Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wacom tablet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wacom tablet

    Ik had graag geweten of hier mensen zijn die ervaring hebben met een grafisch tablet op de pc. Ik ben aan't uikijken om mezelf een tablet van wacom aan te schaffen maar zo graag van ervaren gebruikers eens de voor en de nadelen horen. Ik heb bv schrik dat het toch makkelijker gaat zijn om in photoshop te werken met de muis en zo gaat het tablet natuurlijk snel aan de kant liggen. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dus alle voor en nadelen zijn welkom en dit geld niet alleen voor de gebruikers van hetmerk wacom. Ik heb gezien dat Trust ook tableten in zijn assortiment heeft. Dus alle goeie raad is welkom. Alvast hartelijk bedankt
    Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

  • #2
    Re: Wacom tablet

    Heb mij onlangs een Wacom Volito van bij de Aldi (à 29 euro) aangeschaft.
    Eerst eens ervaren aan weinig geld wat zo'n tabletje voor mij kan betekenen, dan kan ik later nog zien of ik mij een duurder exemplaar wens aan te schaffen.


    groetjes,

    marcus.
    zwart & wit & kleur

    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Wacom tablet

      Geef jezelf een week om eraan te wennen. Dan is er echt geen weg meer terug hoor - je werkt veel nauwkeuriger dan met de muis.

      Neem de tijd om te beslissen welk formaat je wilt. Ik had eerst het A4-model gekocht maar vond dat ik dan te lange bewegingen moest maken. Meteen geruild voor het A5-formaat. Kleiner zou ik niet gaan maar dat is een persoonlijke afweging. Ik zou wel bij Trust uit de buurt blijven en voor Wacom gaan. Ik heb de Wacom Intuos 3. Heel handig vind ik de batterijloze pen.

      Comment


      • #4
        Re: Wacom tablet

        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
        Geef jezelf een week om eraan te wennen. Dan is er echt geen weg meer terug hoor - je werkt veel nauwkeuriger dan met de muis.

        Neem de tijd om te beslissen welk formaat je wilt. Ik had eerst het A4-model gekocht maar vond dat ik dan te lange bewegingen moest maken. Meteen geruild voor het A5-formaat. Kleiner zou ik niet gaan maar dat is een persoonlijke afweging. Ik zou wel bij Trust uit de buurt blijven en voor Wacom gaan. Ik heb de Wacom Intuos 3. Heel handig vind ik de batterijloze pen.
        Idem hier, ik heb dezelfde. Eens je die gewend bent is er geen weg meer terug. Dus voor de OP: een absolute aanrader.
        Fullator
        Fotostudio Candela Zone
        website: http://www.chronax.be
        website: http://www.marquisemodels.eu

        Comment


        • #5
          Re: Wacom tablet

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
          Geef jezelf een week om eraan te wennen. Dan is er echt geen weg meer terug hoor - je werkt veel nauwkeuriger dan met de muis.

          Neem de tijd om te beslissen welk formaat je wilt. Ik had eerst het A4-model gekocht maar vond dat ik dan te lange bewegingen moest maken. Meteen geruild voor het A5-formaat. Kleiner zou ik niet gaan maar dat is een persoonlijke afweging. Ik zou wel bij Trust uit de buurt blijven en voor Wacom gaan. Ik heb de Wacom Intuos 3. Heel handig vind ik de batterijloze pen.
          Idem dito.
          Is zelfs ideale combinatie met muis. Ben rechtshandig maar werk steeds met de muis links. Dit gaat terug naar prof periode waarbij ik dan met rechterhand notas kon maken en links muis of telefoon bedien.
          Nu muis links en Wacom (format A5) rechts werkt perfect. Bedien meestal beide te gelijkertijd maar voor preciesie en detail is Wacom de top.

          Henri
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            Re: Wacom tablet

            Ik werk nu ook met een Wacom Intuos 3 A5, gedurende een 3 tal maanden.
            Daarvoor heb ik een ander merk gehad PEN TABLET Win Time A6 (ca. 2 jaar) maar de Wacom werkt veel beter en drukgevoeliger.
            Ik gebruik het tablet voor het corrigeren van foto's, maar toch voornamelijk voor het maken van tekeningen en schilderijen.
            Zoals de andere posts aangeven is het oefenen en nog eens oefenen, want aanvankelijk valt het werken met een tekentablet wat tegen. Maar eens je het "gevoel" te pakken hebt is het tablet onmisbaar.

            Comment


            • #7
              Re: Wacom tablet

              Ik heb het topic even verplaatst naar een meer geschikter forumonderdeel.

              Zelf gebruik ik ook een Wacom tablet (heb onlangs zelfs een nieuwe gekocht, de oude was aan vervanging toe). Het werkt veel beter dan een muis en het is beter tegen RSI. Voorkomen doet een tablet dit niet, maar het zorgt wel voor een "comfortabelere" houding voor mij dan. het vergt enige oefening, maar als je daar eenmaal doorheen bent, dan wil je niets anders meer.
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment


              • #8
                Re: Wacom tablet

                Hier ook een Intuos3 A5

                werkt lekker, enkel wat oefening in het begin, maar werkt een pak handiger en nauwkeuriger dan de muis
                Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

                Comment


                • #9
                  Re: Wacom tablet

                  Ik werk al wel bijna 10 jaar met Wacom (beroepshalve en minimum 8 uur per dag). Het eerste tablet kreeg ik van mijn computerleverancier toen die dingen net op de markt waren, "om eens te proberen". Na enkele dagen wou ik het ding niet meer afgeven. Ik doe alles met het tablet, de muis dient enkel en alleen om de schermen uit ruststand te roepen. (Een korte tik tegen de muis is sneller dan een pen nemen en over tablet bewegen.)

                  De eerdere opmerking over het formaat kan ik volledig onderschrijven. A4 is te groot, A5 ideaal. Mijn zoon heeft zo een Wacom tablet van de Aldi (+/-A6?). Persoonlijk vind ik die te klein en niet precies genoeg. Maar voor hem (fervente pictuner) is het perfect (zo zegt hij).

                  Ik zou niet zonder kunnen, mijn productiviteit daalt met de helft als ik met een muis moet werken en bepaalde dingen kunnen hoegenaamd niet met een muis.
                  Belangrijkste nadeel aan een tablet is de ruimte. Je moet - naar mijn ervaring - er erg veel ruimte voor hebben. Mijn tabletten liggen zo dat mijn volledige onderarm rust op het bureaublad.
                  | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wacom tablet

                    iedereen hartelijk bedankt voor de reacties. Maar ik vrees dat ik nog een tijdje ga wachten voor een tablet aan te schaffen. Dit weekend heeft mijn fototoestel het laten afweten. Ik vrees dat het de CCD chip is en dat gaat kostelijk worden hé. Toch allemaal bedankt voor de reacties
                    Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

                    Comment

                    Working...
                    X