Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Google Picasa

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Google Picasa

    Op dit ogenblik werk ik met Kodak Easyshare voor het archiveren van mijn foto's, maar dit werkt verschrikkelijk slecht, en mijn PC blokkeert regelmatig.

    Nu heb ik wat info gezien over Google Picasa. De mogelijkheden lijken me zeer praktisch om eenvoudig te ordenen en enkele kleine verbeteringen uit te voeren (rode ogen). Ook zou je filmpjes en slideshows gemakkelijk kunnen aanmaken.

    Iemand ervaring hiermee, of een betere suggestie met gratis software?

    Groeten,

  • #2
    Re: Google Picasa

    Ik gebruik het regelmatig wanneer er bezoek is en ik een snel overzicht wil geven van al mijn foto's. Is een echte aanrader. En bovendien gratis.

    Comment


    • #3
      Re: Google Picasa

      Is er dan maar één gebruiker van deze software hier?

      Comment


      • #4
        Re: Google Picasa

        Denk wel van niet
        Ik gebruik dat ook voor rap eens een fotoslide te maken of als ik alles rap eens wil bekijken .
        Gemakelijk vind ik de optie om door te sturen met je e mail dan verkleint die de fotos zodat je niet eentje van 5mb moet doorsturen naar iemand die en beperkte verbinding heeft.


        Grts
        Formatje

        Comment


        • #5
          Re: Google Picasa

          Ik gebruik het ook voor de quick n dirty methode


          printen is overigens ook heel goed


          en je kunt het gerust aan vrienden adviseren omdat het zo intuïtief werkt
          (no RTFM dus )
          het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
          Telecaster weblog
          km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

          Comment


          • #6
            Re: Google Picasa

            picasa is wel leuk, vooral omdat het gratis is, en belangrijk: omdat het beter werkt dan easyshare van kodak. Kheb het ook gehad, in mijn kodaktijd, maar 1 op de 2 keer starte mijn pc niet deftig op. 't probleem was opgelost na verwijderen van de easyshare software (of moet ik brolware zeggen? )

            Comment


            • #7
              Re: Google Picasa

              werk ook altijd met Picasa
              voor eenvoudige kleine bewerkingen
              anders in Photoshop
              vind Picasa zeer knap voor iemand die niet verder bekend is met de
              meer ingewikkelde bewerkingprogramma's en vind dat je een duidelijk overzicht hebt
              grtz
              D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
              Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
              en ewa flitsspeelgoed

              Comment


              • #8
                Re: Google Picasa

                in het verleden Picasa gebruikt tot tevredenheid - al zijn de mogelijkheden wel erg mager. Sinds een paar maanden heb ik ervaring met Digital Image Starter Edition 2006 van microsoft en dit is toch echt completer. Zeker de library functie heeft veel mogelijkheden om foto's, door er kenmerken aan toe te voegen, makkelijk terug te vinden. Ook de editor is voor mij tot voor beperkte foto bewerking meer dan voldoende.

                Gratis te downloaden op http://www.microsoft.com/products/im...eredition.mspx

                succes
                leon
                Leon Loeffen

                Comment


                • #9
                  Re: Google Picasa

                  Dat is geen gratis software maar een gratis trial. De meest belangrijke functies houden op te werken na 60 dagen...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Google Picasa

                    oeps - Digital Image Starter Edition 2006 is inderdaad een trial - zoals op de site gemeld wordt:

                    What happens when my 60-day trial of Digital Image Starter Edition 2006 expires? After the 60-day trial period ends, the advanced features of Digital Image Starter Edition 2006 will no longer work. You will still be able to access your photos from the Library and the Starter Edition’s core functionality will remain, allowing you to continue with minor editing.
                    Leon Loeffen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Google Picasa

                      Ik werk met picasa, en je zult niets anders dan lof horen. Het doet bewerkingen met je afbeeldingen in een handomdraai. Natuurlijk tot op een bepaald niveau. Je kunt niet verwachten dat een gratis programma dezelfde zottigheden zal kunnen uithalen dan photoshop.

                      Ik kan enkel zeggen dat bijvoorbeeld bijsnijden en recht maken ENORM snel gaan en eenvoudig. Daarnaast is het een plezier om mee te werken en je kunt het hele programma naar je hand zetten.

                      Een must als vervanging van ACDSEE bijvoorbeeld!
                      Lieven Degrauwe
                      http://www.beeldbedrijf.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Google Picasa

                        Al heel erg bedankt voor de positieve reacties.

                        Ik heb het ondertussen gedownload en het werkt inderdaad zeer snel en eenvoudig.

                        Wat ik wel mis is een eenvoudige manier om een 'bewerkte' foto apart op te slaan. Ik bedoel, het origineel behouden, en ook de bewerkte (bijv. crop) op te slaan.

                        Iemand tips?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Google Picasa

                          Het orgineel wordt bij mij steeds gehouden.
                          Ik pas er soms enkele aan en deze slaat hij op in de zelfde map als waar de foto stond maar het orgineel blijft het orgineel en werdt niks aan verandert.
                          Pas eens een foto aan en sluit dan picasa af en bekijke de foto die je hebt aangepast eens met windows viewer zal merken dat er niks verandert.
                          Enkel als je picasa opendoet en de foto terug bekijkt is er een aanpassing geweest en zie je het verschil.
                          Allee zo werkt het bij mij toch, heb wel eens in de instellingen rond gesnuffeld en wat aangepast maar vraag mij niet wat want dat ben ik al vergeten.


                          Grts
                          formatje

                          Comment


                          • #14
                            Re: Google Picasa

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
                            Al heel erg bedankt voor de positieve reacties.

                            Ik heb het ondertussen gedownload en het werkt inderdaad zeer snel en eenvoudig.

                            Wat ik wel mis is een eenvoudige manier om een 'bewerkte' foto apart op te slaan. Ik bedoel, het origineel behouden, en ook de bewerkte (bijv. crop) op te slaan.

                            Iemand tips?
                            Tja , en ik wil het net andersom, bewerking behouden maar dat lukt me niet ,iemand de oplossing?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Google Picasa

                              Oorspronkelijk geplaatst door DES
                              Tja , en ik wil het net andersom, bewerking behouden maar dat lukt me niet ,iemand de oplossing?
                              Links boven
                              -BESTAND
                              -afbeelding naar map exporteren....

                              rare methode , heb ook effe moeten zoeken.
                              Elke foto die je berwerkt hebt kan je altijd nog ONbewerkenen door iedere bewerking ongedaan te maken tot het aantal keren je terug op origineel zit

                              program saat presies nog niet op punt, je kan 10x15afprinten maar geen A4 maar wel 20x25 en als je een poster probeerd die 150 afbeeldingen nodig heeft komen die allemaal automatisch in je map

                              Comment

                              Working...
                              X