

seppuku.

voyager
8 april 2006, 21:25
Het gaat niet zozeer om de privacy van de eigenaars wanneer de foto's op het web komen, eerder om het feit dat nummerplaten soms erg storend kunnen zijn in foto's van auto's, zeker de (ondertussen) reflecterende exemplaren.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de wagens zonder nummerplaten gaan rondrijden, maar wanneer ze bijvoorbeeld stilstaan op de kaaien, kunnen ze er eventueel eventjes af, toch zeker die vooraan.

't Is maar een idee.

seppuku.

Goede opmerking van die reflecterende platen. Ik zal maar een schroevendraaier meenenem.

Wim.Vanmaele
9 april 2006, 06:35
Waarom in karton geen fake-nr-plaat er gewoon voorhangen. Sneller en dan zie je ook niet de schroefgaten en eventueel zware banden omdat je die niet kan kuisen als je plaat erop zit.

Haai8
9 april 2006, 08:56
Momenteel mooi zonnetje hier in Grimbergen, hopelijk in A'pen ook :green:

Nat
9 april 2006, 19:39
Veilig en wel terug thuis. Mooie dag ! Het sorteren kan beginnen.
Waar spanjaart + zoon en sven plotseling gebleven ware, is voor velen een raadsel :confused: Hopelijk hebben die er ook iets kunnen van maken...
Bedankt voor de schitterende organisatie !!!!

Svenmichiels
9 april 2006, 19:45
Veilig en wel terug thuis. Mooie dag ! Het sorteren kan beginnen.
Waar spanjaart + zoon en sven plotseling gebleven ware, is voor velen een raadsel :confused: Hopelijk hebben die er ook iets kunnen van maken...
Bedankt voor de schitterende organisatie !!!!
Spanjaart + zoon & sven waren het wachten en het chaotisch gedoe in lillo-dorp beu (samen met de mini-rijder die met ons zijn meegegaan) en zijn vertrokken om zelf wat plaatsen te zoeken. Resultaten zullen volgen.

We hebben ons goed geamuseerd. Met voldoende humor en drank.

Svenmichiels

Tom
9 april 2006, 20:14
Tja, de beste stuurlui .......

Haai8
9 april 2006, 20:21
Tja, de beste stuurlui .......
Stoker...:D :clown: :bom: :D

Tom
9 april 2006, 20:36
Stoker...:D :clown: :bom: :D

Moi ...... ????:o

yannick
9 april 2006, 20:36
Ben ondertussen ook thuis geraakt en onderweg nog enkele leuke fotolocaties gevonden (heb ook nog 1 BD'er er naartoe gestuurd, naar een grafitti-muurtje vlak bij de laatste locatie, geen idee wie de BD'er was..).......... jammer genoeg wou het fototoestel niet meer mee. Batterij te plat voor schermpje te gebruiken en gewone zoeker geeft ander zicht dan de foto zelf..

héél hard bedankt aan Voyager die een knappe route heeft uitgestippeld en het vandaag ook allemaal in goede banen heeft geleden. Lillo (1e locatie) was idd een beetje hectisch gelukkig, omdat sommige mini-rijders niet begrepen hadden dat ze plaats moesten maken voor de volgende groep. Gelukkig is het op de andere locaties allemaal wel vlotjes verlopen.

en nu de foto's eens bekijken!

ajuin
9 april 2006, 21:41
Yannick, waarschijnlijk Sugar...

Was wel leuk, en met zoveel had niemand kunnen indenken, een 45-tal :eek:

Goed gedaan...We wachten op iedereen zijn resultaten

Haai8
9 april 2006, 21:50
Goed gedaan...We wachten op iedereen zijn resultaten
En iedereen wacht op die van U :D :clown: :bom:

Spanjaart
9 april 2006, 22:55
Altijd prettig om te horen dat je in ieder geval vemist wordt na een verdwijning!
De ongeveer 12 met ons mee verdwenen mini's ... nog geen woord over gehoord ;)
Kortom te veel mini's, weinig fotografen. Beter om bij een dergelijke opkomst 3/4 ploegen te maken en dan kloksgewijze de locaties af te gaan (en te zorgen dat de adressen/gps locaties daarvan algemeen bekend zijn).
40 modellen (zeker auto's) op 1 plek staat altijd elkaar in de weg.

sugar
10 april 2006, 18:26
Erg leuk initiatief.

Misschien eens een oldtimer club, een porsche club of iets dergelijke aanspreken voor een herhaling?

sugar

Haai8
10 april 2006, 19:28
Erg leuk initiatief.

Misschien eens een oldtimer club, een porsche club of iets dergelijke aanspreken voor een herhaling?

sugar
Idd erg leuk en voor herhaling vatbaar :G
Dank aan Voyager (ook voor de lift naar Lillo :D )

Ondertussen zit ik zélf met een idee in het hoofd, nog effe brainstormen en wie weet...:green:

Nat
10 april 2006, 21:18
Op het mini forum alvast niks dan lof.
http://forum.mini2.be/viewtopic.php?t=2312

En oh ja, nog iets wat ik niet snap :
Er wordt gevraagd om de nummerplaten onzichtbaar te maken op de foto's die op het web worden gezet. "Even" een album in elkaar steken is onbegonnen werk daardoor. Kan mij iemand het nut van deze verdoezel aktie uitleggen ? Deze mensen (auto's) worden toch "bewust" gefotografeerd ? Het is niet dat we hier vreemde wagens tonen. Ik zie duidelijk iets over het hoofd, maar kan toch maar geen uitleg bedenken.... Alvast bedankt :)

docgonzo
10 april 2006, 23:12
Op het mini forum alvast niks dan lof.
http://forum.mini2.be/viewtopic.php?t=2312

En oh ja, nog iets wat ik niet snap :
Er wordt gevraagd om de nummerplaten onzichtbaar te maken op de foto's die op het web worden gezet. "Even" een album in elkaar steken is onbegonnen werk daardoor. Kan mij iemand het nut van deze verdoezel aktie uitleggen ?
Dat maakt het mensen met minder goeie bedoelingen minder makkelijk. Immers, aan de hand van de nummerplaat kan er eventueel informatie opgezocht worden.
Vandaar de verdoezelactie.

voyager
10 april 2006, 23:54
Aan alle fotografen, bedank om te komen en foto's te nemen van de Mini's.

De mini's (http://forum.mini2.be/viewtopic.php?t=2312) zijn al laaiend enthousiast over de eerste resultaten.

Het begin was wel een beetje hectich, maar er waren ook iets meer mini's dan verwacht. :rolleyes:

We hadden het weer mee en ik hoop dat iedereen een leuke dag gehad heeft en veel mooie foto's heeft kunnen maken.

Tom
11 april 2006, 06:27
Wij (ik en Rudy) zijn ook even afgekomen voor een uurke of zo, en alhoewel het een beetje rommelig was in Lillo dorp (wat wil je anders met zo'n hoop) hebben we toch wel wa afgelachen (niewaar Ajuin .... :D ) en een hoop gezeverd (niewaar Haai8 ?) .....

Mijn foto's staan HIER (http://www.tomsphotos.be/Galleries/GalleryEvents/20060409_Mini'sEverywhere/index.html) . Het zijn er niet veel, daar ik alleen wat fotokes heb proberen maken van voorbijrijdende minilkes ....

Rudy
11 april 2006, 07:01
Wij (ik en Rudy) zijn ook even afgekomen voor een uurke of zo, en alhoewel het een beetje rommelig was in Lillo dorp (wat wil je anders met zo'n hoop) hebben we toch wel wa afgelachen (niewaar Ajuin .... :D ) en een hoop gezeverd (niewaar Haai8 ?) .....

Euuhh, lachen, was dat niet de bedoeling??? Ik heb vroeger genoeg van die evenementen meegemaakt, langs de drivers kant, en als er zo veel autos zijn is het ALTIJD een beetje rommelig.
Om een autootje alleen te fotograferen, moet je naar de showroom gaan.
Wij hebben ons in ieder geval geamuseerd!

ajuin
11 april 2006, 08:40
Euuhh, lachen, was dat niet de bedoeling??? Ik heb vroeger genoeg van die evenementen meegemaakt, langs de drivers kant, en als er zo veel autos zijn is het ALTIJD een beetje rommelig.
Om een autootje alleen te fotograferen, moet je naar de showroom gaan.
Wij hebben ons in ieder geval geamuseerd!
Alle, dat jij je nog geamuseerd hebt, raar... Ik had het gevoel dat je je buitengesloten voelde om de een of andere reden... :clown:

Inderdaad is dat de hoofdbedoeling, en leuke foto's maken op de koop toe...
Dat maakt het zo leuk he :rolleyes:

yannick
11 april 2006, 13:43
als het veel werk is voor de nummerplaten te verdoezelen...
voor mijn MINI hoeft het alvast niet..

blauwe cabrio met nr.plaat BUU-393

ik vind het soms zelfs storend omdat zo'n bewerkte nr plaat vaak de aandacht wegtrekt van de rest vd foto. Ik heb ook al van andere MINI'ers op het forum gelezen dat het voor hen niet echt hoeft.

Nat
11 april 2006, 19:44
Dat maakt het mensen met minder goeie bedoelingen minder makkelijk. Immers, aan de hand van de nummerplaat kan er eventueel informatie opgezocht worden.
Vandaar de verdoezelactie.
Ik blijf het niet begrijpen... Welke informatie kan dan wel opgezocht worden ? Eigenaar ? So what ? En dat hij in antwerpen was ? Hij wist toch dat hij gefotografeerd wilde worden ? Een groot verschil als je een "onbekende wagen" fotografeerd op een duidelijk herkenbare plaats. Dat kan voor die eigenaar "vervelend" zijn.
Wie helpt mij verder ?:confused:

Nat
11 april 2006, 19:49
Mijn foto's staan HIER (http://www.tomsphotos.be/Galleries/GalleryEvents/20060409_Mini'sEverywhere/index.html) . Het zijn er niet veel, daar ik alleen wat fotokes heb proberen maken van voorbijrijdende minilkes ....
Dat werkt niet goed in firefox. Ik heb er eens iets over gelezen. Ik denk dat je een recentere versie van simpleviewer moet inzetten. Vervolgens heb je ook geen enkele nummerplaat onzichtbaar gemaakt (waar ik trouwens volledig achter sta). Nu kan ik niet meer volgen zulle...
Prachtige pannings trouwens in jouw album. Welke sluitertijd heb je ingezet ?

Tom
12 april 2006, 08:41
Dat werkt niet goed in firefox. Ik heb er eens iets over gelezen. Ik denk dat je een recentere versie van simpleviewer moet inzetten. Vervolgens heb je ook geen enkele nummerplaat onzichtbaar gemaakt (waar ik trouwens volledig achter sta). Nu kan ik niet meer volgen zulle...
Prachtige pannings trouwens in jouw album. Welke sluitertijd heb je ingezet ?

Sluitertijd bij de meesten 1/60. De eerste waren op 1/90 of zo, maar dan was er niet genoeg beweging in de wielen vond ik.

En neen, de nummerplaten zijn niet onleesbaar gemaakt, deze info zag ik pas toen men gallerij al online stond. Zondagavond stonden die pics er al dus, ik las pas maandag dat de nummerplaten bewerkt moesten worden.

Haai8
12 april 2006, 19:03
Vraagske ivm dat "pannen", het wil maar niet echt lukken bij mij maar zou het beter zijn om igv pannen AL mijn focuspunten te activeren ipv het gebruikelijke centrale focuspunt (is dit nu een vraag met ingebouwd antwoord :o :clown: ) dat ik bijna altijd gebruik, heb ik dan mss meer kans op suc6 ?

sugar
12 april 2006, 19:17
Vraagske ivm dat "pannen", het wil maar niet echt lukken bij mij maar zou het beter zijn om igv pannen AL mijn focuspunten te activeren ipv het gebruikelijke centrale focuspunt (is dit nu een vraag met ingebouwd antwoord :o :clown: ) dat ik bijna altijd gebruik, heb ik dan mss meer kans op suc6 ?

Pannen : met AI Servo en alle AF punten geactiveerd

sugar

Haai8
12 april 2006, 19:23
Miljaar...waarom kom ik zélf op het antwoord wanneer ik niet aan het shooten ben en wanneer ik aan het shooten ben kom ik d'r niet op...

Thx suiker, gonne try it :D :G

ajuin
12 april 2006, 19:36
Gewoon int midden scherpgesteld... Trial and error

Haai8
12 april 2006, 19:43
Gewoon int midden scherpgesteld... Trial and error

Hmmm geeft bij mij toch nogal wat eroors zenne, maar ja, ik gebruik dan ook nen Canon hé :D